Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

rockshox lyrik 2-step informatie gezocht ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Onderdelen & accessoires
Auteur Bericht
Taugo

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 5:16 pm    Onderwerp: rockshox lyrik 2-step informatie gezocht Reageer met quote

Yo,

Is er iemand die een rockshox Lyrik 2step heeft gehad of nog steeds heeft? er zitten een hoop knoppies op en ik kan me niet helemaal wegwijs maken met dat ding. ik heb geprobeerd te zoeken op manuals, maar zonder succes.

ik heb het idee dat de vork een defect heeft namelijk, ik kan de lockout niet voor elkaar krijgen.

kan iemand mij helpen met deze vork?

//Taugo
illuminatastigmata

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 8:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Was in elk geval niet de beste Lyrik die er was...
VEEL problemen mee geweest.
Als je eens beschrijft welke knoppen je bedoelt maakt het wat eenvoudiger.

P.S. lockout is op een vork als de Lyrik ook wel de meest zinloze functie EVER i.m.h.o.....
Taugo

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 10:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

thanks voor je snelle antwoord, ik bedoel vooral de "slapkick"op de rechter poot, die moet je indrukke en draaien voor motioncontrol.. ik merk geen verschil als ik eerlijk ben dus ik denk dat die niet werkt, Of ik doe het verkeerd!

verder weet ik ook niet hoe je naar 115mm kan switchen,( niet dat ik dat ga gebruiken denk ik, maar tis handig om te weten)

verder echt een topvork Very happy
illuminatastigmata

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 10:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

OK, die knop die doet het volgende...

Hoe meer je de Motion Control dichtdraait, hoe trager je
compressie demping zou moeten gaan werken.

Maar als ik het zo lees mag, ook gezien de leeftijd van het geheel,
het apparaat wel een keer een onderhoudsbeurt.....

Cool

2-step was MEEN IK, de knop omzetten en dan de vork een keer HARD indrukken, in elk geval verder dan de 115mm. Dan zou hij daarop moeten blijven hangen, of losschieten naar volle veerweg.
Als deze ernstig is vervuild blijft hij hangen, of pakt hem niet.
Maar zoals gezegd, dit systeem was allesbehalve feilloos....
Taugo

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 11:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Okee dan! Weer een stukje geleerd haha dankjewel!

Ik denk dat zowiezo geen kwaad kan om hem te laten service , ik heb alleen geen idee wat dat kost, en waar ik hem het beste kan brengen.

Tips?

Cheers
karl2

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 1:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

als je vork naar een lbs brengt dan sturen deze hem in de meeste gevallen op naar rockshox zelf. meestal binnen een weekje weer terug!
qua kosten, ligt er maar net aan wat er vervangen moet worden. ga maar uit van minimaal 100€
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
illuminatastigmata

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 5:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon naar Twan sturen!

http://www.bikesuspension.nl

Snelller, beter en goedkoper.
Hotsnail

BerichtGeplaatst: Zo Jan 08, 2017 4:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ligt eer een beetje aan welke versie van de vork je hebt, je hebt de 2-step met nogal wat verschillende dempers. Kan je het type demper achterhalen? Anders hier ff een plaatje posten, denk dat we er dan gezamenlijk wel uitkomen Wink

2-step heeft zoals de naam zegt twee standen, korte veerweg en lange. Er van uitgaand dat je aan de linker vormpoot (als je op de fiets zit) een knop hebt zitten met een klein uitsteeksel. Veel 2-steps zijn namelijk door problemen met toleranties omgebouwd naar of U-turn (coil) of single air.

Indien er nog een 2-step cartridge in zit de hendel op de korte stand zetten (zo uit mijn hoofd met de klok mee draaien, zou naar de fiets moeten lopen om het zeker te weten) en de vork belasten. Hij zakt dan in en veert niet meer zo ver uit als in volledige veerweg stand. (45mm veerweg reductie zou uit mijn hoofd)
Als je weer de volle veerweg wil de knop naar de andere posietie draaien en de vork ontladen. Als het goed is komt hij dan weer terug naar de oorspronkelijke veerweg.

Onder aan het lekker vorkbeen zit het ventiel waar je de hoeveelheid sag in kan stellen. Beginwaarden voor de toe te passen druk staan op een sticker op dezelfde vorkpoot.

Onder aan de rechter vorkpoot zit de rebound vertelling, een rode draaiknop. De ene kant op draaien (staat een haas-schuldpad sticker bij als het goed is ) veert de vork sneller uit, de andere kant op langzamer De Knop is een losse unit die nog wel eens weg wil raken, als hij zoek is kan je de verstelling met een 2.5 of 3mm in het ontstane gat de rebound als nog vertellen.

De knoppen aan de bovenkant is zonder verdere info niets over te zeggen Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Onderdelen & accessoires
Pagina 1 van 1

Ga naar: