Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Dirt jump advies (algemeen) gevraagd ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirt / Street
Auteur Bericht
abreukel

BerichtGeplaatst: Wo Nov 30, 2016 10:17 am    Onderwerp: Dirt jump advies (algemeen) gevraagd Reageer met quote

Stel, Ik zit er over na te denken om naast mn MTB xc ook een dirt bike te kopen.
Waar kan ik deze het beste op de kop tikken, waar moet ik op letten en kan ik zo'n bike (26") dan ook meenemen naar bikeparks in het buitenland, of schiet ik dan ernstig tekort?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
BigHitRider

BerichtGeplaatst: Wo Nov 30, 2016 3:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een DJ is natuurlijk niet de ideale bike om mee naar buitenlandse bikeparks te gaan, hoewel er in alle bikeparks ongetwijfeld tracks zijn waarop je er wel mee beneden komt, ligt het voornamelijk aan je skills of je te kort gaat schieten.

In winterberg heb je de freecross, de flowcountry en de fourcroos tracks waar je je prima op kan vermaken.

In Les deux Alpes zijn er een aantal "groene"tracks, waar je met een beetje skills prima beneden komt.

Filthytrails kan je je op een DJ ook prima vermaken.

Wil je je echter de echte DH tracks gaan rijden, zul je echt serieuze skills moeten hebben, om dit met een DJ te doen.

Kortom, alles kan, maar ideaal is het natuurlijk niet.

Waar je zo'n bike het best kan kopen hangt een beetje van je eisen af natuurlijk.
Hier op het forum worden regelmatig fietsen aan geboden, en je zou bijvoorbeeld op
http://bikemarkt.mtb-news.de/ kunnen kijken.

Om af te sluiten nog een leuk filmpje, om tge laten zien dat alles mogelijk is http://www.pinkbike.com/news/downhilling-on--granny-bike-crash-reel-video-2016.html Laughing
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
abreukel

BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2016 10:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht dat ze bij de meeste bikeparks ook wel een parcour hadden waar je met de Dirt bike redelijk vanaf kunt. Ik snap als het een downhill track wordt dat je dan je leven riskeert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
mool

BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2016 11:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

In winterberg kom je overal.goed beneden met je dirtbike
Naar boven
BigHitRider

BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2016 12:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mool schreef:

Je hebt geen idee van wat de TS z'n skiles zijn, dus vind dit nogal een gewaagde opmerking.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
abreukel

BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2016 3:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben niet onbekend met terrein als winterberg en willingen bijv. Alleen als er een enorme dropoff van een paar meter opduikt kom dan kom ik ook met mn HT MTB in de problemen.

Wat is trouwens het verschil in en fourcros en Dirt bike?
Naar boven
mool

BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2016 11:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BigHitRider schreef:
mool schreef:

Je hebt geen idee van wat de TS z'n skiles zijn, dus vind dit nogal een gewaagde opmerking.

Ben zelf ook begonnen met een hardtail dj en kwam.daar prima.mee beneden in Winterberg. Geen idee hoeveel meer beginner je kan zijn dan ik beginner was...
Naar boven
Lars TB

BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2016 5:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

abreukel schreef:
Wat is trouwens het verschil in en fourcros en Dirt bike?

Dirtjumper is vaak wat meer basic, geen versnellingen meer, dus ook geen ketting die er af springt of een derailleur die verbuigt bij een crash. Soms ook geen geveerde vork meer. Frames vaak van staal, beetje extra gewicht maakt niet uit, moet heel blijven en niet te duur zijn als het stuk gaat.

4-crosser heeft inmiddels wel een iets andere geometrie, maar je kunt er nog prima mee springen (moet ook wel als je die mega bulten ziet die ze op een 4-cross parcours neerleggen). Maar is dan weer wat lichter om sneller mee te kunnen accelereren. En heeft dus versnellingen.

Nu heb ik net mijn zgan 4-crosser te koop gezet. Ook opgebouwd om mee te leren dirt-jumpen. Nooit aan toe gekomen... http://dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?p=676040#676040
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirt / Street
Pagina 1 van 1

Ga naar: