Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Scott Gambler ervaring? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirty Pages Café
Auteur Bericht
ColinStoltzLTD

BerichtGeplaatst: Do Okt 30, 2014 11:38 am    Onderwerp: Scott Gambler ervaring? Reageer met quote

Mannen! Meiden! Hoe ist nou?

Binnenkort ben ik weer van plan een bike te halen! Want stilzitten is ook niks!

Iemand ervaring met deze knoest?

Arms wide open
degoe

BerichtGeplaatst: Vr Okt 31, 2014 1:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wordt lastig met dit model,omdat deze nog niet op de markt is. De eerste serie(nieuwe Gamblers 2013/2014) zijn echt super. De nieuwe (2015) is qua maat wat gegroeit,en is voor zowel 650b als ook 26" zonder dat de geo vern##kt wordt. Ben hem nu een paar ronden gereden in Leogang,en loopt prima(ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld). De "oude" is een echte dh machine. Ik ben hem zowel in M als ook in L gereden. M is hij voor mij een echt bikeparkbike,in L een echt racemachine. Let wel op dat de maten voor 2015 erg verschillen. Een M 2015 is bijna even groot als een L van 2014.(ik ben zelf 182cm). De 2015 heb ik in M als ook in L kunnen testen en een L is definitief te groot nu.

Hoop je wat geholpen te hebben,voor meer vragen hoor ik het wel.
Greatz Bastian.
ColinStoltzLTD

BerichtGeplaatst: Za Nov 01, 2014 10:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Degoe! Bedankt voor je reactie! Ik ga dan liever voor een M! Ik zal ze toch allebei moeten proberen denk ik, maar ik heb liever een speelse fiets dan een DH machine! Very happy Ben ook erg benieuwd welke headtube angle het lekkers rijd, ik weet zelf niet zoveel van geo af.. ik weet wel als ik de achter as wat korter zet, dat de fiets dan makkelijker omhoog komt.

en qua bb height weet ik ook niet wat voor rij-ervaring verschil dat maakt
JansenS

BerichtGeplaatst: Zo Nov 02, 2014 11:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

waarom haal je dan niet de Voltage ipv de Gambler als je op zoek bent naar een meer speelse fiets?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
degoe

BerichtGeplaatst: Zo Nov 02, 2014 2:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Das zeker ook een goed idee. vooral de nieuwe Voltage met dualcrown en angleset is een echt super freeride en light dh bike. Kan je alles mee doen,behalve touren rijden...

Laatst aangepast door degoe op Vr Nov 07, 2014 1:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
ColinStoltzLTD

BerichtGeplaatst: Ma Nov 03, 2014 12:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Op zich hoef ik niet perse een dualcrown.. enige voordel van een dualcrown is meer veerweg toch? of is die ook stijver?

De voltage past misschien wel beter bij mijn rijstijl denk ik.. ik had hiervoor een transition bottlerocket en die beviel me ook!

Ben alleen in dubio over 26 of 650b wielen.. Ik neem aan dat een 26" wat makkelijker rondgooit

keuzes keuzes keuzes Confused
Smittie

BerichtGeplaatst: Ma Nov 03, 2014 4:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook een voltage gehad omdat ik dacht dat een FR meer bij mijn rijstijl paste.

Maar vrienden op full downhill bakken deden precies hetzelfde als ik.
Dus als je het kan, kan je het op een DH bak ook, als deze op een knap gewicht is.

Groot nadeel aan de voltage was ook dat het veersysteem blokkeerde bij het remmen.
Dus remmend op knippen/brakebumps dan was het net een hardtail.

Weet niet of de nieuwe daar ook last van heeft.

Persoonlijk zou ik voor de Gambler gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
ColinStoltzLTD

BerichtGeplaatst: Ma Nov 03, 2014 4:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Smittie, daar heb je een goed punt!

in eerste instantie voel ik me meer aangetrokken tot de Gambler, omdat ik zelf ook wel jouw mening deel in het 'als je het kan, dan kan je het op een dh bak ook'

Fijne aan de gambler is dat je toch kan spelen met headtube angle, chainstay length en bb hoogte.. dus ik denk dat je daar een mooi apparaat van kan maken

Ik ga ze gewoon eens proberen allebei.
martinez242

BerichtGeplaatst: Vr Nov 07, 2014 12:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bedenk wel dat de Gambler helemaal aan de rand van het spectrum zit. Ik heb de 2013 Gambler en ik vind deze fiets te zwaar voor de tracks die je als Nederlander het meest zal rijden ( w'berg/willingen, ferme libert,enz.) vorig jaar in de Zwitserse Alpen kwam hij pas echt tot zijn recht ( Nou liggen mijn roots wel in Bmx freestyle en racing dus dat zal misschien verschil uit kunnen maken) Hij wil gewoon zo hard mogelijk de wortelsectie in worden gegooid. Mocht je geïnteresseerd zijn in een 2e hands Gambler, hij gaat binnenkort in de verkoop:)

http://www.pinkbike.com/photo/9710667/
ColinStoltzLTD

BerichtGeplaatst: Vr Nov 07, 2014 12:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Martinez!

Ja dat schrikt mij wel af..

ik kom zelf uit de bmx / mx scene en ik heb nooit geen grote fietsen gehad..

Misschien eens voor de Specialized Status gaan kijken!

Lijkt me wel leuk om te blijven flippen op zo'n bike! :P zal moeilijker gaan op een dh bike
martinez242

BerichtGeplaatst: Vr Nov 07, 2014 12:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat de nieuwe voltage een zeer goed alternatief is. Dezelfde mogelijkheden qua geometrie en een stuk lichter/wendbaarder als je de eerste impressies op internet mag geloven.
ColinStoltzLTD

BerichtGeplaatst: Vr Nov 07, 2014 1:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik zal eens gaan kijken wat voor mij het beste is!

Denk toch wel een soort voltage achtige..

Ik voelde mezelf toen ook altijd goed op mijn Transition Bottlerocket Surprised
Trail Freak

BerichtGeplaatst: Ma Nov 17, 2014 11:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mocht je interesse hebben in een Voltage, de mijne gaat één deze dagen de deur uit:
http://www.dirty-pages.nl/forum/viewtopic.php?t=61055
Komt met een L voordriehoek. Prijs zal zo rond de 15/1600€ liggen.
PM me maar als het je wat lijkt.

grtz
Ramon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirty Pages Café
Pagina 1 van 1

Ga naar: