Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

laatste twijfels... (edit: zijn nu weg!) ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Singlespeed
Auteur Bericht
Goudi

BerichtGeplaatst: Di Mei 20, 2014 8:57 pm    Onderwerp: laatste twijfels... (edit: zijn nu weg!) Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw hier. Ik kwam op dit forum terecht door mijn zoektocht naar info over singlespeeden (MTB).

Sind 2008 rijd ik op een eenvoudige Trek 6500 door het Limburgse Heuvelland. Hoog tijd voor iets nieuws...
Daar ben ik dus al twee jaar over aan het tobben. Zo'n beetje alle mogelijkheden zijn al de revue gepasseerd: Carbon HT, fully, LTHT etc.

Waar echter mijn grootste interesse naar uitgaat is het zelf opbouwen van een Singular Swift als SS. Reden?: mooi frame, geen gedoe, puur fietsen, minder onderhoud enz.

Mijn laatste twijfel is echter of dat wel een beetje te doen is in Zuid-Limburg. Ik ben nu al niet de beste klimmer. Ik geniet er wel van en kom ook alles wel boven, maar niet met fantastische tijden.
Ik vind het niet erg om eens een keer een voetje aan de grond te moeten zetten als ik op een SS van huis ga, maar ik wil toch graag meer op de fiets zitten dan dat ik ernaast loop.

Tja, over mijzelf: 37 jaar, voor zover dat van belang is...

Zijn er hier ervaringen met het straten op een SS in Zuid-Limburg?
Alvast bedankt..

Laatst aangepast door Goudi op Do Jun 05, 2014 8:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Het TUIG

BerichtGeplaatst: Do Mei 22, 2014 6:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je noemt een aantal kloppende argumenten maar mist er slechts een.
Een behoorlijk essentiële, namelijk; GEWOON DOEN!

Limburg is goed te doen zonder versnellingen.
alain

BerichtGeplaatst: Do Mei 22, 2014 6:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een singlespeed heeft 4 versnellingen;
vlot trappen
moeilijk trappen
grinden
te voet

Very happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
marten

BerichtGeplaatst: Do Mei 22, 2014 9:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

alain schreef:
vlot trappen
moeilijk trappen
grinden
te voet

Very happy

Grmpf, krijgen singlespeeds nu ook al meer versnellingen? Evil

De mijne heeft er nog maar 3: zitten, staan, lopen Confused
ott

BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2014 7:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

marten schreef:
alain schreef:
vlot trappen
moeilijk trappen
grinden
te voet

Very happy

Grmpf, krijgen singlespeeds nu ook al meer versnellingen? Evil

De mijne heeft er nog maar 3: zitten, staan, lopen Confused

Kruipen erbij?
tismilucas

BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2014 2:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm... die van mij ook 3 versnellingen: zitten, staan en lopen.
Zuid-Limburg is goed te doen op een singlespeed. Vanuit Sittard is een groepje vrij regelmatig onderweg.

Een paar topics boven dat van jouw schijnt er zelfs iemand te zijn die het Singlespeed kampioenschap van Nederland in Limburg laat verrijden. Vroeger werd je voor minder buiten de stadspoorten gezet...

Kortom als je wilt ervaren wat 'het' is stuur me dan even een PB om aanstaande zondag aardig wat singlespeeders te ontmoeten.
Ilske

BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2014 9:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben een meisje van 38 en ik rij 7 dagen door de ardennen op een singlespeed. Ik ben ook geen goede klimmer maar je moet gewoon slim fietsen. Vaart houden, stoempen, wringen en idd soms lopen. Maar dat maakt niet uit. Want je hebt een singlespeed.
Je komt echt verbazingwekkend ver met maar 1 verzet. Veel klimmen die ik niet haal met de ss zou ik waarschijnlijk ook niet halen met de schakelbak.
Geen twijfel dus. Je kunt overal op de ss fietsen.
Naar boven
Goudi

BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2014 1:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor alle reacties.

Goed om te horen dat ss in Limburg ook goed te doen is. Natuurlijk ook een kwestie van andere instelling en manier van fietsen. Kijk er naar uit en ga het ook doen.

In najaar start ik met de opbouw. Zal dan af en toe wel wat vragen stellen waar ik op moet letten.

EDIT: en dan gaat het ineens snel en plannen gewijzigd. Vanaf komende week op een Kona Unit door het Heuvelland!!!

Groeten!
Naar boven
tismilucas

BerichtGeplaatst: Ma Jun 02, 2014 7:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zien we je wel een keer meerijden toch !?
Goudi

BerichtGeplaatst: Di Jun 03, 2014 10:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zeker!

De eerste kilometers heuvelland gemaakt en ik vind het nu al geweldig Very happy
marx504

BerichtGeplaatst: Di Jun 03, 2014 8:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zekers wel te doen, we hebben vrijdag zaterdag en zondag de heuvels achter Heerlen, Landgraaf en Brunsum even aangedaan. Gave tracks om te rijden en van alles wat. Switch-backs, drops, technische passages tussen de bomen echt te gek.

En dat dus allemaal met een eenvoudig fietsje. Tempo ligt dan toch tussen de 3km/uur en 50 km/uur dus no worries mate, just do it. (maar je hebt het al gedaan begrijp ik!)
Naar boven
Goudi

BerichtGeplaatst: Do Jun 05, 2014 8:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo.... Inmiddels twee tochtjes door de Limburgse heuvels gemaakt en wat is dit leuk zeg!
Gewoon puur fietsen en continu de strijd met de zwaartekracht..

Ik rij nu 32:18, maar denk toch ook 32:20 te gaan proberen. Zeker langere tochten met langere beklimmingen moeten dan beter vol te houden zijn denk ik. Nu moet ik wel snel uit het zadel. Wel een goede full-body workout Smile

Het zal ook wel wennen. Lees overal dat je snel vooruit gaat.
Ook erg grappig dat ik sommige klimmen nu sneller doe dn op mijn geared mtb. Tja, je hebt geen keus he... doortrappen of omkiepen
Wink

Weer een enthousiaste singlespeeder erbij!

Goudi
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2014 11:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nice! Surprised
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Goudi

BerichtGeplaatst: Zo Jun 08, 2014 1:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Verbazend!
Vandaag ruim 40 km heuvelland inclusief Keutenberg en Eijserbos (de Mtb klimmen) en slechts 5 meter gelopen. 32:18 was hier en daar wel flink bikkelen, dus met 32:20 moet Z-Limburg zeker goed te doen zijn.
Veel modder na een onweersbui van vanochtend, maar dat gaat fantastisch met de singlespeed. Geen geluidjes, geen schkelproblemen, heerlijk.

Kan er geen genoeg van krijgen Smile. Net een klein kind op z'n eerste crossfiets.
Het TUIG

BerichtGeplaatst: Ma Jun 09, 2014 9:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon 32-18 blijven rijden.
Je [s]traint[/s] went er ook gewoon aan.
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Singlespeed
Pagina 1 van 1

Ga naar: