Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Bos Deville settings ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain
Auteur Bericht
pnerum

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 6:30 am    Onderwerp: Bos Deville settings Reageer met quote

Ik heb sinds binnenkort een Bos Deville en ik vroeg mij af met welke settings andere forum leden rijden? Ik rij nu nog, zoals de handleiding voorschrijft met alle settings in het midden.

Groeten,

Patrick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
marten

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 7:07 am    Onderwerp: Re: Bos Deville settings Reageer met quote

pnerum schreef:
Ik heb sinds binnenkort een Bos Deville en ik vroeg mij af met welke settings andere forum leden rijden? Ik rij nu nog, zoals de handleiding voorschrijft met alle settings in het midden.

Groeten,

Patrick

Die settings zijn te veranderen om de fiets aan te passen aan jouw gewicht, jouw rijstijl en je favoriete terrein. Waar een ander mee rijdt kan voor jou dus helemaal fout zijn, en uitvinden wat voor jou werkt is ' part of the fun' Naarmate je meer met de fiets vertrouwd raakt kan de optimale setting ook veranderen.

Het beste wat je kan doen is een kort technisch rondje opzoeken en systematisch per stelmogelijkheid gaan uitproberen wat het effect is
pnerum

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 7:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat weet ik, maar ik ben benieuwd hoe andere "Bos" gebruikers dit aangepakt hebben en voor welk settings zij gekozen hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tuup J

BerichtGeplaatst: Vr Apr 11, 2014 10:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tussen de 4,5 en 5 bar, voor mijn gewicht wordt 4,5 bar aangeraden. Maar dat is wat te soft voor mij. Low speed, 1 klik, high speed 3 kliks.

Vriend van mij die rijdt met minder bar dan dat word aangeraden door Bos. Zo heeft ieder zijn eigen voorkeur zoals eerder vermeld.
Chmod

BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2014 7:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij met veel compressie. Echter is de standaard instelling een zeer goed uitgangspunt. Zit zelf makkelijk op 8 kliks lospeed en 7 high. Met minder compressie lijkt de vork op de parking beter, maar snelle trails vragen iets anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tuup J

BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2014 9:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, eens proberen Michaël, vork voelt voor mij zo goed aan, op de parking en het terrein, maar misschien wordt jet zo nog beter Smile
Rijdt je met de aanbevolen luchtdruk of meer/minder?
Chmod

BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2014 6:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

rij met meer druk, gebruik full travel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tuup J

BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2014 9:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Full travel gebruik ik ook wel, jouw setting eens proberen.
Flink wat low speed wel, is dat dan nog wel small bump sensitive?
High speed kan ik nog we begrijpen, blijft die mooi hoog in zijn travel?
cHoc

BerichtGeplaatst: Di Apr 15, 2014 10:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf de settings voor low op 12, en high op 8 klicks staan.
Luchtdruk is wel redelijk hoog bij mij (~7,5 Bar), maar ben ook wat zwaarder, maar zit wel onder wat BOS voorschrijft, maar brake dive valt wel mee.
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain
Pagina 1 van 1

Ga naar: