Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Amersfoort - Berlijn ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Auteur Bericht
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2014 3:35 pm    Onderwerp: Amersfoort - Berlijn Reageer met quote

Ik ben volgend jaar van plan om de doorsteek naar Berlijn te maken. Lijkt me leuk om dat deels onverhard, en in ieder geval zo auto luw mogelijk te doen. Tot Enschede weet ik inmiddels onverhard de weg (dankzij WdW et al.), dan schijnt er een route van Rheine naar Bielefelfd te lopen, en ik hoop vanaf daar wat via Duitse vrienden te vinden. Of het allemaal door zal gaan is nog niet helemaal zeker, maar het plannen gaat in ieder geval beginnen.

JJ
willem12

BerichtGeplaatst: Di Apr 15, 2014 9:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi.

Hoelang wil je er over doen? Dan kun je het singletrack/off-road gedeelte uitrekenen.
Wel of niet via de Harz/Brocken?

Heb je deze al eens gezien: TransBrandenburg: http://transbrandenburg.wordpress.com/ voor het laatste stukje.

Willem
gekkegerrit

BerichtGeplaatst: Wo Apr 16, 2014 9:43 pm    Onderwerp: Re: Amersfoort - Berlijn Reageer met quote

JJ schreef:
dan schijnt er een route van Rheine naar Bielefelfd te lopen, ...

Tussen Rheine en Bielefeld kun je de Hermanns-route nemen. Dit is officieel een wandelroute, met enkele stukken die voor een wandelaar wat makkelijker te doen zijn dan voor een fietser, maar voor het grootste deel prima te rijden is. Ik heb dat stuk eens door de weeks in maart met temperaturen tussen de 0 en 5 graden gefietst, toen was het heel rustig. Ik denk dat het, zodra het weer wat beter is het snel druk wordt met wandelaars. Of het dan nog prettig doorfietsen is betwijfel ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Het TUIG

BerichtGeplaatst: Vr Apr 18, 2014 2:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ook verhard schijn je die prima te kunnen rijden auto-luw.
Staat bij mij ook nog op het lijstje om nog een keer naar Berlijn te fietsen.
ochikiro

BerichtGeplaatst: Vr Apr 18, 2014 10:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

2jr geleden met de tarp van Roermond naar Brandenburg via de Hanze fietsroute (zuidelijk deel). Mix van gravel en asfalt en kasseien. Verkeersluw, leuke steden, mooie uitzichten, leuke route. Marathon Supremes en Ortliebs.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
bert

BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2014 10:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Op GPSies staan een paar mooie voorbeelden als je als woonplaats 'Rheine' invoert en als Tracknaam 'Berlin'
Die Tracks kun je als beta gebruiken, of gebruiken om een betere (volledig onverharde) naast te plotten.
Bronco Billy

BerichtGeplaatst: Ma Apr 28, 2014 6:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben afgelopen maart van Groningen naar Berlijn gefietst, maar had geen zin om te speuren naar geschikte on/off routes of elementen daaruit. Heb op de kaart een streep van mijn voordeur naar de Brandenburger Tor getrokken (had niet veel tijd, vandaar een zo rechtstreeks mogelijke route) en op basis van die streep een route over kleine weggetjes en onverharde paden gemaakt. Dat leverde een verrassend mooie route op. Autoluw en behoorlijk veel onverhard.
Naar boven
Het TUIG

BerichtGeplaatst: Ma Apr 28, 2014 6:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is wel het absolute toppunt van ´Freeriden´ . Laughing
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Pagina 1 van 1

Ga naar: