Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 
Nieuws Budget Cannondales?

 18-07-2007   19:55

Ja, ze bestaan weldegelijk. In de serie die de '2008 Early Intro Bikes' word genoemd, zien we een voor Cannondale geheel nieuw segment opgenomen; instapmodellen met zéér lage prijzen en opvallende, of liever, onopvallende afmontages. De hiernaast afgebeelde F6, voorzien van een RockShox Dart vork en Shimano Acera en Alivio onderdelen is met een prijs van 559 Euro de absolute instapper in de serie. De F5 zal er in een v-brake en in een schijfremversie komen. Beide afgemonteerd met dezelfde RockShox Dart vork en een combinatie van Deore en LX derailleurs, voor respectievelijk 699 Euro en 829 Euro. De F4, is met een prijs van 999 Euro, de goedkoopste Cannondale die standaard met een Headshok vork te koop zal zijn. Voor deze prijs heb je dan een afmontage bestaande uit een combinatie van Shimano Deore en SRAM X-7 schakeldelen en Avid Juicy 3 schijfremmen.

Cannondale lijkt opzoek te zijn naar een verbreding van hun afzet en lijkt ook de beginnende mountainbiker als potentiële klant te willen gaan zien. Hoe zijn de lagere prijzen mogelijk? Allereerst door een voor Cannondale opvallende stap; frames uit Taiwan! Naar eigen ontwerp, met bekende details zoals de 'Power Pyramid' onderbuis, laat men nu hardtail frames bouwen in Azië. Onder toeziend oog van de fabriek in Amerika, wordt de technische kennis van Cannondale nu gebruikt in Taiwan om er zeker van te zijn dat de Aziatische Dale's voldoen aan de strengste eisen waaraan de Amerikaanse frames aan moeten voldoen en zo ook een levenslange garantie te kunnen geven. De Taiwanese frames zijn eveneens voorzien van een Headshok balhoofdsbuis en zullen rond de 1800 kilogram wegen. Cannondale hoopt hiermee beginnende mountainbikers te lokken die deze frames dan als basis toepassen om steeds verder te blijven opwaarderen.


F6 Feminine


F5, v-brake versie


F5, schijfrem versie


F4

Toch is dit niet de eerste keer dat Cannondale 'buiten de deur' produceert. De volledig carbon Taurine mountainbike en de Synapse racefiets modellen en de aluminium Urban modellen werden al in Azië gemaakt. Een volledige omschakeling naar overzeese productie is niet aan de orde. Cannondale blijft de alumium raceframes en Caffeine mountainbikes gewoon in Amerika maken. In de productielijnen in Amerika is recentlijk veel geïnvesteerd om daar de frames te bouwen waar naast alumium ook carbon in wordt toegepast, zoals de System Six en Super Six racefiets modellen. Cannondale wist ons te melden dat deze lijn zich ook zal doorzetten het mountainbike segment.....

De vraag rijst wellicht nu wat dit met het imago van Cannondale zal doen. Beginnende mountainbikers die graag een bekende naam op de onderbuis zien, zullen deze stap zeker waarderen. Cannondale bouwde tot op heden alles zelf in Amerika. De rasechte Cannondale-fans zijn dan ook trots zijn op de 'Handmade in USA'-slogan. Zij zullen bij deze stap waarschijnlijk hun vraagtekens zetten.

Bron: Cannondale

Geplaatst door:  DeKerfs   1 reactie

© 1999-2008 Dirty Pages · Privacybeleid · Gebruiksvoorwaarden · Adverteren · Contact