Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Bulls Wildcore Team ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill / Freeride / Slopestyle
Auteur Bericht
DeNok

BerichtGeplaatst: Ma Sep 05, 2016 6:51 pm    Onderwerp: Bulls Wildcore Team Reageer met quote

Heeft iemand ervaring met de Bulls Wildcore? Ik ben met name benieuwd naar hoe het omloop wieltje in de kettinglijning
zich houdt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
=Pashley=

BerichtGeplaatst: Di Sep 06, 2016 8:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk niet dat je er veel zal vinden. Ik heb er laatst 1 gezien in Lac Blanc, maar dat is de enige die ik ooit zag...
BJPC

BerichtGeplaatst: Do Sep 15, 2016 7:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey,

Zeker doen !
Bulls fietsen voldoen nog geeneens aan het Europese keurmerk.
Je mag er bij wijze van spreken enkel en alleen mee fietsen in je achtertuin en zijn niet toegelaten op de openbare weg.
Maargoed, wat boeit jou dat...
Als de geleide rol van je chainguide maar naar behoren functioneert.

Greetz Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Vr Sep 16, 2016 8:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BJPC schreef:
Hey,

Zeker doen !
Je mag er bij wijze van spreken enkel en alleen mee fietsen in je achtertuin en zijn niet toegelaten op de openbare weg.

Greetz Wink

OK dus jij hebt een DH bak met lampen, een bel en reflectoren op je pedalen en banden..?

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
aappii

BerichtGeplaatst: Za Sep 24, 2016 3:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DeNok schreef:
Heeft iemand ervaring met de Bulls Wildcore? Ik ben met name benieuwd naar hoe het omloop wieltje in de kettinglijning
zich houdt.

Ik heb er zelf op gereden, hoewel de Wildcore een beetje aan de zware kant is rijdt de fiets wel heerlijk. Met name hoe de fiets kleine impacts absorbeert is erg goed.
Het omloop wieltje zorgt ervoor dat je geen/weinig last heb van pedal kickback die wordt veroorzaakt door het hebben van een hoge main pivot.
Pedal kickback is het bewegen van je cranks ten gevolge van het trekken van de ketting doordat je achteras verder van het draaipunt afkomt (rearward axle path). Om te zorgen dat je hier geen last van hebt heb je een omloopwieltje (ook wel idler genoemd) nodig die de kracht in de ketting isoleert van de krachten op de draaipunten van de vering.

BJPC schreef:
Hey,

Zeker doen !

Greetz Wink

(Europese) normering betreft mountainbikes en met name de extremere varianten als enduro en downhill zijn een lachtertje. Als je gaat kijken welke eisen er worden gesteld in de EN 14766 (norm voor de veiligheidseisen en het testen van mtb's) dan is dat een lachertje als je dat vergelijkt met wat de fietsen in de werkelijke wereld tegen komen.
Ik als techneut zou nog niet eens een trail afrijden met een fiets die alleen volgens de Europese normering is getest. Het is daarom goed dat alle (grote) fabrikanten dit door hebben en dus zelf hun eigen eisen stellen mbt de veiligheidseisen. Ik denk dat het feit dat Wyn Masters jaren lang op een standaard Wildcore de world cups heeft gereden wel genoeg zegt over zijn vertrouwen in het frame.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
BJPC

BerichtGeplaatst: Ma Okt 10, 2016 10:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hey,

Het was niet mijn bedoeling iemand hiermee voor het hoofd te stoten...
En nee, ik heb de fiets nog geeneens bekeken.
Simpelweg geen interesse in...
Zodoende wist ik ook niet dat het hier ging om een ketting-geleiderol ging welke de ketting om de chainstay-pivot heen laat lopen en zo de chaingrowth, pedal kickback en anti-squat tegen gaat.
Bekend met deze toepassing, werkt prima. Al maakt dit het in en uit veren nog niet onafhankelijk van de remkrachten. Of ze hier nu voor gezorgd hebben met behulp van een horst-link ofzo weet ik niet en ga ik ook geen tijd in stoppen.
Daarnaast weet ik dat de Europese keuring nergens op slaat op het gebied van downhill - freeride, nog op de 120mm Bulls waar ik de sticker op heb zien zitten dat deze niet op de openbare weg gebruikt mag worden.
Aan deze 120mm Bulls een beurt te hebben gegeven, weet ik hoe dat hen hun lagerpunten uitwerken en daar ben ik niet bepaald over te spreken. Seatstay en chainstay alleen al letterlijk uit elkaar moeten rekken om de boel weer in elkaar te kunnen zetten. Naar mijn idee zijn het maar poepfietsen.
Laat staan een downhillfiets...
het is niet alsof Gwynn Masters iets te klagen had...
Prorijders vandaag de dag mogen erg blij zijn met wat ze hebben, het is niet alsof de kansen her en der voor het oprapen liggen.
Bobby Root op de Rose Unchained vond het stiekem ook maar een gebakje.
Daarnaast heeft Aaron Gwin ook goede resultaten op de Tues, toch heb ik al meerdere Tues gezien met schuin afgefreesde lager-raakvlakken.
Don't be fooled. Lichte racefiets en Gwin's bike heeft echt niet dezelfde aandacht gehad als de productie modellen. Voor hem is alles goed uitgevoerd en heeft het merk de nodige aandacht besteed aan de eindcontrole, eveneens krijgt hij als al niet elke race, om de zoveel races een nieuwe.
Canyon's DHX met overdreven uitgetapte remklauwschroefdraad word eveneens gewoon opgelost met Helicoil Schroefdraad adapters.
Al met al, ik hoef hier ook niet over in discussie. Zelf ook ervaren genoeg om mijn eigen mening te mogen geven.
Wellicht is je twijfel bij het eventueel kopen van een Bulls downhillbike niet meer dan vanzelfsprekend en wie ben ik om je keuze te beïnvloeden...
Je kan ook geen appels met peren vergelijken als in verschil in prijs, eindcontroles enzo... Wat is de prijs ? Ligt deze in de buurt bij fietsen als een Canyon ? De goede bewerking is naar mijn idee een must voor
downhillfietsen en geen fatsoenlijke eindcontrole resulteert al snel in een wringende handdoek.
Gewoon kopen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Lars TB

BerichtGeplaatst: Di Okt 11, 2016 2:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BJPC schreef:
Hey,

Zeker doen !

Greetz Wink

BJPC schreef:
Hey,

Het was niet mijn bedoeling iemand hiermee voor het hoofd te stoten...

...
Al met al, ik hoef hier ook niet over in discussie. Zelf ook ervaren genoeg om mijn eigen mening te mogen geven.
...

Het komt helaas eerder als een loze, botte opmerking over om een merk de grond in te trappen. En al helemaal niet als een mening of opbouwend commentaar. Topic starter heeft niets aan je eerste bericht. In je 2e bericht maak je zaken in ieder geval duidelijker, maar je gaat nog niet in op de oorspronkelijke vraag.

Kortom, volgende keer graag wat meer nuance Cool
Naar boven
Lars TB

BerichtGeplaatst: Di Okt 11, 2016 2:07 pm    Onderwerp: Re: Bulls Wildcore Team Reageer met quote

DeNok schreef:
zich houdt.

Hoe het zich houdt is lastig te voorspellen. Ook Bulls gaat niet over 1 nacht ijs en de constructie zal dan ook wel voldoen.

Als je bedoelt hoe het werkt, dat is weer een ander verhaal. Op papier is een hoog draaipunt gunstig voor de manier waarop vering werkt. Maar een hoog draaipunt zorgt voor extreme kettingrek, of terugslag in de pedalen bij het inveren. Tenzij je dus de ketting ook via het draaipunt laat lopen, dan hef je dat nadeel op.

Er zijn meer merken die dit toepassen. Steeds meer zelfs. Commencal heeft het ook op hun DH bike en ook de nieuwe Norco lijkt er mee te komen: http://www.pinkbike.com/news/norco-prototype-dh-bike-first-look.html
Naar boven
Trekrules

BerichtGeplaatst: Di Okt 11, 2016 10:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn oude session die ik voor heel wat jaren had had ook een idler systeem met een high pivot design,mooiste eigenschap was hoe de bike trapte het was net een XC bike zonder dat er energie verloren ging bij het aanzetten.

Die idler pully zat niet zo hoog als dat bij een Bulls,Canfield,Commencal,dus er zat ook niet zoveel extreme kettingrek in dus dat viel reuze mee Cool .
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill / Freeride / Slopestyle
Pagina 1 van 1

Ga naar: