Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Rondje Utrecht, via Zutphen. Suggesties voor mooie route. ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Auteur Bericht
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Zo Okt 26, 2014 1:49 pm    Onderwerp: Rondje Utrecht, via Zutphen. Suggesties voor mooie route. Reageer met quote

Volgend jaar fiets ik een rondje met tent Utrecht via Zutphen.
Vooralsnog on road gepland, of Sinterklaas moet een gps in de schoen verstopt hebben Wink

nu ben ik weleens door de Kippenvallei gereden en die is ronduit lelijk. Mooi alternatief dat ik ken is via Rhenen.
En de terug weg? Ik bedoel de binnenlanden van Nijkerk zijn ook niet wonderschoon.

Suggesties zijn welkom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
knerbert

BerichtGeplaatst: Do Okt 30, 2014 1:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vanuit Utrecht zou ik de Heuvelrug afrijden tot Rhenen, vandaar Wageningen Renkum Wolfheze, Arnhem, Posbank (tot hier heb ik 't gereden en is 't autoluw goed te doen), door naar Eerbeek en Zutphen.
Terugweg Zutphen, Beekbergen en onderlangs de A1 naar Amersfoort, vandaar naar Utrecht. dit ken ik vanaf Barneveld en is drukker dan de beschreven heenweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Okt 31, 2014 2:17 pm    Onderwerp: Re: Rondje Utrecht, via Zutphen. Suggesties voor mooie route Reageer met quote

Jurriaan schreef:

nu ben ik weleens door de Kippenvallei gereden en die is ronduit lelijk.

Iets te plat door de bocht. Je moet de Vallei ergens oversteken. Ook tussen Rhenen en Wageningen, alleen is het daar korter. Je kan van de bossen bij Leusden doorsteken naar Terschuur en daar meteen via fietspaden naar de Veluwe. Tuurlijk wel asfalt, maar zeer goed te doen.
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Za Nov 01, 2014 5:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nuanceren kan altijd nog, fijn dat Willem dat doet.

On-road is niet zozeer een punt als wel de eindeloze rijen riekende kippenschuren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
bert

BerichtGeplaatst: Zo Nov 02, 2014 3:05 pm    Onderwerp: Re: Rondje Utrecht, via Zutphen. Suggesties voor mooie route Reageer met quote

Jurriaan schreef:
Vooralsnog on road gepland, of Sinterklaas moet een gps in de schoen verstopt hebben Wink

nu ben ik weleens door de Kippenvallei gereden en die is ronduit lelijk. Mooi alternatief dat ik ken is via Rhenen.
En de terug weg? Ik bedoel de binnenlanden van Nijkerk zijn ook niet wonderschoon.

Suggesties zijn welkom
Helemaal over de weg?

Tegen vooroordelen is geen kruid gewassen, maar er zijn er twee in je tekst (Kippenvallei en binnenlanden van Nijkerk) die rijp zijn voor herziening. Beiden begrippen gaan natuurlijk over dezelfde Gelderse Vallei.

Je heenweg loopt over Rhenen, dus dat probleem is al opgelost. Hoe loopt je terugweg?
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Do Nov 06, 2014 11:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Off-road mag ook. Of gedeeltelijk

Tegen vooroordelen, eigenlijk is het een oordeel want heb er eens gefietst, is wel onkruid gewassen want ik ben bereid te leren/ mijn vooroordelen te herzien. Anders leer ik niks.

Verkennen bedenk ik nu....Idd weidsheid komt met de dag.
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Do Nov 06, 2014 12:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe ziet je route er nu uit? En waar wil je doorsteken?
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Do Nov 06, 2014 2:19 pm    Onderwerp: Re: Rondje Utrecht, via Zutphen. Suggesties voor mooie route Reageer met quote

Jurriaan schreef:

Suggesties zijn welkom

Jij hebt toch vroeger zo'n 100 jaar in Rhenen gewoond? Dan ken je die kippenvallei toch als je broekzak?

TBB
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Za Nov 08, 2014 11:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

In de 100 jaar dat ik daar woonde heerste er kippenpest in de Gelderse vallei, verboden terrein dus.
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Zo Nov 09, 2014 3:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is de vraag ook weer percies?
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Zo Nov 09, 2014 4:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Prachtige route gevonden. Te Noorden van de A1 is het mooi fietsen. Het kloppenpad zal zwaar worden met bagage, alhoewel bij droge paden.. Nu ook veel sporen van landbouwvoertuigen, dat is ook doorbijten.

Dus terug route voor Utrecht-Zutphen-Utrecht gevonden dankzij de toop gps app.Terug route wordt Stroe-Hoevelaken

(Vandaag terug van Stroe naar Rhenen dwars door de kippenvallei, ik houd maar op over de kippenvallei....)

Toch een lekkere 140km gereden, met een perfecte fiets voor dit soort tochten.
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Vr Nov 14, 2014 1:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

---

Laatst aangepast door bert op Zo Nov 30, 2014 2:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Vr Nov 14, 2014 7:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja nu ik zelf en verkent heb en een gps app die suggesties doet ben ik er uit.
Basecamp doet nog een andere suggestie, leuk om zo de verder gelegen omgeving te verkennen.

Laat de zomer maar komen Arms wide open
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Za Nov 15, 2014 8:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jurriaan schreef:
Ja nu ik zelf en verkend heb en een gps app die suggesties doet ben ik er uit.
Basecamp doet nog een andere suggestie, leuk om zo de verder gelegen omgeving te verkennen.

Laat de zomer maar komen Arms wide open
---

Laatst aangepast door bert op Zo Nov 30, 2014 2:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Zo Nov 16, 2014 9:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BOA's schijnen ook te kunnen lezen, en die verstoppen zich graag achter de struiken Laughing Laughing Laughing

Je wil de exacte paadjes zien, Bert?
Naar boven
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Ma Mei 18, 2015 3:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik verkoos het asfalt, liet de Gelderse Vallei op de heen weg rechts liggen. Het was de dag van de arbeid dus buiten was het uitgestorven. Terug over de Veluwe ben ik wel geteld een fietserster tegen gekomen die ik dan ook hartelijk groette. Aan het eind van de Veluwe nog een peleton soldaten tegen gekomen die stuk zaten (op de commandant na).
Pijn niet geleden eigenlijk. De Greppenberg op, via het schelpenpad, deed wel even pijn. Tandje minder mocht ook, dus. Daarna thuiswedstrijd en Zeist overgeslagen en via Odijk en Bunnik terug.

Het weer was top, graadje of 13, wolken en zon wisselde elkaar af en de wind was Noord kracht 2 Cool

Het smaakt naar meer, idee nu is rondje IJsselmeer. Rustig wachten op een dagje Noorden wind. En meer off road idee alle Utrechtse mtb routes inclusief de puist nabij Nieuwegein.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Pagina 1 van 1

Ga naar: