Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

TNNZ 2016 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
bert

BerichtGeplaatst: Ma Mei 16, 2016 5:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Bert ruimt boom op......dus niet. Ernstige hinder van bomen in heel Zuid Limburg
Tsja, je bent routebeheerder of niet.

Dit was toch wel het hoogtepunt van de dag:

Frieten met zuurvlees op de zupergezellige kermis van Simpelveld.

De hele dag uitgekeken naar de doorkomst van Yvon, maar helaas.

Deze laatste etappe is behoorlijk zwaar. Zeker als je uit Groningen komt. Maak niet de vergissing om halverwege de middag te denken dat je deze etappe er nog wel even bij doet. 92 kilometer van Sittard naar het Drielandenpunt en dan verder naar de trein in Heerlen. Gemiddelde snelheid rond de 15kmh.
Ramon Spaansen

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2016 6:29 am    Onderwerp: tnnz Reageer met quote

nice pictures, we gaan poging doen deze zomer weekend van 16 of 30 juli. staat in de planning dus zal nog wel ff je update nodig zijn tegen die tijd Willem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Frekie 69

BerichtGeplaatst: Zo Mei 22, 2016 2:10 pm    Onderwerp: TNNZ Reageer met quote

Afgelopen tweede pinksterdag was het dan zover,ik zou een poging doen om de TNNZ in 4 dagen af te leggen,had helaas geen 5dagen de tijd...
Met de trein naar Uithuizermeeden om vervolgens een klein stukje noordelijker te starten aan de noordkaap.
Dag 1 was pittig met name de stukken langs de kanalen,het weer was en zou gedurende de week top zijn!
De eerste dag gekomen tot net boven Coevorden waar ik mijn tentje ergens in een weiland heb geprikt.
Dag 2 ,de dinsdag was qua fietsweer de beste en ook voor mij de mooiste dag,mooie en afwisselde landschappen met leuke singletracks.
Echter nadat ik s'avonds heerlijk gegeten had bij restaurant Budde(echt een aanrader) en mijn tentje een paar kilometer het bos in bij paalkampeerplaats klinkenbelt had neergezet,kwam ik tot de conclusie dat gezien mijn te lage gemiddelde snelheid ik niet op donderdag zou finishen in Vaals.
Daarom besloten om vanaf dag drie grotendeels verhard en bij Gennep de LF 3a route langs de Maas naar Maastricht te fietsen.
Aangekomen in Vaals nog wel de route opgepakt naar Heerlen om vervolgens de trein naar huis te nemen.
Al met al een mooi avontuur waar bij ik zeker terug kom om die stukken te fietsen die ik niet heb gehad.
Dank aan Willem voor een knap stukje werk ! Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Zo Mei 22, 2016 4:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je maar lol hebt.
didadunlop

BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2016 3:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hups binnenkort maar weer een poging doen dan...Very happy

Toch eens dat officiele certificaat halen ipv voorscouten en gedeeltelijk rijden.
Ramon Spaansen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 29, 2016 8:27 pm    Onderwerp: tnnz Reageer met quote

zo weekend van 30 juli ga ik samen met mijn vrouwtje aan de start van TNNZ beginnen en kijken waar het eindigt, hopelijk op het drie landenpunt Very happy .

ik had nog wel een vraagje: kan je zo een kaartje kopen op het trein station? en is elke trein met fiets te pakken?
sorry ben niet zo van openbaar vervoer Embarassed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
leoprodeo

BerichtGeplaatst: Wo Jun 29, 2016 9:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je niet bekend met reizen met de trein is het aan te bevelen daar toch een studie van te maken op de site van NS. Knap ingewikkeld geworden de afgelopen 20 jaar.
Juli en augustus mag de fiets de hele dag mee met de trein. Wel een fiets kaartje kopen voor 6,20. Hele dag geldig voor heel NL bij alle vervoerders. Te koop bij de NS automaat.
Succes met de TNNZ.

Gr Leo Jansen
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Do Jun 30, 2016 9:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de meeste stations langs de route als waypoints toegevoegd aan de gpx.

Ik neem aan dat je een OV-chip kaart hebt Wink erg handig bij dit soort avonturen.
Je kan dan bij de automaat "laden overige producten"kiezen en dan kies je "dagkaart fiets". Voor 6E20 mag je dan de fiets meenemen.

Pas op, de route loopt langs veel stations waar Veolia en Syntus treinen rijden. Als je overstap naar NS eerst uitchecken en dan bij NS weer inchecken. Fietskaart blijft gelukkig wel geldig voor de hele reis.
Ramon Spaansen

BerichtGeplaatst: Do Jun 30, 2016 3:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ov kaart Embarassed ben al 20 jaar niet met trein geweest in Nederland Rolling smile en ik ga er van uit dat ik nu 1 keer de trein pak vanuit Heerlen. Dit kan toch ook met los kaartje neem ik aan, begrijp vanaf ns site dat je uit automaat losse kaart kan kopen met fiets.
maar is elke trein incl fiets zonder te reserveren heb wel ervaring in buitenland Smile en daar moet je toch ff reserveren.

heeft iemand ook ervaring met Boertel Lentamaheerd in Uithuizerheemden of Hotel/pension Oude schip nabij Eemshaven we wouden daar uitgerust wakker worden zodat we van start kunnen zodra licht word
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Do Jun 30, 2016 4:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In het Oude Schip hebben Daphne en ik vorig jaar gezeten voor onze start van TNNZ2015. Is een Polenhotel (wel netjes maar verwacht niet teveel hoor). Veel volk van de omliggende bedrijven die daar bivakkeren.

TBB
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Do Jun 30, 2016 9:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, je kan niet reserveren, maar vanaf Heerlen maakt dat niet uit, je stapt als eerste in.
Ramon Spaansen

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2016 1:03 pm    Onderwerp: tnnz Reageer met quote

Very happy zo had ik er nog niet over nagedacht Willem, bedankt voor de info allen.

Heb de overnachting geregeld bij lentamaheerd, zal ik hier mijn bevindingen over doen.
En zodra het daglicht is vertrekken we vanaf de Noordkaap, hopelijk met redelijk fietsweer.

Dit is onze trainingrit voor maandje later begin September gaan we Garmich-Partenkirchen naar Gardameer ook op de Backpack.

Twee mooie avonturen waar we reik halsend naar uitkijken, Willem alvast bedankt voor je inspanningen, we laten je/jullie weten hoe onze ervaringen zijn geweest dan.
Naar boven
Ramon Spaansen

BerichtGeplaatst: Di Aug 02, 2016 7:59 am    Onderwerp: weekend tnnz Reageer met quote

afgelopen weekend begonnen aan de TNNZ vanaf de Noordkaap, bij daglicht vertrokken half zes ongeveer op naar haren met droog weer vanaf de wadden kant zelf helder, wel naar het zuiden gekeken wel steeds dreigende lucht.
wat later ook bleek vanaf Zuidlaren een bui op de kop tot Sleen en wat was Drenthe nat zeg in de bossen met verraderlijke diepe gaten onder de plassen.
In Coevorden aangekomen om even te lunchen bij Vancoever waar een lekkere uitsmijter hebben gehad op terras met oude oldtimers (auto,s) in ons zicht Very happy vanaf hier kwam er een waterig zonnetje door wat ons bracht langs het kanaal naar de Lemelerberg, Sallandse heuvelrug met leuke klimmetjes en single tracks naar de crossbaan in Markelo.
waarna we in Diepenheim de nacht hebben doorgebracht na dik 270 km vanaf Lentamaheerd waar we bij de Noordkaap hadden overnacht, goed en netjes adres.

tweede dag zijn we rond zeven uur vertrokken vanuit Diepenheim en de route verder opgepakt naar Ruurlo mooi paden en trekker paden slingerend door bosrijke omgeving naar Stroombroek waar we de eerste gasten waren op het park voor koffie en appelgebak, hierna naar Zeddam waar kort en heftig klimwerk in zat en mega druk was natuurlijk op zondag morgen met mede mtb,ers direct van pad af Duitsland binnen oase van rust.
over de Rijn heen Emmerich-Kleve waar weer leuke bosrijke paden en mooi uitzicht op ons stonden te wachten, hier klikte vrouwtje keer uit de pedalen en is er een spiertje geknapt of gesprongen, maar ff rustig uit gefietst naar Gennep waar we hebben geluncht en de dikke bui over ons heen hebben laten gaan.
na aardig wat rust maar weer de pedalen ingeklommen om de Maasduinen te trotseren, maar hadden al gauw in de gaten dat het spiertje niet veel zin in had Mad waarna we hebben besloten om onder de TNNZ een streep te zetten om niet onze Backpack in september op gevaar te zetten. We zijn via de knooppunten routes vlakke wegen rustig Naar station gefietst en trein genomen, het bleek later een lopers knie te zijn waar je in de hellingsgraad van 30 graden deze spier een pijnscheut geeft bij je knie.

Maar is kijken waar weer een gaatje is om deze super mooie route over te doen?
Naar boven
suravida

BerichtGeplaatst: Ma Aug 08, 2016 4:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Al dat lezen hier en het feit dat ik wat tijd heb dit geeft mij toch ook wel zin om eens een poging te gaan wagen.
Mijn oorspronkelijke idee was om op de Krampus te gaan, maar ik vermoed dat zeker in het eerste deel de wegen niet heel fijn zijn met 3.0 Knards, of wel? Ik heb hier ook nog een mooie lichte wielset liggen en een set WTB Nanoraptors, die in het terrein lekker lopen maar vooral op wat hardere ondergronden veel sneller zijn dan de Knards.
NoNi/RaRa zou ook nog kunnen trouwens, iets dergelijks lijk ik bij Bert en Willem op hun fiets te zien zitten.

Hoe hebben de rijders dat gedaan met eten? Warm eten onderweg aanschaffen/verorberen en geen brander/pan mee? En slapen? Adresjes onderweg of braaf de tent opzetten elke avond?

Ik heb nog geen idee of de benen zo'n lange tocht achter elkaar aankunnen maar het begint serieus te kriebelen en na Zwolle-Zeist eerder dit jaar lijkt het moment nu wel te zijn aangebroken.
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Di Aug 09, 2016 9:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

suravida schreef:
Al dat lezen hier en het feit dat ik wat tijd heb dit geeft mij toch ook wel zin om eens een poging te gaan wagen.
Mijn oorspronkelijke idee was om op de Krampus te gaan, maar ik vermoed dat zeker in het eerste deel de wegen niet heel fijn zijn met 3.0 Knards, of wel? Ik heb hier ook nog een mooie lichte wielset liggen en een set WTB Nanoraptors, die in het terrein lekker lopen maar vooral op wat hardere ondergronden veel sneller zijn dan de Knards.
NoNi/RaRa zou ook nog kunnen trouwens, iets dergelijks lijk ik bij Bert en Willem op hun fiets te zien zitten.

Hoe hebben de rijders dat gedaan met eten? Warm eten onderweg aanschaffen/verorberen en geen brander/pan mee? En slapen? Adresjes onderweg of braaf de tent opzetten elke avond?

Ik heb nog geen idee of de benen zo'n lange tocht achter elkaar aankunnen maar het begint serieus te kriebelen en na Zwolle-Zeist eerder dit jaar lijkt het moment nu wel te zijn aangebroken.
over banden wordt soms iets te wetenschappelijk gedaan wat mij betreft. Als het helemaal droog is, zou je met semi-slicks kunnen rijden. In deze door El Nino getekende zomer zijn noppen waarschijnlijk geen overbodige luxe vanwege de modder. Bij het maken van materiaalkeuzes is het leidende thema 'robuust'.

TBB heeft met zijn vriendin de luxe versie gedaan. Slapen in het gastenbed an de B&B en de "Vrienden op de Fiets". DiDa is hardcore en heeft de autarkische weg gekozen. Aan mij heb je niet zoveel, want slechts in bezit van enkele deelcertificaten en niet gediplomeerd laat staan gehomologeerd.
suravida

BerichtGeplaatst: Di Aug 09, 2016 10:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Robuust is wat mij betreft altijd het thema, blijft wel een mountainbike! Maar goed, eerst maar eens kijken of ik de route krijg en wat daar precies inzit qua paden.
Ik zit met een zeer beperkt budget na al teveel mooie biketrips dit jaar, dus het zal wel een grotendeels autarktische bedoening gaan worden, eventueel aangevuld met bevriende adresjes. Dank tot zover!
En wordt het niet eens hoog tijd dat jij ook je diploma gaat halen? Wink
Naar boven
Ramon Spaansen

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2016 7:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Heb hem twee weken geleden gefietst, grofweg gezegt hoe zuidelijker des te meer singletrack en drogere ondergrond, Groningen langs kanalen met hoog gras tot halve meter hoog, Drenthe zeik nat met verderlijke diepe plasssen over brede trekkerpaden door bos en overijssel leuke mtb routes van Hardenberg lemelerberg hellendoorn holten markelo aan elkaar geknoopt.
Gelderland mix van langs kanalen met hoog gras en leuke paden door het bos met als hoogtepunt de atb routes rond Zeddam daarna ff gas geven in Duitsland tot na Kleve waar ook leuke klimmetjes zijn in de bossen tot Gennep waar we zijn gestrand Mad maar weet uit ervaring dat Maasduinen en de Mein weg voor ieder Mountainbiker een super uitdaging zijn en de rest kan je wel verzinnen in Zuid Limburg, Succes[/img]
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2016 9:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Elke band/fiets combinatie is uiteindelijk sub-optimaal.
Het is 570km, kies dus voor comfort en voor een combinatie die ervoor zorgt dat je het vol kan blijven houden.

Voor de goede orde, TNNZ kent in 2016 pas 1 finisher en voor de rest is iedereen uitgevallen vanwege slecht weer, klikpedalen, moe etc. etc. Anderen doen het in etappes, maar ook die zijn nog niet gefinished.

Track is weer aangepast dd 10 Aug.
suravida

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2016 10:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als je me de route stuurt zal ik eens kijken of ik hem dit jaar ook kan finishen Wink (ik had je al een email gestuurd voor de route)
Naar boven
suravida

BerichtGeplaatst: Zo Aug 21, 2016 9:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als alles volgens de verwachtingen verloopt en ik op tijd al mijn bepakking geregeld krijg lijkt het erop dat ik eind volgende week ook maar eens een poging ga wagen. Wil donderdagavond de trein naar het hoge noorden pakken, overnachten bij Lentemaheerd en de volgende naar zee om daar te starten. Hoop op dag 1 te komen tot de Holterberg, liefst er net na in Holten. Dag 2 door naar Brandemolen en dan daarna in twee kortere dagen naar Vaals. Ik kan alleen nog geen camping vinden in de omgeving van Brunssum, dus dat wordt wellicht later of eerder stoppen.
Maar goed, eerst maar eens kijken of de weersvoorspelling klopt, dan kijken of ik alles op de Krampus gehesen krijg en dan kijken of lijf en hoofd er ook zin in hebben. Ik ga in ieder geval gewoon op de Knards, hopende op meer zanderige stukken dan modder. Laughing
Naar boven
suravida

BerichtGeplaatst: Za Aug 27, 2016 9:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben overigens vrijdagochtend gestart vanaf de noordkaap. Heb mezelf na 120km in die zeiknatte te hitte compleet kapot gefietst (iets met een nationaal hitteplan ofzo Wink )
Sta nu in Ruurlo op de camping en ben volgens mij precies in het midden. In 4 dagen uitrijden lijkt voor mij dus wat optimistisch, zeker gezien wat nog gaat komen. Zal bij thuiskomst mijn ervan wel opnoteren.
Maar wil wel alvast Willem en zijn team complimenteren, want war een pracht van een route! Echt waanzinnig waar je af en toe in moet en war er dan aan paden volgt. Zelfs het meest noordelijke deel is nog charmant zo.
Wel een diep diep respect voor iedereen die dit in 40u, of 3 dagen of op dag 1 270km rijdt. Zo slecht is mijn conditie toch ook niet, maar na de 167km van vandaag was ik er wel een beetje klaar mee. (En ging de zon onder)
Maar ik denk wel dat dit het mooiste avontuur is dat je in NL kan beleven. Nu nog even kijken of ik de benen hou om in Vaals te komen...
Naar boven
100cols

BerichtGeplaatst: Za Aug 27, 2016 10:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

suravida schreef:
Ik ben overigens vrijdagochtend gestart vanaf de noordkaap. Heb mezelf na 120km in die zeiknatte te hitte compleet kapot gefietst (iets met een nationaal hitteplan ofzo Wink )
Sta nu in Ruurlo op de camping en ben volgens mij precies in het midden. In 4 dagen uitrijden lijkt voor mij dus wat optimistisch, zeker gezien wat nog gaat komen. Zal bij thuiskomst mijn ervan wel opnoteren.
Maar wil wel alvast Willem en zijn team complimenteren, want war een pracht van een route! Echt waanzinnig waar je af en toe in moet en war er dan aan paden volgt. Zelfs het meest noordelijke deel is nog charmant zo.
Wel een diep diep respect voor iedereen die dit in 40u, of 3 dagen of op dag 1 270km rijdt. Zo slecht is mijn conditie toch ook niet, maar na de 167km van vandaag was ik er wel een beetje klaar mee. (En ging de zon onder)
Maar ik denk wel dat dit het mooiste avontuur is dat je in NL kan beleven. Nu nog even kijken of ik de benen hou om in Vaals te komen...

Het wordt qua parcours nog wel wat zwaarder idd, je bent halverwege niet op de helft zeg maar. Gezien alle uitvallers ben je erg goed bezig als je hem alleen al uitrijdt, dus lekker doorgaan. Veel plezier nog!!
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Za Aug 27, 2016 10:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Precies, wat hierboven gezegd wordt.
Die 40h is gedaan door iemand die net, gisteren op één dag 366km gefietst heeft met meer dan 12.000 hm. Andere klasse. Dit jaar een heel lage finish ratio.

De hoogtemeters komen nog Smile

Veel plezier !!
suravida

BerichtGeplaatst: Zo Aug 28, 2016 7:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben overigens niet de tnnz begonnen omdat ik dacht een gooi te kunnen doen naar het record Wink Maar dat zat ergens nog wel in mijn achterhoofd blijkbaar. Toen ik dat kwijt was werd het ineens weer leuk, en dan zie ik wel hoe het gaat. Moet woensdag eind van de dag weer thuis zijn en ik heb goede hoop dat ik vandaag wel de 100+ haal. ( zeddam en reichswald is aanpoten, maar de maasduinen vallen dan wel weer mee in mijn herinnering) Maar we gaan het zien, genieten is het in ieder geval!
Naar boven
GDABW

BerichtGeplaatst: Zo Aug 28, 2016 6:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Precies, wat hierboven gezegd wordt.
Die 40h is gedaan door iemand die net, gisteren op één dag 366km gefietst heeft met meer dan 12.000 hm. Andere klasse.

wat een brute getallen, 366km en 12.000hm? Waar kun je dat bijelkaar fietsen?
40h is ook straf hoor, pff, respect.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Ga naar: