Tuup J

|
Geplaatst: Ma Feb 17, 2014 11:22 pm Onderwerp: |
|
|
Hey,
je hebt het frame nog niet in real life gezien of geen goeie foto's. Demper is goed weg gestopt in het frame en heeft weinig tot geen last van modder rondom de shock, modder wat van de banden afkomt komt er ook niet bij in de buurt.
Ik geef toe, de uprising heeft zijn schoonheidsfoutjes waar ook beter naar gekeken had mogen worden, idd de lagers heb ik ook gehoord, zelf nog geen problemen mee. De tire clearance van het achterwiel had wel meer mogen zijn, maar ook daarmee heb ik nog geen problemen ondervonden. En dan nog 1 klein probleem, in de carbon achterbrug zit aluminium verwerkt, daar waar de linkage bevestiging zit voor de demper. Door krachten komt hier iets beweging in tussen het carbon en aluminium en kan de blanke lak scheuren, geen probleem, je kan ermee blijven door rijden zegt Evil, maar dit gebeurd ook bij de een wel en de ander niet. Ze zijn nu bezig met een nieuwe achterbrug, met meer tire clearance en compleet carbon zonder aluminium dat de lak ook niet kan scheuren. Dit wordt gewoon onder garantie vervangen bij de oudere modellen.
Ik kan best begrijpen dat dit afschrikt, maar daar tegenover staat voor mij wel dat dit de fijnste bike is wat ik ooit gehad heb. Ik heb zowat alles al gereden in het verleden, xc, bmx, dirt, street, freeride, downhill gesponsord (wedstrijden) en nu met de Evil, doe ik alles waar mijn interesse nog in liggen, xc, enduro, freeride, downhill, genieten zeg ik je! Nu heb ik wel al wat ervaring en mijn keuze op deze bike is gebaseerd op het verleden met wat ik fijn vind.
Kwa prijs, frame only is €2300,- wat voor een compleet carbon frame natuurlijk een super prijs is! Waar te krijgen: http://www.canadian-dirt.com/ check ook de complete builds!
Dat wisselen van demper moet je uit je hoofd zetten, nergens voor nodig, zeker als beginneling. In die modellen waar je naar aan het kijken bent zitten al top dempers en meestal zijn deze ook speciaal gemaakt voor het veersysteem van die bike. Als jij dus een demper erin gaat zetten met een andere rate, kan het je hele bike verneuken, dus daar moet je wel verstand van hebben als je dat wilt/gaat doen.
Waar jij je meer mee moet bezig houden is of je lichtere meer xc/all mountain wielen wilt of meer enduro/dh en dan easy eens een bikepark kan meepikken. Wil je 1x10 rijden of 2x10, wil je met een chainguide gaan rijden of zonder en dan een narrow wide tandwiel, wat weer alleen met 1x10 kan.
Zoveel om aan te denken  _________________ Life begins at the end of your comfortzone. |
|