Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

cane creek dbcoil ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Sleutelen
Auteur Bericht
mathieu

BerichtGeplaatst: Di Jul 19, 2016 7:31 pm    Onderwerp: cane creek dbcoil Reageer met quote

Hallo,

Na de aanschaf van mijn ghost dh9000 zou ik graag mijn achterdemper fine tunen dit is een Cane creek dbcoil heeft iemand hier ervaring mee.
Ik heb al zitten neuzen op internet maar kan er niks van vinden ook de beschrijving is in engels of duits dus kom ik ook niet echt verder mee.

Gr math
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Flip van Veen

BerichtGeplaatst: Di Jul 19, 2016 9:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Even naar de caneCreek site gaan daar heb je een basic tune setup per frame even je frame merk en type invoeren en dan krijg je een basis setup.
Tevens hebben ze nu ook een app die heet dialed doet hetzelfde alleen dan iets makkelijker.
mathieu

BerichtGeplaatst: Wo Jul 20, 2016 11:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Flip van Veen schreef:
Even naar de caneCreek site gaan daar heb je een basic tune setup per frame even je frame merk en type invoeren en dan krijg je een basis setup.
Tevens hebben ze nu ook een app die heet dialed doet hetzelfde alleen dan iets makkelijker.

Ja die heb k ook gedownload maar kom niet echt uit die dure Engelse woorden.
Zie wel wat er te stellen valt maar weet niet welke wat doet??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Kjell.vandenboogert

BerichtGeplaatst: Vr Jul 22, 2016 9:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Allereerst zal ik zorgen dat je de juiste coil voor jouw gewicht erin hebt zitten, maar ik ga er vanuit dat dat wel goed is. Aangezien dit voor een groot deel de eigenschappen bepaald.

Vervolgens kan je de HSC, LSC, HSR en LSR instellen. Kort en bot gezegd is dit wat ze doen (correct me if I’m wrong):
High speed compression (HSC): als je deze gaat verdraaien, veranderd het gedrag van het inveren bij grote klappen, waarbij de demper snel inveert. Draai je deze strakker dan geeft je demper meer weerstand om een bottom-out te voorkomen. Losser betekent dat hij makkelijk door zijn veerweg gaat bij grote klappen.

Low speed compression (LSC): gaat juist over het inveren waarbij de ‘inveersnelheid’ lager is. Bijvoorbeeld bij het trappen. Draai je deze strakker dan zal je iets minder energie verliezen bij het trappen.

High speed rebound (HSR): veranderd de eigenschappen van het terugveren na een grote klap. Bijvoorbeeld bij het landen van een sprong betekend een trage high speed rebound dat je demper ‘rustig’ uitveert. Terwijl je bij een snelle rebound voelt dat je fiets weer terug omhoog zou willen springen. Persoonlijk vind ik deze setting het makkelijkst om het verschil te voelen.

Low speed rebound (LSR): is dus *je voelt hem al aankomen* het gedrag van je demper bij het uitveren van ‘trage’ klappen.

Persoonlijk zou ik je aanraden om met de HSR te beginnen te spelen en de rest even te laten voor wat het is. Als je die goed hebt kan je de rest één voor één afgaan tot je een goede setting gevonden hebt. Ik rijdt zelf met een Cane creek double barrel air CS en elke dag in het bikepark blijf ik het aanpassen. Beetje bij beetje krijg je het gevoel welke knop wat doet en wat je moet aanpassen voor het gedrag dat je wilt. De adviezen en apps geven een goed startpunt, maar vind ik nooit ideaal.
BigHitRider

BerichtGeplaatst: Vr Jul 22, 2016 10:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zonder engels word het lastig, maar mischien helpt dit :

Sag: het deel dat de shock inveert met berijder op de fiets. Uitgedrukt in procenten of centimeters.

Preload: de druk die je op de veer zet doormiddel van de zwarte stelring. Hiermee kan je de Sag iets aanpassen, maar beperkt.
Minder is dan ook beter, preload beïnvloed de veer eigenschappen niet positief. Het is beter om een zo goed mogelijk bij je gewicht passende veer te monteren.

High-speed compression:
weerstand tegen de grote klappen ( b.v. een landing op vlak vanaf een flinke hoogte).

Low-speed compression:
weerstand tegen de kleine klappen ( b.v. een niet al te heftige rootsection of remkuilen)

High-speed rebound :
Snelheid waarmee de shock na een grote klap ( ver inveren) terugkeert naar de neutrale stand)

Low-speed compression: snelheid waarmee de shock na een kleine klap terugkeert naar neutrale positie.

Het low/high speed verhaal heeft niets te maken met je eigen snelheid, maar met de snelheid waarmee de shaft ( de dunne as die je door de veer heen ziet) de shock in en uitgaat.

Dan her instellen:
De base tune had je al gevonden, de gaat uit van een in begin stand staande stelschroeven, dit wil zeggen volledig open ( tegen de klok in).

Let op dat je de binnenste kleine stelschroeven niet te ver open draait: weerstand is stoppen!

Dan ga je de stelschroeven draaien ( het aantal clicks of slagen voor jou basetune :
bij de grote schroeven heeft canecreek het over slagen en bij de kleine over clicks ( kunnen lastig te voelen zijn).

Daarna is het een kwestie van finetunen, dit zul je echt op de trails moeten doen. Is een kwestie van gevoel, en clickje voor clickje en draai voor draai kijken wat er het best bij je past.

Mocht je specifieke vragen hebben, aarzel niet om me een berichtje te sturen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Flip van Veen

BerichtGeplaatst: Vr Jul 22, 2016 10:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het gaat in de app en op de site ook puur om de basis setup en hoeveel volume spacers er in moeten etc ik heb mijn ccdb air ook moeten aanpassen na de basis setup.
En algemeen gesteld is de ccdb demper een van de meest uitgebreide dempers qua instellingen misschien wel te uitgebreid waardoor een goede setup veel tijd kost.
Maar eenmaal goed is het een van de best werkende dempers.
mathieu

BerichtGeplaatst: Za Jul 23, 2016 5:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

WoW superbedankt man top uitleg allemaal ik ga t meteen allemaal proberen ben benieuwd.
Tnx
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Sleutelen
Pagina 1 van 1

Ga naar: