Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Wat heb je allemaal nodig voor een downhill wedstrijd? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill wedstrijden
Auteur Bericht
klaas_94

BerichtGeplaatst: Di Dec 22, 2015 11:24 am    Onderwerp: Wat heb je allemaal nodig voor een downhill wedstrijd? Reageer met quote

Hallo,

Ik wil graag eens een downhill wedstrijd rijden met 2 vrienden.
Heb ik een licentie nodig? En hoe kan ik me inschrijfen voor zoiets? Moet ik nog een bepaalde leeftijd hebben? (Ben 14) moet je perse een downhill fiets hebben of is een freeride ook voldoende?

En wie kan me een wedstrijd aanraden waarvoor ik niet heel erg ver hoef te rijden vanaf enschede. Max 5 uur

Mvg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
paties

BerichtGeplaatst: Do Dec 24, 2015 7:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Klaas,

Er zijn meerdere wedstrijd series waar je zonder licentie aan kunt meedoen, bij het online inschrijven betaal je dan een klein bedrag extra voor een daglicentie. Je leeftijd is ook geen probleem, meestal is er wel een junioren klasse. En op welke fiets je meedoet mag je zelf weten, afhankelijk van het parcours kan een fiets met minder veerweg juist een voordeel zijn. Let wel op je bescherming, fullface helm, body armour en knie en elleboog stukken kunnen verplicht zijn.

wedstrijden in de buurt:

Mini Downhill Cup (NL): perfect als eerste kennismaking met een wedstrijd, super gezellig!
IXS Downhill Cup (Duitsland): hebben een 'rookie' wedstrijd variant met veel leeftijdsgenoten, Winterberg!
DH1 Downhill Cup (Belgie): meerdere wedstrijden in de ardennnen.

succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
klaas_94

BerichtGeplaatst: Do Dec 24, 2015 11:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dankuwel,

Hoe zit het met trainingen etcetera?
En krijg je een schema waneer je moet rijden na de inschrijving?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
klaas_94

BerichtGeplaatst: Do Dec 24, 2015 11:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dankuwel,

Hoe zit het met trainingen etcetera?
En krijg je een schema waneer je moet rijden na de inschrijving?
Naar boven
mool

BerichtGeplaatst: Vr Dec 25, 2015 12:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij ixs wedstrijden kan je vanaf vrijdag trainen. Zaterdag quali (tijdschema wordt dag ervoor bekend gemaakt dacht ik). Aan de hand van resultaat in je quali wordt start volgorde van de race op zondag gereden.
Zaterdag-en zondagochtend kan je vaak nog paar uurtjes trainen.

Ik weet niet hoe royaal je in je geld zit, maar ixs Duitsland wedstrijd is wel aardig aan de prijs voor relatief weinig fietsen (lange rij voor lift/shuttle).

Welke wedstrijd aan te bevelen is ligt ook een beetje aan je niveau en wat je leuk vind. Zelf 1 keer winterberg meegereden, maar vind dat echt veel te druk met de trainingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
klaas_94

BerichtGeplaatst: Zo Jan 03, 2016 3:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had ergens gelezen dat winterberg 40 euro kost. Dat zou niet veel zijn.
Zelf heb ik nog maar 2 keer 2 dagen gedownhilld maar wel alle lines van winterberg gedaan en kom er best goed door heen. (Alles wat je hebt als je uit de lift komt en rechts gaat, geen road gape)
Naar boven
karl2

BerichtGeplaatst: Zo Jan 03, 2016 4:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zoals hierboven al gezegd is is de mini downhill cup een aanrader als je nog nooit een wedstrijd gereden hebt. een ijs cup lijkt me dan wat te hoog gegrepen. war ook nog een leuke serie van wedstrijden is welke ook niet zo duur is is de nrs gravity cup. leuke laagdrempelige wedstrijden op leuke parcours waar je met een freeridefiets prima uit de voeten kan.

karl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
mool

BerichtGeplaatst: Zo Jan 03, 2016 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

klaas_94 schreef:
Ik had ergens gelezen dat winterberg 40 euro kost. Dat zou niet veel zijn.

Dat zal de rookies cup zijn denk ik, dan fiets je sowieso maar 1/dag volgens mij. 'Gewone' ixs Duitsland was 2 jaar geleden volgens mij 60 euro. Ik vermoed dat het er niet goedkoper op geworden is.

Nogmaals: Bedenk je wel dat je in een wedstrijd weekend heeeel weinig runs maakt. Zeker als je zonder licensie rijdt (met licensie heb je langer trainingstijd).
Ik heb in 2012 en 2013 redelijk wat Duitse ixs'en gereden, en als je 5 runs op een dag maakt is het veel. Je moet er echt heengaan voor de wedstrijd, niet voor het leuke relaxte fietsen.

Als je 2 keer 2 dagen in Winterberg bent geweest kom je wellicht aardig naar beneden daar (weet niet of je achtergrond in bijvoorbeeld bmx hebt). Maar ik zou wellicht anders toch eerst een keer gaan kijken bij een wedstrijd in het buitenland. Dirt Masters in Winterberg is sowieso erg gaaf om te gaan kijken!
En wellicht dan in de loop van de zomer een ixs rookies wedstrijd meepakken.
Naar boven
klaas_94

BerichtGeplaatst: Ma Jan 04, 2016 2:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik heb gebmxt en rijd elke week mountainbike en spring redelijk veel met mn dirt. Ik snap dat ik er weinig runs zou maken. Het gaat mij vooral om te kijken in welke rang ik ongeveer zou rijden.
Naar boven
de mich

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2016 7:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je nog nooit een DH wedstrijd gereden hebt en je hebt nog maar 2 keer gedownhillt, begin dan best niet met een IXS. Dat is echt al een behoorlijk hoog niveau.

Best begin je met een mini-downhill cup of een DH1 wedstrijd in België. Eens je daar doorheen komt kan je misschien kijken naar IXS German, en later European.
Naar boven
mool

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2016 8:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ixs rookies is wel goed te doen! Niveau daarbij is niet super hoog. Volgens mij mag je als volwassen licensierijder niet eens meedoen.De rookies cup die ik een keer heb gereden was minstens 50% <17jaar.
Naar boven
klaas_94

BerichtGeplaatst: Wo Jan 06, 2016 7:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oke, gaan we daar naar kijken
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill wedstrijden
Pagina 1 van 1

Ga naar: