Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Ketting strak/los/strak/los enz. ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Sleutelen
Auteur Bericht
Pas-cal

BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2014 10:37 am    Onderwerp: Ketting strak/los/strak/los enz. Reageer met quote

Hallo,

Mijn zoon heeft een Cannondale Chase single speed. Truvativ Ruktin 1.0 32T en Truvativ Howitser bracket.
Het probleem wat zich voor doet is dat in een omwenteling de ketting strak en los ligt. Het lijkt wel of het kettingblad eiert. Kan dit voorkomen? of moet ik dit eerder zoeken in de bracket of misschien wel in de crank? De bracket kan ik wel controleren of hij centrisch is maar hoe controleer ik een kettingblad op rondheid? of de crank?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groeten,

Pascal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
marten

BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2014 11:36 am    Onderwerp: Re: Ketting strak/los/strak/los enz. Reageer met quote

Pas-cal schreef:
Hallo,

Mijn zoon heeft een Cannondale Chase single speed. Truvativ Ruktin 1.0 32T en Truvativ Howitser bracket.
Het probleem wat zich voor doet is dat in een omwenteling de ketting strak en los ligt. Het lijkt wel of het kettingblad eiert. Kan dit voorkomen? of moet ik dit eerder zoeken in de bracket of misschien wel in de crank? De bracket kan ik wel controleren of hij centrisch is maar hoe controleer ik een kettingblad op rondheid? of de crank?

Groeten,

Pascal.

Het kan zijn dat het blad hoogteslag heeft, bij een derailleurfiets valt dat immers nooit op. Kun je misschien zien door de crankl rond te draaien en een wijzer bij de tanden te houden.

TAndbladen slijten niet gelijk op, in het onderste dode punt zet je minder kracht en slijt het minder.

Je kunt het blad een pootje verzetten, en kijken of het helpt

Je zet de ketting altijd strak op de meest losse positie, zolang de boel niet zo versleten is dat de ketting eraf valt is dat doorgaans goed genoeg. Gebruik je achter een niet singlespeedkransje met lage schakeltanden dan val je wel door de mand Wink
Pas-cal

BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2014 11:55 am    Onderwerp: Re: Ketting strak/los/strak/los enz. Reageer met quote

marten schreef:
Pas-cal schreef:
Hallo,

Groeten,

Pascal.

Het kan zijn dat het blad hoogteslag heeft, bij een derailleurfiets valt dat immers nooit op. Kun je misschien zien door de crankl rond te draaien en een wijzer bij de tanden te houden.

TAndbladen slijten niet gelijk op, in het onderste dode punt zet je minder kracht en slijt het minder.

Je kunt het blad een pootje verzetten, en kijken of het helpt

Je zet de ketting altijd strak op de meest losse positie, zolang de boel niet zo versleten is dat de ketting eraf valt is dat doorgaans goed genoeg. Gebruik je achter een niet singlespeedkransje met lage schakeltanden dan val je wel door de mand Wink

Dank voor je antwoord!

Dus ik kan het het beste oplossen met of een nieuw blad of een verende spanner?

Af en toe valt hij er wel eens af. Het is overigens wel een origineel singlespeed kettingblad. Maar ik kan me indenken dat bij een combinatie van beweging (bunnyhop, sprong, enz) en de ketting in de ontspannen stand het mis kan gaan. Met gewoon fietsen gebeurt dit namelijk nooit.

Kan ik me oriënteren op steek 104 32T voor het kettingblad van elke fabrikant of past dat onderling niet?

Wederom bedankt voor jullie reacties!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
alain

BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2014 1:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je toevallig een goedkoop stalen achterkransje?
Ik heb hier ook een dat niet 100% rond is, maar bij mij is het nog rijbaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Pas-cal

BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2014 2:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goede vraag of dat goedkoop is. Is het standaard spul van een Cannondale Chase.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Sleutelen
Pagina 1 van 1

Ga naar: