Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Boost vork in een niet boost frame. Graag jullie mening ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain
Auteur Bericht
iTinus

BerichtGeplaatst: Di Feb 20, 2018 2:22 pm    Onderwerp: Boost vork in een niet boost frame. Graag jullie mening Reageer met quote

Beste enduro rijders,

Ik kocht een mooie Fox 34 Rhythm maar deze bleek een Boost te zijn terwijl ik geen boost frame heb.
Eerst wist ik nog niet wat dit was maar na wat informatie gezocht te hebben werd het me duidelijk.

Ik zou een boostnaaf kunnen bestellen en mijn huidige wiel overspaken, ik zou een boost wiel kunnen kopen maar wat is jullie mening over een boost voorvork (met boost voorwiel) in een frame met geen boost achterwiel.

Ik hoor het graag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
marten

BerichtGeplaatst: Di Feb 20, 2018 7:47 pm    Onderwerp: Re: Boost vork in een niet boost frame. Graag jullie mening Reageer met quote

iTinus schreef:
Beste enduro rijders,

Ik kocht een mooie Fox 34 Rhythm maar deze bleek een Boost te zijn terwijl ik geen boost frame heb.
Eerst wist ik nog niet wat dit was maar na wat informatie gezocht te hebben werd het me duidelijk.

Ik zou een boostnaaf kunnen bestellen en mijn huidige wiel overspaken, ik zou een boost wiel kunnen kopen maar wat is jullie mening over een boost voorvork (met boost voorwiel) in een frame met geen boost achterwiel.

Ik hoor het graag

Ik denk niet dat je er iets van merkt (sorry marketing Wink ) Als de vork past (inbouwlengte etc) gewoon doen
Crasstest

BerichtGeplaatst: Di Feb 20, 2018 9:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sommige naven kun je daarnaast dmv conversiedopjes simpel omtoveren naar boost-compatible, stuk goedkoper dan nieuw wiel of andere naaf laten inspaken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
iTinus

BerichtGeplaatst: Di Feb 20, 2018 9:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Crasstest schreef:
Sommige naven kun je daarnaast dmv conversiedopjes simpel omtoveren naar boost-compatible, stuk goedkoper dan nieuw wiel of andere naaf laten inspaken

Aha, ik zal eens zoeken of dat voor sram roam50 naven en fox bestaat.
scheelt idd veel denk ik
Naar boven
JeroenSchlaman

BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2018 10:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens SRAM is de Roam 50 wel Boost compatible.
Zie https://www.sram.com/sram/mountain/technologies/boost#sm.0001qhkk1aw2cdkqt5h2f9w9x9aqe

Alhoewel bij de Roam 40 specifiek end caps genoemd wordt, staat dit niet bij de 50. Beetje onduidelijk dus.
Je moet kijken of er een cap conversion kit voor de roam 50 is die dus de 10mm (100 naar 110) overbrugt. Dit is best gebruikelijk tegenwoordig.
Heb zelf Hope naven waar je dmv dit soort kits de naaf eenvoudig kunt ombouwen.
iTinus

BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2018 11:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

JeroenSchlaman schreef:
Volgens SRAM is de Roam 50 wel Boost compatible.
Zie https://www.sram.com/sram/mountain/technologies/boost#sm.0001qhkk1aw2cdkqt5h2f9w9x9aqe

Alhoewel bij de Roam 40 specifiek end caps genoemd wordt, staat dit niet bij de 50. Beetje onduidelijk dus.
Je moet kijken of er een cap conversion kit voor de roam 50 is die dus de 10mm (100 naar 110) overbrugt. Dit is best gebruikelijk tegenwoordig.
Heb zelf Hope naven waar je dmv dit soort kits de naaf eenvoudig kunt ombouwen.

En dan ook voor de schijf een adapter want die moet ook uitgelijnd worden
Naar boven
JeroenSchlaman

BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2018 1:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Yep, zoiets als op deze video https://www.youtube.com/watch?v=BAmBSFeQObk
iTinus

BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2018 3:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Besteld op ebay
JeroenSchlaman schreef:
Yep, zoiets als op deze video https://www.youtube.com/watch?v=BAmBSFeQObk

Naar boven
JeroenSchlaman

BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2018 9:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi.
Heb je ook al een cap conversion kit gevonden voor je wielset/naaf?
iTinus

BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2018 9:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

JeroenSchlaman schreef:
Mooi.
Heb je ook al een cap conversion kit gevonden voor je wielset/naaf?

Hoi Jeroen
Dat is niet nodig het is 15mm steekas
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain
Pagina 1 van 1

Ga naar: