Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

De Groote Oversteek van de Gehele Gelderse Vallei 2015 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
mutt

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 10:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bert was een mooie dag met super routes!! Schrijf me bij deze graag in voor volgend jaar! Hebben we de klimmetjes aan het begin... Very happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
bert

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 4:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als we de rijrichting omdraaien, kunnen we zonder contact te maken met de boswachter bovenlangs de rand van Kwintelooijen en bovenlangs de rand van de Grebbeberg. En je kunt onderlangs door de uiterwaarden van Wageningen zonder de wandelrust van de wandelaars te verstoren. 's Ochtendsvroeg is daar nog niemand.

Drie vliegen in éen klap, plus snijd je er dan nog een deeltje verharding uit, want je hoeft niet door Wageningen je gaat er onderdoor en dan door het Arboretum naar de Wageningseberg.
Voor zij-instromers die gewend zijn bij Woudenberg of Terschuur in te voegen, is het wel een kleine extra uitdaging. Moet je toch naar Veenendaal komen om daar te starten!
marx504

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 9:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat komt inderdaad goed uit, want het stuk bij Wageningen vraagt om een alternatief met meer gravel. Na Wageningen langs het water was wel weer een mooi stukje overigens, verhard, maar mooi.
Voor mij hoeft het overigens niet allemaal onverhard te zijn, is leuk maar een mooi landschap is ook wat waard. Ik vond de mix eigenlijk wel prima zo.

Volgende keer monteer ik wel breder dan 32, was toch wat oncomfortabel zo lang op die bandjes. En die 3l water was misschien ook wat overdreven. Verdere setup was prima, verzet goed, zadel prima, stuur ook prima dus voldoende aanknopingspunten voor de ultime gravelracert.

PS, welke mtb route was dat eigenlijk? Gave kuipbochten en een heftig stuk door die geul op en neer, daar moet ik nog eens heen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
100cols

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 10:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat was de MTB-route van Rhenen. Vlak in de buurt ligt ook de route van Kwintelooijen, dat is ook de moeite waard en je kunt het dus mooi combineren.
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 9:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

bert schreef:
Als we de rijrichting omdraaien, kunnen we zonder contact te maken met de boswachter bovenlangs de rand van Kwintelooijen en bovenlangs de rand van de Grebbeberg. En je kunt onderlangs door de uiterwaarden van Wageningen zonder de wandelrust van de wandelaars te verstoren. 's Ochtendsvroeg is daar nog niemand.

Drie vliegen in éen klap, plus snijd je er dan nog een deeltje verharding uit, want je hoeft niet door Wageningen je gaat er onderdoor en dan door het Arboretum naar de Wageningseberg.
Voor zij-instromers die gewend zijn bij Woudenberg of Terschuur in te voegen, is het wel een kleine extra uitdaging. Moet je toch naar Veenendaal komen om daar te starten!

hoe bedoel je precies? Want dat is nu niet ingetekend toch? Ik hoop de tocht ergens in april of mei alsnog te rijden, wellicht met Pinxteren...

Of bedoel je door de Blauwe Kamer? Dat is toch vogelrustgebied? Of bedoel je bij de oude steenfabriek de bovenste polder?

En hadden jullie mot cq. een aanvaring met de bosjuut?

TBB
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 9:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

bert schreef:

hoe bedoel je precies? Want dat is nu niet ingetekend toch? Ik hoop de tocht ergens in april of mei alsnog te rijden, wellicht met Pinxteren...

Of bedoel je door de Blauwe Kamer? Dat is toch vogelrustgebied? Of bedoel je bij de oude steenfabriek de bovenste polder?

En hadden jullie mot cq. een aanvaring met de bosjuut?

TBB
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 9:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

.... over de Ponlijn a.k.a. de voormalige spoorlijn Amersfoort-Kesteren. Een jaar of 5 geleden nog een beoogd sneltramtracé tussen Amersfoort en Veenendaal. Gelukkig niet door gegaan.

Momenteel voor een groot deel Klompenpad, dus dan is het ineens verboden te fietsen. Peniskoek, want voor het een Klompenpad werd, was het gewoon te fietsen. Er gingen gewoon scholieren overheen tussen huis en school. Wij hebben oudere rechten. (Tot zover de frustraties).
Je kunt de dijk o.a. gebruiken om vanuit Veenendaal aan de start van de Kozakkenputtocht in Leusden te komen: zie plaatjes hierboven

Bij Woudenberg moet je een slinger maken, omdat ze daar van het voormalige spoorweg emplacement een industrieterreintje hebben gemaakt. Maar het blijft in beweging: afgelopen winter is er weer een befietsbaar stukje bijgekomen. We kunnen nu de rechte lijn van de spoordijk al volgen toe aan de N224, hoewel dat formeel wel is voorbehouden aan wandelaars.

leesvoer:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Kesteren_-_Amersfoort
dader

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 9:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

I love oude spoorlijnen.

(Helemaal off topic maar vorig jaar in Malmedy over de ravel naar Trois Ponts gereden, asfalt maar wel heel leuk fietsen af en toe een stationnetje en wat seinpalen
http://ravel.wallonie.be/opencms/opencms/fr/ )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 12:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hey Daan, ik thuis nog een leuk boek over oude spoorlijnen, ik zal als ik thuis ben het isbn nummer voor je opzoeken.
\
TBB
Naar boven
theritz

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 3:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Late reactie maar ik lag tussendoor even geplanned in het aars ziekenhuis (niet door de tocht, nee ^_^)

Heb mij prima vermaakt. Wilde mijn afstandsrecord verbeteren. Is gelukt: stond op 94km. Wilde over de 100, voor het eerst. Is ook gelukt, net. Wilde een leuke dag, dat lukte meteen bij de start al. Kortom, allemaal leuk. Bij Ede ben ik afgetaaid, het ging niet lekker meer en ik moest dinsdag onder het mes en wilde daar wat puf voor overhouden.

Al met al een hele fijne dag gehad. Eentje voor de boeken. En de appeltaart bij het theehuis was heerlijk. Doe ik nooit, vind ik 'stom' maar die energie in de3 vorm van slagroom ging er nu in als... koek? Appeltaart!

Volgend jaar weer?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
bert

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 5:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

theritz schreef:
Volgend jaar weer?
Uiteraard Arms wide open

dader schreef:
I love oude spoorlijnen.

(Helemaal off topic maar vorig jaar in Malmedy over de ravel naar Trois Ponts gereden, asfalt maar wel heel leuk fietsen af en toe een stationnetje en wat seinpalen
http://ravel.wallonie.be/opencms/opencms/fr/ )

Naar Wallonië? Da's helemaal niet nodig.
Daan hoeft niet verder dan IJmuiden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Santpoort_Noord_-_IJmuiden

Bramen, meneer Daan, heel veel bramen.
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 7:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hey Bert, hoe wou je nou precies rijden? Zie mijn vraag een paar posts hierboven?

TBB
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 7:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.bol.com/nl/p/spoorzoeken/1001004001810040/

Samenvatting
Auteur: Kees Volkers
Nederlands
108 pagina's
Europese Bibliotheek
november 2002
Alle productspecificaties
De spoorwegen waren de levenslijnen van het industriële tijdperk. In de post-industriële samenleving zijn echter veel spoorlijnen gesloten en opgebroken. Weliswaar heeft het spoor als vervoersysteem overleefd, maar in veel regio's behoort het spoorwegtijdperk inmiddels tot het verleden. Hier zijn de levensaderen van weleer alleen nog te herkennen aan de littekens in het landschap.
In dit boek vertelt Kees Volkers over zijn verkenningen langs in onbruik geraakte en verdwenen spoorlijnen. Daarbij beperkt hij zich niet tot het zoeken naar restanten van de spoorlijn zelf. Zo'n spoorlijn werd immers om bepaalde redenen aangelegd, en na vele jaren om bepaalde redenen weer gesloten. Dat vertelt ook veel over het gebied waar die spoorlijn doorheen liep en over de veranderingen die zich daar voltrokken.
Het resultaat is een mooi boek met sfeerrijke observaties, voorzien van fraaie foto's en kaartjes.

Gebaseerd op de serie Spoorzoeken, die in het najaar van 2001 verscheen in De Volkskrant. Uitgebreid met 'bonus tracks', informatieve inleidingen en extra illustraties.
Recensie(s)

Gebaseerd op de artikelenreeks 'Spoorzoeken' die in 2001 in De Volkskrant is verschenen geeft dit boek een levendige beschrijving van de huidige staat van een twintigtal opgeheven spoorwegen in Nederland, van Dokkum tot Vlodrop en van Gieten tot Hulst. De kritische inleiding is gewijd aan het fenomeen 'spoorzoeken' en hetgeen men langs de traces nog aantreft, terwijl het boek wordt besloten met een drietal hoofdstukken 'praktijk', een overzichtskaartje met de ontwikkeling van het spoorwegnet en een verantwoording. Het boek kan ook beschouwd worden als een aanvulling en uitbreiding op 'Fietsen en wandelen langs oude spoorlijnen in Nederland'* van Alexander Artz, waarbij slechts minimale overlapping voorkomt. Een aanwinst voor de geinteresseerde in de geschiedenis van het railvervoer, de industriele archeologie en het zelf op pad gaan. Voorzien van kaartjes en zwartwitfoto's.

tBB
Naar boven
dader

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 8:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die stukjes uit de Volkskrant ken ik wel inderdaad leuk dat er een boek van is verschenen. Bedankt Bram!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
bert

BerichtGeplaatst: Zo Apr 12, 2015 5:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tall Boy Bram schreef:
Liever niet narijden, Bram. De track is bedoeld als navigatiehulpmiddel op de dag van de koers.
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Zo Apr 12, 2015 9:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Koers?!?! Heb ik iets gemist? Is dit een voorjaarsklassieker dan?

TBB
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

Ga naar: