Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Eerste singlespeed project, vraag remnaaf ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Singlespeed
Auteur Bericht
coertkok

BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2015 11:43 am    Onderwerp: Eerste singlespeed project, vraag remnaaf Reageer met quote

Hi guys,

Sinds kort ben ik begonnen aan mijn eerste singlespeedproject. Op MP frame gekocht (Tjechisch, jaren 60, merk Favorit) inclusief een heleboel onderdelen. Ik heb geen ervaring met het sleutelen aan fietsen, wel heb ik me ingelezen (op dit forum, M-geneering en Sheldon). Nu heb ik een aantal vragen en ik hoop dat jullie mij daarbij willen helpen. Als jullie nog aanvullende tips hebben, hoor ik het ook graag!

Het moet een singlespeed worden, geen fixie. Er zitten center pull remmen op. Leuk detail, alleen is mijn vertrouwen in die remmen niet 100%, ze klemmen heel erg zwaar. En daarnaast wil ik een zo minimalistische fiets. Dus voorrem (de center pull) + achteruit traprem. Nu wil ik graag een remnaaf op mijn huidige wiel. Breedte van het frame is 125mm tussen beide dropouts. Of 132mm als je de dropouts meerekent. Zou deze remnaaf passen? http://bit.ly/1CshEkY

En is het zelfspaken van een wiel te doen? (als ik de handleiding op sheldonbrown.com volg) Kan ik dan de spaken gebruiken die op dit moment in het wiel zitten?

Alvast bedankt!

Groet, Coert

PS. Voor foto's frame.
[img] https://www.dropbox.com/s/4v25uio2xtfel78/Foto%2031-01-15%2021%2058%2013.jpg?dl=0 [/img]
[img] https://www.dropbox.com/s/ppgathjj0qmr46g/Foto%2031-01-15%2021%2058%2003.jpg?dl=0 [/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
marten

BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2015 12:06 pm    Onderwerp: Re: Eerste singlespeed project, vraag remnaaf Reageer met quote

60-er jaren centerpulls kunnen best, alleen 40 jaar oud remrubber is gegarandeerd over datum