Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Dirtbike ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirt / Street
Auteur Bericht
MaximumOfBass

BerichtGeplaatst: Do Apr 10, 2014 6:12 pm    Onderwerp: Dirtbike Reageer met quote

Beste leden,

Ik zou graag een dirt bike kopen maar ik heb eerlijk gezegd niet zo'n idee welke merken allemaal complete dirt bike's verkopen.
Ben al een paar dagen aan het rond kijken, maar geraak er niet al te veel wijzer uit dus ik zou wel wat van jullie kennis kunnen gebruiken!

Bij voorbaat dank! Thumbs up!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Huubonator

BerichtGeplaatst: Vr Apr 11, 2014 8:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

NS bikes
Dartmoor
Kona
Specialized P series
Commencal
DMR

dit zijn zo wat merken die in me op komen. Zij maken allemaal dirt bikes.

Gr,
MaximumOfBass

BerichtGeplaatst: Vr Apr 11, 2014 1:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

is het te doen om zoiets zelf in elkaar te steken, ook al is het je eerste bike?
Ben wel iemand die handig is en zou zoiets wel graag doen, alleen weet ik niet of het echt haalbaar is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Huubonator

BerichtGeplaatst: Vr Apr 11, 2014 3:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is geen hogere wiskunde maar je moet erg goed opletten. Er zijn heel veel verschillende maten/systemen voor alles balhoofd/voorvork/wielen/trapas/crankstel/rembevestiging/inbouwbreedte voor de wielen, aantal spaken, gaten in de naaf etc.etc.

Daarnaast zou ik als beginner een mooie gebruikte bike via dit forum scoren. Weet je zeker dat het werkt en je bent veel goedkoper uit.

Succes!
Mattin

BerichtGeplaatst: Vr Apr 11, 2014 11:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je net begint is het sowieso het best om een complete te kopen.

Custom een bike samenstellen/opbouwen heeft maar 1 voordeel, en dat is dat je 'm precies naar jouw persoonlijke voorkeur af kan stellen. Maar als beginner heb je zowel te weinig verstand van parts, als dat je nog niet kan weten wat je precies wil. Daarom heeft het dus als beginner zijnde totaal geen nut om zelf custom een bike samen te stellen. Je kan veel beter een complete kopen (=meestal een stuk goedkoper) en met de tijd wat parts verwisselen als je erachter komt dat iets niet precies naar je wens is.

Zelf een custom bike samen stellen heeft pas nut als:
- je alles af weet van geo en precies weet welk frame je wil
- als je van letterlijk elk onderdeel precies uit je hoofd weet wat je daar zou willen hebben en waarom, en je heel goed in kan schatten hoe dat zou rijden gecombineerd met de rest van je spec list.

Oftewel sowieso de eerste 2 jaar ben je veel beter af met een complete.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jorisv98

BerichtGeplaatst: Di Jan 13, 2015 6:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog een 2de hands dirtbike een ns holy 2 uit 2011 te koop met voorvering en schijfrem: http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=62654
Een goed bod mag ook.
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirt / Street
Pagina 1 van 1

Ga naar: