Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

piepen van schijfremmen, ook minder remkracht?? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Sleutelen
Auteur Bericht
Justin4350

BerichtGeplaatst: Do Nov 20, 2014 1:15 pm    Onderwerp: piepen van schijfremmen, ook minder remkracht?? Reageer met quote

Pas mijn remolie vernieuwd van mijn kona unit 2013 met shimano mineral oil remmen. Maar de remkracht is niet meer als het was, en piepen dat het doet als ik rem. Ik ben bang fat de fietsenmaker mij verkeerde mineral oil heeft gegeven?? Enige tips?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
marten

BerichtGeplaatst: Do Nov 20, 2014 3:20 pm    Onderwerp: Re: piepen van schijfremmen, ook minder remkracht?? Reageer met quote

Justin4350 schreef:
Pas mijn remolie vernieuwd van mijn kona unit 2013 met shimano mineral oil remmen. Maar de remkracht is niet meer als het was, en piepen dat het doet als ik rem. Ik ben bang fat de fietsenmaker mij verkeerde mineral oil heeft gegeven?? Enige tips?

Waarom zou je minerale remolie vernieuwen? ITT DOT-zoveel trekt het geen water aan.

Maar als je gaat ontluchten etc bestaat natuurlijk de kans dat je of niet alle lucht er uit krijgt (sponzig) of de olie over schijven of blokken smeert
karl2

BerichtGeplaatst: Do Nov 20, 2014 3:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hele grote kans dat er met het ontluchten wat olie op je schijven is gelekt. goed schoonmaken met een schone(vetvrije!) doek en remreiniger doet wonderen Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
stennis

BerichtGeplaatst: Do Nov 20, 2014 5:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ooit lang bezig geweest en 10 keer de schijf schoongemaakt en blokjes, uiteindelijk zat het in de blokken, deze goed opgeschuurd met p400 en de schijf lichtjes opgeschuurd.
Dit was ook een nieuwe set slx en met het inkorten was er een beetje op de blokken gekomen.
Naar boven
dickjansen63

BerichtGeplaatst: Do Nov 27, 2014 10:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ALTIJD wanneer je je remmen bleed; wielen plus de blokken eruit. Zo voorkom je dus onnodig werk om je schijf weer helemaal schoon te maken plus je blokken op te schuren en met een beetje pech nieuwe blokken halen
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Sleutelen
Pagina 1 van 1

Ga naar: