Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

welke spring rate, ccdb coil ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Onderdelen & accessoires
Auteur Bericht
Terunky

BerichtGeplaatst: Do Apr 21, 2016 8:22 am    Onderwerp: welke spring rate, ccdb coil Reageer met quote

hoi, nieuw hier op het forum Surprised

heb een nukeproof mega am 2013 26er, 160 mm veerweg met een cane creek db coil demper. ik heb deze bike 2de hands gescoord. maar ik ben nu opzoek naar de juiste spring rate. ik heb nu een 2.5 x 350 lbs tita veer, en de originele stalen 2.5 x 500 lbs veer. (ik weeg met gear 80 kg)

de tita heb ik altijd mee gereden, maar met 12 turns op de preload Embarassed (blij dat niks kapot is) maar had nog geen verstand van coil shocks. met de tita veer vond ik hem altijd heerlijk plush, maar te veel sag en te snel bottom out. nu heb ik de zware stalen veer geprobeerd, maar deze is veel te hard, te weinig sag bij 1 turn.

ik heb verschillende spring rate calculators gebruikt, maar word er niet veel wijzer van.

cc zegt: bij 1 turn 400 lbs (en bij 4 turns 350 lbs)
tf tuned: 348 lbs
mojo: 435 lbs
bikemania: 400 lbs

ik rijdt vooral all mountain, geniet van dikke afdalingen, paar x per jaar bikepark. kleine jumps en soms drops van 1.2 meter vlak, lompe rijstijl. ik wil graag een tita veer bestellen maar weet nog niet welke spring rate, 400 of 425. iemand advies ? of als iemand nog wat heeft liggen, graag !!

alvast bedant voor de reacties !!

the bike:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Flip van Veen

BerichtGeplaatst: Di Apr 26, 2016 8:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik je verhaal zo lees denk ik aan 400-450 een andere optie is om een air demper te pakken dan kun je naar wens lucht toevoegen of er uit laten maar dat is kostbaar tov een veer natuurlijk.
Terunky

BerichtGeplaatst: Di Apr 26, 2016 11:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

heb een 400 lbs stalen veer gekocht om uit te proberen. als ik die getest heb, kan ik wel beslissen denk ik zo Very happy

air demper kan, maar is nooit zo plush als een coil. heb altijd met air gereden, en vind de ccdb coil echt geweldig !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Flip van Veen

BerichtGeplaatst: Di Apr 26, 2016 11:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik je verhaal zo lees denk ik aan 400-450 een andere optie is om een air demper te pakken dan kun je naar wens lucht toevoegen of er uit laten maar dat is kostbaar tov een veer natuurlijk.
Terunky

BerichtGeplaatst: Wo Jun 01, 2016 7:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb nu een 400 mm veer geprobeerd en deze voelt een stuk beter. helaas is mijn frame gescheurd, dus heb er niks meer aan Shocked Crying or Very sad
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Onderdelen & accessoires
Pagina 1 van 1

Ga naar: