Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Saracen Myst Pro 2015 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Showroom
Auteur Bericht
SandorB

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 04, 2016 7:01 pm    Onderwerp: Saracen Myst Pro 2015 Reageer met quote

Beste forumleden,

na een aantal jaren XC, én vanwege enkele uitstapjes naar de oosterburen en Oostenrijk vorig jaar, hebben we besloten wat vaker die kant uit te gaan, daar het enduro/dh rijden erg goed bevallen is. Eind afgelopen jaar heb ik de 29er ingeruild voor een 140mm all-mountain, en vorige week is de DH fiets binnengekomen, een Saracen Myst Pro 2015. De foto is van internet, ik zal eerdaags een eigen foto maken en uploaden. Na binnenkomst heb ik een aantal zaken veranderd: e*thirteen LG1+ wielset, Enve zadelpen en stuur, schwalbe MM banden en een fatsoenlijke set flat pedals. Ik had tevens wat zwaardere veren besteld tbv voorvork en achterdemper ivm mijn 85kg, maar aangezien de sag (25-30%) goed is heb ik besloten met de originele veren te beginnen. Ik ben erg benieuwd hoe deze rijdt t.o.v. de huurfietsen waar ik afgelopen jaar op gereden heb, en kan niet wachten tot het seizoen weer geopend is Wink

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
WitteReus

BerichtGeplaatst: Za Mrt 26, 2016 6:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Vette dh bak.
Wat weegt hij?

http://wittereus.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
SandorB

BerichtGeplaatst: Za Mrt 26, 2016 3:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

WitteReus schreef:
Vette dh bak.
Wat weegt hij?

Tnx !

Goede vraag, ben er zelf ook benieuwd naar, maar de hangweegschaal is stuk
dus het blijft even gissen. Ik schat dat ik er ongeveer een kilo vanaf heb gesnoept na de upgrades:

- minus 600g gram op de banden (1100 ipv 1400 per band, en latex ipv binnenbanden)
- minus 300 gram op de wielset < 2KG ipv 2.3KG)
- en nog wat op het stuur, zadelpen en pedalen maar dat zal hooguit 2/300 gram zijn

Wat is redelijk voor een DH fiets, 16KG ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Showroom
Pagina 1 van 1

Ga naar: