Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Van 3 naar 1 voorblad ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirt / Street
Auteur Bericht
bart5

BerichtGeplaatst: Ma Mei 19, 2014 6:54 am    Onderwerp: Van 3 naar 1 voorblad Reageer met quote

Ha ! Ben nieuw hier, voorstellen komt straks. Maar begin met een vraagje, ik heb een scott voltage yz10 gekocht met het idee wat te gaan doen op straat. Flink aan het oefenen, en wil graag 1 enkel blad op het crankstel hebben.

Nou heb ik gezocht, hier, op chainreaction, bij de fietsenwinkel maar zie door de bomen het bos niet meer. Dus wat vragen.

Wat een optie zou zijn als ik het goed begrijp.

1 Het voorderailleur en grootste tandwiel verwijderen, vervangen door een bashring? Middelste tandwiel gebruiken. Het kleinste tandwiel gewoon zonder functie laten zitten.

2 Een heel ander crankset kopen met enkel tandwiel

Bij zowel 1 als 2 kettinggelijding installeren ? Of weglaten ?

Alvast dank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Ma Mei 19, 2014 8:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Optie 1 en dan het kleine tandwiel ook nog verwijderen. Je kunt ook een dik-dun tandwiel monteren, dan zou je zonder kettinggeleider kunnen. Door de dikke en dunne tanden blijft de ketting er vanzelf beter op liggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Mattin

BerichtGeplaatst: Ma Mei 19, 2014 12:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaar wat Ruben zegt is de beste optie: alle 3 de tandbladen weghalen en de middelste vervangen door een Narrow-Wide (n/w) kettingblad Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
nut-case

BerichtGeplaatst: Ma Mei 19, 2014 7:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

lijkt me idd het beste plan.
Let wel even op dat je de blad boutjes moet inkorten

je buitenste en middelste blad worden door de zelfde vast gehouden.

\_/ team roekeloos \_/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
bart5

BerichtGeplaatst: Di Mei 20, 2014 10:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

top, bedankt voor je info !

ik had inderdaad inmiddels de tandwielen er af en zag dat de boutjes te lang zijn.

voor mijn duidelijkheid, want ik heb inmiddels al een keer lekker met mn kuit in het tandwiel gehangen. heet wat ik nodig heb om mn kuit/scheen te beschermen tegen het tandwiel een 'bashring' ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirt / Street
Pagina 1 van 1

Ga naar: