Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

blank staal SS lakken ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Singlespeed
Auteur Bericht
Adrianu

BerichtGeplaatst: Wo Apr 02, 2014 6:00 pm    Onderwerp: blank staal SS lakken Reageer met quote

Hoi,

Van een eerder mislukt project had ik nog wat onderdelen liggen en aangezien mijn stadsfietsje onlangs is gejat, ga ik het project voltooien...althans proberen.

Ik heb een Koga Miyata frame op de kop getikt. Ziet er op zich goed uit alleen vanwege roest heeft de vorige eigenaar op twee plekken de roest verwijderd tot op het blanke staal. Een op de zitbuis en een rond de bracket. Ik denk dat de groene lak origineel is.

Liefst ga ik het frame niet helemaal strippen maar wil ik die plekken bijlakken. De vraag is, hoe pak ik dit het beste aan. Ik neem aan primeren en vervolgens een aantal lagen lak? Dat zal met de kwast moeten gebeuren denk ik zo. Heeft er iemand ervaring met dit soort klussen? Wat voor lak kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Groet, Ad

Foto's:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
marten

BerichtGeplaatst: Wo Apr 02, 2014 6:30 pm    Onderwerp: Re: blank staal SS lakken Reageer met quote

Adrianu schreef:
Hoi,

Van een eerder mislukt project had ik nog wat onderdelen liggen en aangezien mijn stadsfietsje onlangs is gejat, ga ik het project voltooien...althans proberen.

Ik heb een Koga Miyata frame op de kop getikt. Ziet er op zich goed uit alleen vanwege roest heeft de vorige eigenaar op twee plekken de roest verwijderd tot op het blanke staal. Een op de zitbuis en een rond de bracket. Ik denk dat de groene lak origineel is.

Liefst ga ik het frame niet helemaal strippen maar wil ik die plekken bijlakken. De vraag is, hoe pak ik dit het beste aan. Ik neem aan primeren en vervolgens een aantal lagen lak? Dat zal met de kwast moeten gebeuren denk ik zo. Heeft er iemand ervaring met dit soort klussen? Wat voor lak kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Groet, Ad

ik zou eens beginnen met een magneet naast dat ' blanke staal' te houden Very happy

Myata is een framefabriek in Japan, Alan komt uit Italie. Zouden ze die stickers er in Heerenveen opgeplakt hebben?
Het TUIG

BerichtGeplaatst: Wo Apr 09, 2014 11:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het frame doet inderdaad weinig Miyata aan.

(Welke maat heb je? Ik heb nog een 61cm stalen koga in de schuur hangen.)
baron062

BerichtGeplaatst: Wo Apr 09, 2014 11:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Maakte SR geen fietsframes, ooit? Ik dacht dat dit de bron is van dit frame.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Adrianu

BerichtGeplaatst: Ma Sep 29, 2014 6:51 pm    Onderwerp: lagers versleten Reageer met quote

Daar ben ik weer. Goeie tip Marten want wat bleek met de magneet test... hij bleef niet plakken. Dus aluminium neem ik aan. Het frame wil ik desalniettemin toch gaan laten lakken.

Andere vraag, bij het draaien van de vork voelde ik in 1e instantie al wat wrijving.

Ik heb de vork er vervolgens uitgehaald en de cups en lagers ontdaan van het vet. Daarna opnieuw de boel ingevet, zowel cups als de lagers maar nadat alles weer in elkaar zat, was de wrijving/stroefheid niet weg. Je voelt een duidelijke weerstand.

Het blijken gesloten (industriele?) lagers te zijn met een schuinaflopende hoek aan een kant van de ring. Wat zijn de 'symptomen' wanneer dit soort lagers versleten zijn? Ik twijfel of ik nu op zoek moet naar vervangende lagers of een nieuw balhoofd.

Ik heb nogmaals geen idee hoe oud dit frame en vork zijn.

Iemand tips?

Groet,
Ad
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Singlespeed
Pagina 1 van 1

Ga naar: