Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

TNNZ 2016 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
willem12

BerichtGeplaatst: Zo Aug 28, 2016 7:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Les7majeurs.com
suravida

BerichtGeplaatst: Zo Aug 28, 2016 7:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat soort gekkenwerk is voor als eenvoudige sterveling niet weggelegd. Ben op dit moment al blij als ik in 5 dagen de TNNZ uitrij. Werd vanochtend ziek wakker en heb 3u over de eerste 20km gedaan. Bijna de trein naar huis gepakt in Doetinchem, maar dankzij werkzaamheden kon de fiets dan niet mee. Dus maar besloten om door te pedellen naar de eerstvolgende camping en maandag de trein te pakken. Na een lunch van spekpannekoek en bananasplit toch maat besloten om te proberen Zeddam te halen. Werd door de flink aangetrokken wind niet makkelijk gemaakt maar de temperatuur daalde gelukkig wel wat.
Eenmaal in het bos vergat ik mijn moeie lijf en ging het steeds beter lopen. Reichswald dus ook maar gedaan en sta nu op een camping bij Bergen in de Maasduinen. Nog 2 dagen van 90km en dan zou ik moeten kunnen komen....we gaan het zien. Het blijft in ieder geval mooi!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Ramon Spaansen

BerichtGeplaatst: Zo Aug 28, 2016 10:30 pm    Onderwerp: tnnz Reageer met quote

Zolang je in je hoofd er van kan genieten gaat het trappen van zelf, je hebt er heerlijk weer bij en stiekem ben ik jaloers want je hebt nu de stukken waar ik niet ben geweest.
geniet er van en succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
GDABW

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2016 7:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Precies, wat hierboven gezegd wordt.
Die 40h is gedaan door iemand die net, gisteren op één dag 366km gefietst heeft met meer dan 12.000 hm. Andere klasse. Dit jaar een heel lage finish ratio.

De hoogtemeters komen nog Smile

Veel plezier !!

klassssbak!
http://www.les7majeurs.com/index.php/membres/elias-van-hoeydonck/

ook mooi TNNZ fotoverslagje op zijn facebook
https://www.facebook.com/elias.vanhoeydonck

insprirerende gast!

PS
Kan nog een paar gram besparen op zijn DIY garmin-houder Smile
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2016 12:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@Suravida
De mooie tracks gaan beginnen. Genieten en doorgaan. Horeca genoeg om uit te rusten!!

@GDABW
Geen DIY, da's een Touratech mount. Extra robuust.
bert

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2016 12:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Alweer hersteld en weer op pad?
GDABW

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2016 4:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:

@GDABW
Geen DIY, da's een Touratech mount. Extra robuust.

I see, hightech en lockable dus Smile (ook stabiliserend?)

Ik had wel eens problemen dat de garmin gpsmap uit zijn houder vloog tijdens een boomstronkafdaling o.g.: inmiddels opgelost met een hersluitbare tie-rip aan de achterkant van de garmin welke weer aangesjord wordt door een tie-rip die om de stuurpen heen gaat. Niet lockable of stabiliserend dus, maar wel voldoende stevig voor de ernstigste hobbels en bobbels.
Naar boven
suravida

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2016 8:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert schreef:
Alweer hersteld en weer op pad?

Yep, en genoten! Ze worden er niet makkelijker of sneller op, maar mijn benen geven hier de voorkeur aan boven asfalt. Sta nu net voorbij Maria Hoop op de camping. Morgen nog 75 tot Vaals dus als de benen zo blijven moet dat wel lukken.
Had vandaag ook wel echt het great Divide gevoel. 3u lang door een bos gefietst zonder een mens tegen te komen. Prachtig!
Naar boven
suravida

BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2016 5:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Om 17.10 aangekomen op het drielandenpunt Smile Allejezus wat zijn die laatste 100km zwaar!
Foto's en verslag volgen tzt. Nu naar Maastricht en de trein naar huis.
Mooie tocht Willem, Dank!
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2016 6:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi. Goed gedaan jochie !!
100cols

BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2016 11:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goed bezig, gefeliciteerd!! Verslag en foto's worden alvast gewaardeerd.
Naar boven
Pino

BerichtGeplaatst: Wo Aug 31, 2016 6:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi!
Naar boven
Ramon Spaansen

BerichtGeplaatst: Wo Aug 31, 2016 7:19 am    Onderwerp: tnnz Reageer met quote

gefeliciteerd met je uitdaging die je hebt overwonnen, respect
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Wo Aug 31, 2016 9:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

suravida schreef:
Om 17.10 aangekomen op het drielandenpunt Smile Allejezus wat zijn die laatste 100km zwaar!
Foto's en verslag volgen tzt. Nu naar Maastricht en de trein naar huis.
Mooie tocht Willem, Dank!
Goedzo. Nu uitrusten en daarna met de foto's aan de slag.
suravida

BerichtGeplaatst: Wo Aug 31, 2016 9:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dank allen! Tracks zijn naar Willem gestuurd dus ik hoop maar dat mijn gereden route geaccepteerd wordt Laughing
Foto's ben ik mee bezig, maar hier alvast de enige 2 die ertoe doen:

Naar boven
suravida

BerichtGeplaatst: Do Sep 01, 2016 11:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Alles bij elkaar geharkt en beetje uitgerust dus tijd voor een recap:

Dag 0:
Om 18u van huis vertrokken, trein van Rotterdam naar Roodeschool. NS had wat issues en in de verwarring op station Groningen met mijn oververhitte hoofd de verkeerde trein gepakt.... In plaats van om 22u mijn kamer met ontbijt bij Lentemaheerd te betrekken rolde ik om 1.30u mijn matje uit in het natte gras. Door de muggen wakker gehouden dus om 6u maar opgestaan.

Dag 1:
7u . 28C. 150% luchtvochtigheid en het RIVM adviseert om rustig aan te doen. Perfecte start voor de TNNZ!

Dan eerst afzien op asfalt, niet bepaald de favoriete ondergrond voor de Knards. Niettemin mooi om te zien dat er zelfs in dit platte land nog leuke onverharde binnendoortjes worden gevonden. Dan volgt de beruchte kanaaloever. Helemaal droog en dus redelijk goed te rijden. Het hoge onkruid maakt het wel uitdagend, want ik mis meerdere keren wat gaten die me bijna over het stuur gooien.
Na het kanaal volgen nog wat meer waterkanten. Ik vermoed dat deze toen het nog modderig was zijn gemaaid door iets met rupsbanden want bijna allen waren het oneindige wasborden. Bijkomend probleem van dit geklapper is dat mijn zadelpen zakt. Uiteindelijk uit een flesje een shim geknipt, daarna geen probleem meer.

Bevangen door de hitte ben ik hier maar een half uur met mijn ogen dicht gaan liggen, het beste was er al aardig af...

Na 110km om 14u maar besloten dat ik er op deze manier geen zin meer in had. Kreeg geen lucht, benen wilden niet meer en ik kreeg het water niet bijgedronken. Heb de tent dus maar opgezet bij Molecaten Wezuperbrug, boodschappen gedaan en patat gegeten. Vervolgens alsnog de halve nacht wakker gelegen omdat de buurman commentaar zat te geven op Youtube filmpjes.....

Dag 2:
Veel minder heet en vooral minder nat, dus mooie dag om wat in te halen. Route begon meteen prachtig op de route van Sleen. Zowaar nog een north shore mee kunnen pakken Smile
Daarna prachtig via binnendoortjes verder richting Coevorden.

Na Coevorden was het weer eens tijd voor een waterkant klapperstrook en een interessante spooroversteek. Dankzij de rugwind hier wel lekker langs het kanaal kunnen blazen. Eindelijk voordeel van die dikke banden op het lossige zand.

Na een mooie rivieroversteek bij Hardenberg volgde alleen maar mooie paden. Eerst het Rhezerwold, daarna Lemele. Dit zijn de paden waar ik voor ben gekomen. De benen zijn dan ineens minder moe dan ik dacht.

Prachtig dal tussen Rhezerwold en Lemele

En dan eindelijk de eerste echte hoogtemeters

Alweer zo'n mooi doorsteekje.

Zelfs als er geen bos of berg in de buurt is zijn de paden nog prachtig

Het was nogal stoffig...

Maar weer patat gehaald bij een recreatiecentrum, mocht het restaurant niet in. Sad Deze keer de Hessenheem in Markelo. Hierna heerlijk doorgerold richting Ruurlo alwaar de onweerswolken dusdanige vorm begonnen aan te nemen dat ik met 167km op de teller maar gestopt ben op een heerlijk rustige bejaardencamping.
Toch weer niet bijster veel geslapen doordat het de hele nacht onweerde, wel een mooie lichtshow!

Dag 3:
De temperatuur is weer aardig gestegen en door de regen is de luchtvochtigheid wederem sky high. Lijf protesteert dus alweer binnen een paar kilometer....Uiteindelijk meer dan 3u gedaan over de eerste 20km.

Serieus overwogen om in Doetinchem de trein naar huis te pakken. Door werkzaamheden zou de fiets dan niet meekunnen, dus maar besloten door te rijden naar de volgende camping en op maandag de trein te pakken. Gelunched met 4 cola, 2 koffie, trio van pannekoeken en een bananasplit om vervolgens te beslissen om te kijken of Zeddam haalbaar was.

De wind begon ook aardig aan te trekken en die blies de ergste hitte weg, en sneller dan ik had verwacht had ik Zeddam achter me gelaten. Knap trouwens dat de afdalingen hier van boven tot onder bestaan uit remknippen, merk je pas echt goed met meer lading op je fiets Crying or Very sad Maar bij t Peeske 2 Radlers weggetikt en toen had ik voldoende vertrouwen in mijn lijf om het Reichswald over te durven.

Jammer alleen dat ik op de dijk tussen Gemmenich en Kleve vol tegen de wind moest, dat hoeft van mij dan ook weer niet.

Kleve is zowaar best een leuke stad. Kende het alleen maar vanaf de Reichswald kant.

Een turkse pizza met alles, als avondeten als ik het Reichswald door was.

Verplichte kost

Dinnertime. Echt de allerlekkerste turkse pizza ooit. Krijg er spontaan weer trek van.

Waar vinden jullie al die paadjes toch?

De Maasduinen in.

Een van de weinige klimmetjes waar ik niet boven kwam.

Overnacht op Camping de Smal bij Nieuw Bergen. Ondanks de beroerde start en het uitdagende parcours toch nog 100km weten te rijden. 4 dagen was al wat lastig, maar nu was het wel duidelijk dat ik er minstens 5 nodig zou hebben.

Dag 4:
Ik wordt wakker van een licht gespetter op de tent en breek dus zo snel mogelijk af en ga in de regen op pad. Binnen 5km is mijn fiets veranderd in een krakende, kransende machine. Wegens gewichtsbesparing geen olie meegenomen, dus ik leer er maar mee leven. Mijn tandenknarsen overstemd gelukkig de ketting.

Gelukkig is het ook hier weer erg mooi

Nadeel van later in het jaar gaan is dat er nog wel eens een pad is dichtgegroeid.Dit zou echter nog wel vaker gaan gebeuren....Regelmatig met moeite mijn fiets aan de bramen weten te onttrekken.

Voordeel van een Krampus is dat je over een hekje heenrijd zonder het te merken.Heb hem daarnawel netjes overeind gezet. (en een klap ervan gekregen)

Leuke afdalinkjes richting Venlo. Sowieso mooi hoe lang de route in het bos blijft voordat je Venlo echt in moet.

Lange leve de Appie. Dik ingeslagen en heerlijk ontspannen langs het spoor geluncht.

Hier begon het feest echt, wat een mooie trailtjes door een sprookjesachtig bos met beekjes.

Na dit prachtige speeltuintje volgde misschien wel 1 van de zwaarste stukken. In eerste instantie ging de route via een mooie singletrackje voordurend steil op en neer, maar aan het eind werd dit een bosweg die maar bleef golven. Doordat er in de afdalingen grote stenen waren gestort was het ondoenlijk om vol naar beneden te knallen en aan de andere kant omhoog. Dus elke berg van 15% of meer ben ik opgekropen. En dan kwam er nog 1, en nog 1, en nog 1...... Ik kreeg hier wel het maximale great divide gevoel. Ik had al 3u geen mensen of bebouwing gezien en deze weg hakte er aardig in.

Je zou verwachten dat je na 4 dagen wel een immuniteit tegen bramen en brandnetels hebt ontwikkeld. Niet dus...
En wat is er aan de hand met de bomen in Limburg? Er liggen er ongeveer net zoveel als er staan.

Hierna draaide het pad weer terug Nederland in.

Heb in Vlodrop nog een heerlijk hamburger verslonden en de saladebar geleegd en ben doorgereden naar camping Bohmerwald waar de eigenaar me na het zien van mijn fiets op een biertje trakteerde Laughing
Ik had eigenlijk nog iets verder willen doorrijden, maar de eerstvolgende camping lag net te ver weg om comfortabel te halen.

Deze dag was mijn absolute favoriet. Prachtige trails en een maximaal avonturiergevoel. De hoogtemeters beginnen wel aardig te tellen, maar je krijgt er gelukkig veel voor terug. 114km op de teller

Dag 5:
Hopelijk de laatste dag. Volgens de Garmin nog 75km naar het eindpunt. De zon brand om 8u al aardig, maar het is gelukkig nog fris. Omstandigheden waar ik beter mee kan werken.

Er zijn slechtere manieren om de dag te beginnen

Richting Brunssum

Dit stuk was toch ook wel weer veel spoorzoeken in de struiken

Ik heb nog even overwogen om mijn fiets over het hek te tillen, maar er kwam meteen een beveiliger aanlopen toen ik deze foto maakte.

Dus maar een stukje omgereden

Op de Parkstad route (toch?) Ben hier maar naar boven gelopen, ik was hard toe aan lunch en zat niet zo stevig op mijn fiets. Temperatuur begon ook weer aardig op te lopen.

Eindelijk de wegwerkzaamheden achter me

Die Wilhelminaberg kan me gestolen worden, voor dit soort dingen ga ik wel naar Bergschenhoek Wink Halfpipe is met bagage echt niet lekker te rijden, ben er zelf in ieder geval 2x onderuit gegaan.... Hielp ook niet dat de Knards geen grip kregen op de kleine steentjes op een harde ondergrond. Persoonlijk lijkt het me hier mooier om ineens door te klimmen naar de top en dan iets relaxter naar beneden.

De route loopt weer mooi tussen alle bebouwing door, en zo langzamerhand begint het toch wel echt te lijken op Zuid-Limburg Smile

Hele mooie klim was dit!

Yep, Limburg

Limburg dus

En dan blijkt de langste klim dus echt toch het laatst te zijn bewaard. Kon er niet bij dat je zo lang achter elkaar door dat Vijlenerbos omhoog gaat. Eenmaal op een hoogte van 300m dacht ik de omgeving al te herkennen en er dus bijna te zijn. (eigenwijs niet uitzoomen op de Garmin..) Dus ik trek een eindsprint, en die duurt maar en vervolgens dalen we ineens weer af naar de Gemmenicherweg......Even vloeken en dan maar iets rustiger aan de andere kant weer omhoog. En best wel serieus omhoog!
Maar dan eindelijk hoor ik mensen en zie ik door de bomen de toren staan.
Ja hoor, dat was het!

Nog uithijgende wordt ik meteen aangesproken door een vriendelijke mevrouw die wel een foto van me wil maken en me daarna van het geluk dat Jezus heet wil overtuigen Rolling smile Heb haar maar vriendelijk laten weten dat ik meer behoefte had aan een koud biertje dan aan Jezus Laughing
Vervolgens via wat leuke paadjes naar Vaals gerold en meteen doorgefietst naar station Maastricht.

Al met al 1 van de betere tochten die ik ooit heb gemaakt. Heb uiteindelijk in totaal 611 km gereden, maar dat is inclusief de verbindingsritten. 4 dagen moet zeker te doen zijn, ik had de pech dat het de eerste dag niet liep. 3 dagen lijkt me eigenlijk te snel om echt van de omgeving te kunnen genieten, en 40u is gewoon zonde Wink
Qua banden heb ik de Knards aardig zitten vervloeken op de weg, maar des te zuidelijker je komt des te beter ze worden. Ben bijna overal fietsend boven gekomen, ondanks het lichtste verzet van 30x36. Daarbij hebben ze me ook wel een paar gered als ik te hard een zandbak indook.
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Do Sep 01, 2016 1:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi verslag. Netjes gereden, bij alle gebruikelijke "moeilijke" afslagen schoot je wat door, maar dat is normaal. Ik zal die verdwenen brug eruit halen Smile
suravida

BerichtGeplaatst: Do Sep 01, 2016 2:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had trouwens ook nog een GoPro op het stuur om af en toe timelapses mee te kunnen maken. Geen al te denderende beeldkwaliteit en ik heb hem niet constant aangehad maar voor de liefhebbers geeft het wel een aardig beeld van wat je tegenkomt onderweg.

Dag 1: https://www.youtube.com/watch?v=bbIHksaSoH8
Dag 2: https://www.youtube.com/watch?v=RQXf4XillEs
Dag 3: https://www.youtube.com/watch?v=L54KUQoiJw0
Dag 4: https://www.youtube.com/watch?v=15SnpZnyRaM
Dag 5: https://www.youtube.com/watch?v=32VvS3QTt1Q
Naar boven
Frekie 69

BerichtGeplaatst: Za Sep 03, 2016 10:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Top gedaan,hulde!
Mooi verslag en foto's,krijg gelijk zin om het tweede gedeelte te volbrengen over de echte route I.p.v de fietspaden die ik nam omdat ik tijd tekort kwam... Rolling smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
suravida

BerichtGeplaatst: Za Sep 03, 2016 10:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

2e deel is zeker de moeite waard. De Maasduinen kende ik al en dat is heel leuk maar iets teveel kruip door sluip door zoeken waar je naartoe moet, zeker in dit jaargetijde. Bij Venlo begint wat mij betreft het feest pas echt. De stad in krijg je al een handvol mooie trailtjes en eenmaal aan de andere kant zijn (met uitzondering van een stukje Brunssum en Snowworld) de trails alleen maar mooi. Zeker de moeite waard om deze nog te rijden, Maar zoals gezegd, niet alleen de hoogtemeters beginnen hier te tellen, maar nog meer de kwaliteit van de paden. Beetje rijtechniek (vooral ook omhoog) kan je best wel gebruiken wil je overal fietsend komen.
Naar boven
suravida

BerichtGeplaatst: Za Sep 03, 2016 10:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

(dubbel)
Naar boven
100cols

BerichtGeplaatst: Za Sep 03, 2016 11:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Erg leuk verslag met veel foto's, bedankt! Complimenten voor het uitrijden, een TNNZ misstaat niet op je palmares.
Naar boven
GDABW

BerichtGeplaatst: Za Sep 03, 2016 4:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het kan aan mij liggen, maar ik word altijd erg blij van TNNZ verslagen Smile Worship

Toch wel dat ene biertje na de tijd genomen?
Naar boven
marx504

BerichtGeplaatst: Di Sep 06, 2016 9:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goed gedaan en leuk verslag. Geeft anderen weer inspiratie! Smile
Naar boven
suravida

BerichtGeplaatst: Di Sep 06, 2016 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vriendelijk verzoek om pas volgend jaar een poging te doen. Ik ben in mijn leven nog nooit ergens tweede bij geworden Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: