Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Afstellen vering wie/waar? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill / Freeride / Slopestyle
Auteur Bericht
Toxar

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2016 10:42 pm    Onderwerp: Afstellen vering wie/waar? Reageer met quote

Beste riders,

Ik heb recent een 2hands downhill bak gekocht. Daarvoor reed ik een beetje trails/freeride op een XC-hardtail. Om eerlijk te zijn was t een genot om niet van je stuur af te trillen als over stenen en wortels rijd maar daarentegen vond ik de tabletops, kleine hips en drops enorm lastig en voelde het alles behalve goed aan. Is het een afstelling vering dingetje?

Nu ben ik opzoek naar iemand/winkel die mijn vering voor en achter kan afstellen op maat (regio limburg BE/NL), de vorige eigenaar van de fiets woog nog geen 75kg, terwijl ik er 110 weeg. Ik heb de volgende vering: Fork: rockshox boxxer r2c2 rearShock: rockshox kage rc

Ik heb tevens een drukpompje gekocht speciaal voor de voorvering, maar ik weet niet waar ik die kan bijpompen om een goede compressie te hebben voor mijn gewicht. Heb geen info kunnen vinden op het internet voor mijn vering.

Alvast bedankt!
Smittie

BerichtGeplaatst: Di Jul 05, 2016 5:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Waar je dit kan doen weet ik zo niet, wel weet ik dat je aan dat pompje niks hebt.
Dit omdat een Boxxer R2C2 een veer heeft, en een Kage RC ook.
Iemand die 75 weegt zal met de standaard veren rijden. Jij zal veel sterkere moeten hebben.

Als je googled naar "rockshox coil spring chart". Dan kan je PDFjes van de Sram site downloaden waarin je kan zien bij welk gewicht welke veer nodig is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
illuminatastigmata

BerichtGeplaatst: Di Jul 05, 2016 6:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

www.fietstechniek.eu
baron062

BerichtGeplaatst: Di Jul 05, 2016 6:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij heb ik nog een blauwe en een zwarte veer voor deze vork liggen. Dit zijn dus de wat zwaardere uitvoeringen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
WitteReus

BerichtGeplaatst: Di Jul 05, 2016 4:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil je wel helpen.
Stuur maar een pb Arms wide open

http://wittereus.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Toxar

BerichtGeplaatst: Di Jul 05, 2016 8:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks allemaal,

Ik ben al een stuk wijzer Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill / Freeride / Slopestyle
Pagina 1 van 1

Ga naar: