Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Enduro rijden ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
baron062

BerichtGeplaatst: Ma Apr 04, 2016 6:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

AM?

Liteville 301, Trek Fuel EX, Specialized FSR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
WitteReus

BerichtGeplaatst: Di Apr 05, 2016 10:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Propain tyee.
radon swoop of slide
canyon nerve of strive
YT capra
etc.

http://wittereus.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Di Apr 05, 2016 11:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bottleneck is vooral het budget. Denk dat van die fietsen die je in een eerdere post noemde die SX verreweg het aantrekkelijkst is, maat van me rijdt nog steeds op een 2009 Enduro met nieuwe onderdelen en het lijkt er niet op dat hij heel erg door die fiets tegengehouden wordt..

Kijk als je een tweedehands fiets koopt wel goed naar de staat. In het geval van een fully moet je iig oppassen dat er geen speling op de linkage zit, in het beste geval betekent dat dik 100 euro aan nieuwe lagers, in het slechtste geval uitgelopen passingen en dus een verrot frame.

Als je het achterwiel heen en weer trekt terwijl je het zadel tegenhoudt zou je speling en erge flex in de achterbrug moeten voelen.

Bikemarkt al geprobeerd trouwens?

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Di Apr 05, 2016 4:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ok bedankt weer derde. Mij staat de sx ook aan. Al langere tijd maar dit is 2006 model.

http://link.marktplaats.nl/m1028457760

Prijs is 725 na onderhandelen. Qua onderdelen?

Ik heb ff gekeken op bikemarkt zag iig n pitch uit 2010. Heb je ervaring met deze site? Want als ik daar koop zal ik moeten importeren.
N
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
stennis

BerichtGeplaatst: Di Apr 05, 2016 6:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Koop regelmatig iets op bikemarkt, alleen nog geen hele fiets.
Zoiets moet je dan wel ophalen natuurlijk, voor je het weet koop je een iemand zijn rommel over.
evt een cube stereo fritzz of hanzz , in die richting ? canyon nerve ?
Naar boven
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2016 10:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ok genoeg keus in AM frames bedankt.

Nu wil ik graag weten wat jullie qua onderdelen adviseren :

Wat is n goede voor/achterdemper 100-160 mm?
N goede cassette 1x11 ?
Sram of Shimano voor schakelen ? Waar hebben jullie beste erv mee?
Cranks pedalen? XT/ ZEE/ Race Face?
Banden. Hans Dampf/ Muddy Mary /Maxxis minions. 2.4 ?
Stuur. Lengte 700-720?
Rims die tegen n stootje kunnen?
Comfortabel zadel?

Kom maar gewoon met ideetjes wat jullie t beste lijkt qua mening ervaringen mbt AM parts. Ook wat ik op droge of natte tracks t beste kan gebruiken.
Naar boven
mool

BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2016 10:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Je komt super enthousiast over, leuk! Maaaar ik denk dat je erg veel wensen hebt voor je budget.
Goede achterdemper: monarch (plus), Fox float... Met jouw budget gok ik dat je uit gaat komen bij een wat oudere Fox rp23, ook prima dempers.
1x11 is leuk, maar 1x10 werkt nagenoeg net zo goed en scheelt je al de helft van de prijs.
Sram of Shimano is persoonlijk. Beide goed. Ik heb altijd sram gereden maar nu Shimano slx op mn fiets (omdat het er standaard op zat) en dat werkt ook prima.
Cranks: kan je m.i. alle kanten mee uit, wide narrow voorblad is wel aan te raden als je 1x wil rijden.
Banden is afhankelijk waar je er mee wil gaan fietsen. Voor Nederland is nobby nic (schwalbe) of mountain King (Continental) meer dan voldoende.
Stuur zou ik zelf niet meer kleiner dan 740mm willen, icm korte (<70mm) stuurpen.
Rims die tegen stootje kunnen? Dat ligt geheel aan je rijstijl. Hoe sterker, hoe zwaarder meestal.

Succes met je zoektocht. En ga vooral fora, verkoopsites als bikemarkt en sites van fabrikanten doorspitten om jezelf wat wijzer te maken over onderdelen/benamingen/prijs-indicaties/etc.
Naar boven
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2016 10:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

mool schreef:
Je komt super enthousiast over, leuk! Maaaar ik denk dat je erg veel wensen hebt voor je budget.
Goede achterdemper: monarch (plus), Fox float... Met jouw budget gok ik dat je uit gaat komen bij een wat oudere Fox rp23, ook prima dempers.
1x11 is leuk, maar 1x10 werkt nagenoeg net zo goed en scheelt je al de helft van de prijs.
Sram of Shimano is persoonlijk. Beide goed. Ik heb altijd sram gereden maar nu Shimano slx op mn fiets (omdat het er standaard op zat) en dat werkt ook prima.
Cranks: kan je m.i. alle kanten mee uit, wide narrow voorblad is wel aan te raden als je 1x wil rijden.
Banden is afhankelijk waar je er mee wil gaan fietsen. Voor Nederland is nobby nic (schwalbe) of mountain King (Continental) meer dan voldoende.
Stuur zou ik zelf niet meer kleiner dan 740mm willen, icm korte (<70mm) stuurpen.
Rims die tegen stootje kunnen? Dat ligt geheel aan je rijstijl. Hoe sterker, hoe zwaarder meestal.

Succes met je zoektocht. En ga vooral fora, verkoopsites als bikemarkt en sites van fabrikanten doorspitten om jezelf wat wijzer te maken over onderdelen/benamingen/prijs-indicaties/etc.

Dat vat het goed samen. Het enige wat ik er nog aan toe wil voegen is dat je gezien het budget wel keuzes zal moeten maken. Beste is om te kijken naar wat het belangrijkste is voor zo'n fiets en daar de verdeling van je budget op baseren.

Naar mijn onbescheiden mening:

Niet teveel aan uitgeven:
-remmen: Shimano Deore servowave, remt super (vergelijkbaar met XT) en kost geen bal
-cranks: Zee, hufterproof en goedkoop
-schakelwerk: Deore 1x10 met een 11-36 cassette en Superstar N/W blad, gaat langer mee dan die Raceface die ik nu heb en kost wederom geen bal
-stuur/pen/zadel etc : basic spul werkt even goed als Thomson, Renthal etc, enige verschil zit hem in de looks en het gewicht

Wel in investeren:
-vering, Pike wordt voor steeds minder aangeboden en is een supervork, qua dempers vind ik een standaard Monarch prima werken
-banden: beetje goede compound scheelt enorm, ik zweer zelf bij Maxxis 3C banden, Minion voor, Ikon achter. Beide 2.35.
-dropper: doen..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2016 11:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat trouwens ook goed werkt is om hier en/of op mtb.nl tzt een gezocht topic te openen voor de spullen die je zoekt. Op die manier heb ik ooit een halve dirtfiets opgebouwd met spullen die forumleden nog op zolder hadden liggen..

Naar boven
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2016 11:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Haha ga ik doen derde .. Al ben ik tegenwoordig wat voorzichtig met topics openen Wink.

Ik deel jullie mening idd. T is goed spul en makkelijk vervangbaar. Dus als t kapot gaat betaal ik me niet scheel. Ik zal topics openen vragen om t spul. Miss ook zo wat reserve opbouwen. fijn om t te horen van mensen die er ervaring mee hebben. Ik zal goed uitkijken naar pikes maxxis banden en droppers. Daar wil ik iig wel mn geld aan besteden. 1000 € voor iig t frame moet toch lukken;-). Ik denk wel dat ik t moet hebben v dit soort sites want marktplaats smeren ze je alles aan. Alhoewel ik hier ook ads zie die idem zijn op marktplaats. Maar hier klinkt t toch betrouwbaarder. Goed ik ga ad slag! Btw ik ga miss naar t test festival v Bikefreak. Leerzaam en leuk. Hou me op de hoogte als jullie wat voor me zien qua bikes.
Naar boven
DeStiO

BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2016 7:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Al een keuze kunnen maken?
Ik ben sinds kort in t bezit van n giant reign echt een beest van n fiets!
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Vr Mei 06, 2016 1:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het lijkt erop dat het een oude SX trail is geworden. Blijven echt briljante fietsen.

Naar boven
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Vr Mei 06, 2016 9:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt er zeker op. N sx trail uit 2010. Qua budget smaak prijs en parts de beste optie I guess. Ik ben er iig heel blij mee. Naar mijn weten bijna alles origineel en werkt allemaal prima. En daar is wat voor te zeggen voor n 6 jaar oude bike. Ik vind dat ie stabiel rijdt, goede controle, reageert vlot en rijdt absoluut niet heavy. De fox dempers zijn tot id puntjes in te stellen, de dropper is n uitkomst. De 2x9 schakelt vlot maar ik moet nog ff kijken wat voor mij t beste rijdt up en downhill. 1 x 9,10 of 11 miss praktischer? De remmen ook prima wel heel strak afgesteld. Avids prima maar id toekomst miss toch wat beters?

Natuurlijk wil ik m tzt upgraden. Betere onderdelen, lichtere onderdelen miss? Het moet ook niet ten koste gaan van het gebruik vd bike. Graag hoor ik wat er evt aan verbetert kan worden, mits t betaalbaar blijft haha.
Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2016 1:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tigerclaw schreef:
Graag hoor ik wat er evt aan verbetert kan worden, mits t betaalbaar blijft haha.

Wat wil je verbeteren en wat is betaalbaar voor jou?

http://wittereus.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2016 8:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

De remmen en t schakelsysteem. De remmen shimano xt geschikt voor enduro. Het schakelsysteem in 1x10 ook shimano. Wat wil ik er aan uitgeven 300?
Naar boven
mool

BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2016 2:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou gewoon lekker gaan fietsen en iets vervangen als het kapot gaat.
Naar boven
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2016 10:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat ga ik ook zeker doen. Ook om te kijken wat me wel en niet bevalt en evt verbetert kan worden. Haha en wil dat soort dingen altijd weten. Binnenkort n x park pakken.
Naar boven
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Zo Mei 08, 2016 7:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tigerclaw schreef:
De remmen en t schakelsysteem. De remmen shimano xt geschikt voor enduro. Het schakelsysteem in 1x10 ook shimano. Wat wil ik er aan uitgeven 300?

Deore remt even goed he. Verder sluit ik me (weer) bij mool aan, ga er gewoon mee fietsen en stop je geld in liftkaarten en tripjes naar het buitenland, daar heb je uiteindelijk het meeste aan.

Hurtgenwald zou vanuit het oosten goed aan te rijden moeten zijn en daar liggen een paar mooie lijnen kan ik je vertellen.

Naar boven
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Zo Mei 08, 2016 8:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Heb er nu avid code op met nieuwe remblokjes, kreeg ik erbij. Schakel is sram x0 2x9. Ook niet verkeerd. Maar tzt 1x9 denk ik. Heb er t liefst zo weinig mogelijk troep op. Dat scheelt ook schade Wink. Thnx vd tip witte wel v plan idd. Nu ah kijken v gear. Iig n helm, elleboog en kniepads enzo. Spd of flatpedals?
Naar boven
=Pashley=

BerichtGeplaatst: Zo Mei 08, 2016 8:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Van 2 x 9 naar 1 x 11 zou ik begrijpen, maar ik begrijp niet waarom je naar 1 x 9 zou willen gaan, dat krimpt je bereik ferm in.
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Zo Mei 08, 2016 10:36 am    Onderwerp: Mini downhill cup Reageer met quote

Er komen wat events aan via minidownhillcup.nl. Oa in Wijchen, Nijmegen, Groningen. Ik ga me aanmelden
Naar boven
JeroenSchlaman

BerichtGeplaatst: Zo Mei 08, 2016 3:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tof! Zie je in Groningen dan Smile

Ik ben te herkennen aan diegene die jullie het 'startschot' geeft bovenop de bult...
Naar boven
BigHitRider

BerichtGeplaatst: Ma Mei 09, 2016 12:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Idd gewoon lekker gaan rijden..... sx is een superfiets om het op onder de knie te krijgen.

Zelf ook op een sx begonnen, alleen zat er bij mij een te harde veer in de vork, waardoor het soms verdomd zwaar voor m'n armen was.

Zijn verdomd lastig te krijgen die veren voor de oudere 160mm foxen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tigerclaw

BerichtGeplaatst: Ma Mei 09, 2016 2:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kon je m niet laten reviseren dan? Of n nieuwere dhx 5.0 of float air?
Naar boven
BigHitRider

BerichtGeplaatst: Ma Mei 09, 2016 2:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

het servicen van de vork was uiteraard geen probleem geweest.

Het probleem was, dat ik er in les deux alpes achter kwam dat de veer in de voorvork, eigenlijk 2 versies te zwaar was, en deze door de leeftijd van de vork, daar dus nergens te krijgen was ( alleen voor de nieuwere 180mm versies).

En ik dus 2 weken lang met een veels te stugge vork gereden heb.

Het was dan dus ook meer bedoeld als tip :

voor je dat soort trips gaat doen, goed checken of de veer in de vork en achterdemper wel bij je gewicht passen, wat natuurlijk niet nodig is als je een air vork & demper hebt.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: