Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

de "teek" ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Medische vraagbaak Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Akwa

BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2007 7:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In Duitsland wordt je hier al jaren voor gewaarschuwd!

Draag een petje/cap onder de helm, zodat die krengen zich niet kunnen verstoppen tussen je haren. Bandana

Akwa
Bomber

BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2007 11:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Vind het maar griezelige verhalen. Nu hebben we het over bossen, maar ik heb 2 poezen en die hebben de afgelopen weken zeer regelmatig een teek. zelfs 1 keer 2 op een dag. en dan praat ik dus over een stukkie gras achter het flat waar ik woon (Den Haag).

Ik heb zelf (gelukkig) nog nooit een tekenbeet gehad, maar ik heb het gevoel dat die beesten nu wel erg dichtbij huis ook veel aanwezig zijn.

Ik gebruik trouwens een Teeklasso om ze eruit te halen, erg handig en effectief!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
wictor

BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2007 2:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

15 jaar geleden kwamen de katten al met teken aanzetten, en dan spreken we over hartje R'dam (-Zuid). Wink

Beste wat je kan doen is:

- niet over volkomen dichtgegroeide paden rijden
- armen/benen al rijdend even snel 'schoonvegen' als je toch langs 't gewas moet (met name hoog gras!)
- bij een eetpauze/pisstop ietsje grondiger kijken of er iets raars zit
- na thuiskomst checken onder de douche -> liezen, achter de oren, oksels, & knieholte zijn lievelingsplekjes
- gevonden teken als de todemieter verwijderen
- goed de beet in de gaten blijven houden... Bij een rode kring/vlek GELIJK naar de dokter!

Sk**tbeesten zitten echt overal. Zo was ik van de zomer in Oostenrijk, en ondanks dat we op open paden reden was 't de eerste avond al raak bij m'n reisgenote. Rond 1u 's nachts in de tent zoeken naar een tekenpincet, en de weken erna toch een beetje in de gaten gehouden. Zelf wordt ik ieder jaar wel 1x gepakt, ondanks alle oplettendheid.

Rolling smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Mrtnrider

BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2007 5:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mijn hond heeft er in 1 week nu ook 2 gehad... Ene zat in zijn nek en had zich al helemaal volgezogen. De ander in zijn oor, maar die hebben we op tijd kunnen verwijderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Rinse Appelstroop

BerichtGeplaatst: Ma Mei 14, 2007 10:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mrtnrider schreef:
mijn hond heeft er in 1 week nu ook 2 gehad... Ene zat in zijn nek en had zich al helemaal volgezogen. De ander in zijn oor, maar die hebben we op tijd kunnen verwijderen.

Bij mijn hond en twee katten stikt het altijd van de teken. Ben er bij hun aan gewend en haal ze soms weg, af en toe is het beter om ze gewoon te laten zitten.

Ik rijd de laatste tijd vaak ook gewoon met arm en beenstukken, scherm je toch weer een heel stuk van je lichaam af.

gr. RInse
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Roel@dTb

BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2007 9:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wij zitten met onze baan mooi in de open lucht. Zijn wel bomen bij maar die staan er aan 2 kanten omheen. Dus bij onze baan, geen last van teken onder het biken. Wink
Rabelista
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 10:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Disovery beweerd dat teken niet in de boom zitten Confused ..
Maar in hoog riet en ook gewoon op gras..
Naar boven
Rudie

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2007 8:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

In struikgewas ja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
didadunlop

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2007 11:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

dat klopt. Teken zitten over het algemeen gewoon in struiken en grassen en wachten totdat er iets langsstrijkt. Als dat intressant is houden ze vast.

Dus om de zoveel tijd je benen afvegen tijdens het fietsen. Of een lange broek aandoen.
Rudie

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2007 12:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Daarom gaan er soms wel eens mensen al slepend met een deken door het struikgewas. Hierdoor springen de teken op de deken en zijn er weer een hele zooi minder Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Rabelista
Gast

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2007 12:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gelukkig nog nooit zo beestje gehad.. ook nooit echt bang voor geweest of opgelet, maar nu ik deze verhalen hoor zal ik wel wat meer opletten.. Smile
Naar boven
Rudie

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2007 12:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb er ooit één gehad. Kwam er de volgende dag tijdens college achter. Vervolgens naar de eerste hulp geweest en daar heeft de beste man mij verlost van dat vieze beestje. Ach, zo lang je maar hard genoeg fietst, is er niets aan de hand Cool
Naar boven
didadunlop

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2007 6:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hahahaha waarschijnlijk heeft iedere MTB-er er wel eentje gehad. Na een paar dagen laten ze vanzelf los.

Opzich geen enkel probleem. Nadeel is alleen de ziekte van Lyme.

Ik ga binnenkort eens zo'n lasso halen en een bevriezingssetje.

Dit weekend lekker met een lange broek gelopen. Nadeel is alleen dat ik daarna met die broek in mijn slaapzak kroop. Dat was dus minder slim.
@sph@ltdude

BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2007 2:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bladerde vanochtend in de kiosk ff door een Runnersworld blaadje, stond een artikeltje over teken en Lyme enzo in, en daar stond in dat het eten van knoflook niet alleen mensen maar ook teken op afstand houdt! Laughing
didadunlop

BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2007 2:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ah vandaar dat ik er nooit last van heb. Ik ben nl. verzot op knoflook..Very happy

Maar goed. Ik heb de laatste maanden ook geen teken meer gehad. Ik gebruik nu anti-muggenspray op mijn benen/armen/nek/hoofd en dat werkt ook goed.
zzzzzzzzzzzz

BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 12:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mugenspray kan inderdaad teken op afstand houden (nouja iig zorgen dat ze zich niet vastbijten)

maar dit is (voor zo ver ik weet) alleen het geval van muggenspray waar DEET in zit. Dit is o.a. te koop bij de kruidvat (tegen schappelijke prijzen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Akwa

BerichtGeplaatst: Wo Aug 22, 2007 12:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voor heel veel info over teken in Duitsland en Europa:

http://www.zecken.de

Als je veel in zuidelijk Duitsland gaat biken is inenten dus een serieuze optie.
Kuur is vergelijkbaar als bij tetanus. (vergeten we ook heel vaak Embarassed )
didadunlop

BerichtGeplaatst: Wo Aug 22, 2007 4:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

goede site!

Ook leuke filmpjes over hoe je er een moet verwijderen.
urban waste

BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 9:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Verder zei de arts tegen mij dat een teek ongeveer 24 uur nodig heeft om schadelijk te kunnen zijn i.v.m. de ziekte van Lym. Het schijnt ongeveer 24 uur te duren voor dat de teek met zijn kop door de menselijke huid heen is en hij zijn giftige stoffen kan lozen in je bloed.

Toch iets duidelijker uitleg aangezien een teek meerdere ziekte verwekkers bij zich kan hebben. In Nederland is dat idd vooral Lyme. In Zuid-Duitsland, Oostenrijk is dat vooral FMSE (soort nekkramp variant...niet dodelijk zover ik weet).
Lyme wordt veroorzaakt door een bacterie die in het spijsverteringsstelsel van de teek zit (maag). Als je zo'n besmette teek binnen 24 uur verwijdert is de kans heeel klein dat de teek je besmet. De behandeling tegen Lyme is antibiotica.

FMSE wordt veroorzaakt door een virus in het speeksel van de teek. Als een besmette teek je bijt, wordt je dan ook direct besmet met het virus en gaat de 24 uurs regel niet op. Anti-biotica helpt niet, want het is een virus en geen bacterie. Hier helpen alleen preventieve maatregelen dmv inenten (heb ik zelf ook gedaan toen ik op vakantie ging naar het Zwarte Woud).

Daarnaast heb je nog andere ziekten die vooral voor andere dieren. schadelijk zijn.

en met die zachte winters zullen er nog wel meer soorten teken en vieze ziektes uit Zuid-Europa bijkomen......
Naar boven
Faxmulder

BerichtGeplaatst: Zo Jun 22, 2008 1:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

gratis tekentang

http://www.agisweb.nl/ShowDoc/wprep/agisportaal/campagne/tekentang-JG.html
RTG

BerichtGeplaatst: Zo Jun 22, 2008 2:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thnx! Ook eventueel handig voor op de kat Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
khardak

BerichtGeplaatst: Zo Jun 22, 2008 10:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben tot nu toe altijd bewaard gebleven, maar als ik dit zo hoor dan ga ik in het vervolg toch ook maar wat vaker die body-check doen :S

net als muggen lijken teken mijn bloed niet" lekker" te vinden ofzo Confused ik weet het het klint raar maar als er een mug in de kamer is en ik en mijn zus ook word ik echt nooooooooiit gebeten Confused ik heb laatst zelfs geconstateert dat een mug in mijn hand prikte hem er weer uit haalde en vrolijk verder vloog Angel...

maar die ziekte van lyme is neti om mee te grappen Sad

grtz,

custom painted cube flying circus(wit)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
sherlock

BerichtGeplaatst: Ma Jun 23, 2008 8:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gezellig ding zo'n teek Neutral

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
tank24

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2008 7:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

het seizoen is weer begonnen, echt bij ons (veenendaal/amerongen) zitten ze volop. ik had laatst de eerste van mij leven te pakken, de little bugger zat in mij knieholte verstopt. en dag later met de hond van een vriend van mij was het helemaal raak. binnen een uur had dat beestje 10 teken, fucking hell
Naar boven
Faxmulder

BerichtGeplaatst: Di Jul 29, 2008 8:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nieuwe manier van verwijderen?
&eurl=http://frontpage.fok.nl/nieuws/96225/-Vrouw-belaagd-door-honderden-teken.html
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Medische vraagbaak Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: