Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

remklauw te ver over de schijf ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Sleutelen
Auteur Bericht
BertjeConti

BerichtGeplaatst: Wo Feb 01, 2017 9:55 pm    Onderwerp: remklauw te ver over de schijf Reageer met quote

Ik heb een set Magura MT2 remmen met bijgeleverde adapter en 180mm magura schijven gemonteerd.
Wat mij op valt na een paar ritten is dan de remklauw achter te ver over de schijf valt en daardoor de buitenste 3 mm van de schijf niet benut, dit zie ik door het slijtbeeld op de schijf. Op de voorvork lijkt de positie van de klauw prima.

Nu weet ik dat de openingen in de schijf (voor water en vuil afvoer) zo geplaatst zijn dat er gemiddeld overal evenveel schijfmateriaal voorbij de blokjes komt, zou dit niet het geval zijn, dan zouden de blokken ongelijkmatig slijten, met alle gevolgen van dien.

In mijn geval zit de klauw zo'n 3 mm te ver naar de as, waardoor de blokjes niet meer het bedoelde oppervlak van de schijf gebruiken. Ik ben dus bang dat de blokjes ongelijkmatig gaan slijten en daardoor gaan aanlopen. Bij krachtig remmen hoor je al het effect van de te diep liggende blokjes.

Is het mogelijk de remklauw hoger te monteren door opvulringen tussen de adapter en de remklauw te plaatsen? of moet ik op zoek naar een speciale adapter die bij mijn frame past?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
mool

BerichtGeplaatst: Do Feb 02, 2017 5:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sterker nog: het is geheel normaal om ringetjes er tussen te zetten zodat de klauw op goede plek komt te zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Sleutelen
Pagina 1 van 1

Ga naar: