Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Welke frame-beschermfolie? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Onderdelen & accessoires
Auteur Bericht
Die ene

BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2016 9:54 am    Onderwerp: Welke frame-beschermfolie? Reageer met quote

Heeft iemand een tip voor een goede beschermfolie voor een downhillfietsframe? Ik zoek iets transparant en half-glanzend zodat het niet te veel opvalt. Verder moet het er ook weer af te halen zijn zonder extreme lijmresten.

Op mijn racefiets gebruikte ik tot nu toe Premiumshield maar dat kan ik alleen in hoogglans vinden. Op 3M helicoptertape staan grote 3M logos op wat ik niet mooi vind. Complete kits van invisiframe vind ik te duur, en ik hoef niet het complete frame af te plakken,

Laatst aangepast door Die ene op Zo Okt 09, 2016 9:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
WitteReus

BerichtGeplaatst: Vr Okt 07, 2016 6:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mezelf 2vierkante meter via ebay gekocht.
gewoon zoeken op heli tape of 3m folie Wink

http://wittereus.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Die ene

BerichtGeplaatst: Za Okt 08, 2016 8:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

WitteReus schreef:
Ik heb mezelf 2vierkante meter via ebay gekocht.
gewoon zoeken op heli tape of 3m folie ;)

Dank je. Ik heb nu 'rhino hide' op ebay gekocht. Ik zie wel hoe lang dit het uithoudt. Ik krijg de indruk dat deze folies eigenlijk een beetje hetzelfde zijn, nl pvc met een lijmsoort die je met water opbrengt en geen resten achterlaat.

Laatst aangepast door Die ene op Zo Okt 09, 2016 9:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
vrx

BerichtGeplaatst: Zo Okt 09, 2016 6:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

All Moutain style?
Die ene

BerichtGeplaatst: Zo Okt 16, 2016 2:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Op de site van All Mountain Style zie ik dat hun beschermfolie heeft een soort honingraat structuur heeft. Maar ik zoek iets zonder structuur.

Ondertussen heb ik rhino hide op mijn frame geplakt. Het is wat dun, 180 micrometer, dus meer voor cablerub dan echte steenslag bescherming.
Naar boven
Die ene

BerichtGeplaatst: Vr Jan 27, 2017 8:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die ene schreef:
Op de site van All Mountain Style zie ik dat hun beschermfolie heeft een soort honingraat structuur heeft. Maar ik zoek iets zonder structuur.

Na wat onderzoek ben ik uitgekomen bij beschermfolie die voor auto's gebruikt wordt. Deze folies zijn over het algemeen gebaseerd op polyurethaan. Voor hoogglans Premiumshield (www.motorsticker.nl/stickerfolie-premiumshield.html) en voor een zijdemat (ongeveer 30% glans) Xpel Stealth. Van de laatste weet ik niet meer waar ik het precies besteld had. Was een auto detailer.
Naar boven
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Ma Jan 30, 2017 9:35 am    Onderwerp: Re: Welke frame-beschermfolie? Reageer met quote

Die ene schreef:
Heeft iemand een tip voor een goede beschermfolie voor een downhillfietsframe? Ik zoek iets transparant en half-glanzend zodat het niet te veel opvalt. Verder moet het er ook weer af te halen zijn zonder extreme lijmresten.

Op mijn racefiets gebruikte ik tot nu toe Premiumshield maar dat kan ik alleen in hoogglans vinden. Op 3M helicoptertape staan grote 3M logos op wat ik niet mooi vind. Complete kits van invisiframe vind ik te duur, en ik hoef niet het complete frame af te plakken,

Ik heb via Amazon UK 3M helitape gekocht, logootjes zaten alleen op de achterkant bij mij. Erg fijn spul, veel makkelijker in allerlei hoeken en gaten te plakken dan goedkoper tape.

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Onderdelen & accessoires
Pagina 1 van 1

Ga naar: