Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 
Special EuroBike 2010 - O.H.E.A.W.D.T.W.T.K.*

 08-09-2010   21:14

Logisch dat je als fabrikant graag je merknaam op de fiets laat prijken. Je wil immers de buitenwereld laten zien dat dit wel degelijk jouw product betreft. Een typenaam? Ja, wij mensen verdelen nu eenmaal graag in hokjes en als het even kan verdelen we die nog eens in subcategorieën.

Zodra het beestje een naam heeft en onderverdeeld is in zijn betreffende categorie, is het van belang om wereldkundig te maken welke 'features' het frame heeft en welke technieken gebruikt zijn. Gelukkig hebben de meeste fietsfabrikanten creatieve marketeers in dienst die ogenschijnlijk graag Scrabble spelen om je als gebruiker te informeren.

Engelse, vaak technisch klinkende termen doen het dan goed en hoe meer hoe liever. Bij een opvolger van het concept of een verbetering van de gebruikte techniek kunnen overtreffende termen als 'super', 'hyper' of 'enhanced' vaak dienst doen om de lading alsnog te dekken...

Als je op een beurs als de EuroBike met een loep opzoek moet naar nieuws, ontkom je haast niet aan de vele marketing termen en afkortingen. Nuttig of noodzakelijk? Oordeel zelf...

































































* oftewel; Ook Hier Een Afkorting Want De Titelbalk Was Te Kort

Tekst: Jeroen van den Brand
Foto's: Pieter d'Haens, Dennis Jöris

Geplaatst door:  DeKerfs   19 reacties

© 1999-2008 Dirty Pages · Privacybeleid · Gebruiksvoorwaarden · Adverteren · Contact