Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

26 banden passen niet op wielen ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Onderdelen & accessoires
Auteur Bericht
D2ThaV

BerichtGeplaatst: Do Jun 22, 2017 8:00 am    Onderwerp: 26 banden passen niet op wielen Reageer met quote

Bij het verwisselen van mijn banden ben ik op het probleem gestoten dat de banden niet passen op mijn nieuwe wielen. Beide wielen zijn 26 inch, enige verschil is dat mijn nieuwe wielen tubeless ready zijn. Heb al met verschillende 26 inch banden geprobeerd die ik hier heb liggen maar niets werkt. UIteindelijk met een wringijzer de band erop gekregen maar deze ligt muurvast op mijn velg nu, wat dus ook niet de bedoeling kan zijn. Op chainreactioncycles gekeken en zag dat er in sommige 26 inch banden verschillende types zijn. Welk type heb ik dan nodig om de band te kunnen monteren op mijn tubeless velgen? Wil gewoon met binnenband kunnen rijden.
Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
mool

BerichtGeplaatst: Vr Jun 23, 2017 8:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat voor band is het?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
D2ThaV

BerichtGeplaatst: Vr Jun 23, 2017 9:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

mool schreef:
Wat voor band is het?

Heb er al verschillende geprobeerd. Maxxis minion DH niet, Swalbe niet, continental niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Kjell.vandenboogert

BerichtGeplaatst: Za Jun 24, 2017 7:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

26 inch banden zouden gewoon op 26 inch wielen moeten passen. Ik weet niet wat jij onder muurvast verstaat, maar een band hoor je niet (makkelijk) te kunnen draaien over de velg als er nog geen lucht in zit. Met ervaring en sterke handen krijg je ze vaak wel over de velg, maar een bandenlichtertje is toch vaak nodig.

De verschillende type banden waar je het over hebt, zit hem in de rubber compoound. Dit verschil zit hem vaak in de zijwang. Laag gewicht versus goede lekbestendigheid.

Band en velg combinatie kan wel degelijk uitmaken hoe makkelijk je band om de velg krijgt, maar uiteindelijk past het allemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
JeroenSchlaman

BerichtGeplaatst: Za Jun 24, 2017 8:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

-Dubbel-

Laatst aangepast door JeroenSchlaman op Za Jun 24, 2017 8:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
JeroenSchlaman

BerichtGeplaatst: Za Jun 24, 2017 8:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zou inderdaad moeten passen.
Heb wel gelezen dat sommige combi's velg/band niet echt lekker gaat. Met name velgen met hoge kanten in combinatie met hele stijve banden.
Ik heb Hope Enduro velgen 26 inch en moet me wel vaak kwaad maken om mn Schwalbe Magic Mary of Hans Dampf Super Gravity erom te leggen. Dit komt omdat deze banden enorm stijf zijn. Gebruik ook gewoon binnenbanden.
Drie tips:
1) Zorg altijd dat je tijdens het omleggen de rand van de band steeds in het middengedeelte van de velg houdt. Dit is namelijk het diepste gedeelte en heb je dus het meeste ruimte aan de kant die je probeert eroverheen te drukken.
2) Een warme band gaat een stuk makkelijker (zon of uit warme auto). Die keren dat dat zo voorkwam werkte dit perfect
3) De BBB EasyTire tool. Werkt perfect. Zelfs een koude Hans Dampf ging er zo op zonder lamme vingers Smile

Succes ermee!
D2ThaV

BerichtGeplaatst: Vr Jun 30, 2017 4:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Okido, bedankt voor de info allemaal!
Dan ga ik het zo moeten klaar krijgen en hopen dat ik niet teveel plat rij Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Onderdelen & accessoires
Pagina 1 van 1

Ga naar: