Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Levensduur van Surly Knard 29*3.0 120tpi ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fatbikes
Auteur Bericht
diruk

BerichtGeplaatst: Zo Jan 26, 2014 2:59 pm    Onderwerp: Levensduur van Surly Knard 29*3.0 120tpi Reageer met quote

Hallo,

Heeft er iemand hier al ervaring met de levensduur van een Knard 29*3.0?
Vanmorgen tijdens een rit kreeg ik het idee dat er een slagje in mijn achterwiel was gekomen. Bij thuiskomst en na het verwijderen van 10kg modder alles nagekeken. Geen slag in mijn wiel maar het lijkt er op dat het rubber van de band los aan het komen is van het katoen ( of wat voor materiaal dat ook is) en daardoor een dikke bobbel in de band.
De banden zijn een maand of zeven oud en niet overdreven veel gebruikt, ik schat zo'n 1400km.
Morgen zal ik het eens laten zien aan mijn lbs waar ze vandaan komen.
Ik hoop dat dit niet normaal is en dat het om een maandagmorgen band gaat, anders gaat Krampus rijden een erg dure hobby worden...

Groeten, Dirk

illuminatastigmata

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2014 12:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het LIJKT erop dat je met te slappe banden hebt gereden.
Welke druk rijdt je?
Mijne eens goed in de gaten houden, maar zijn pas twee maanden max.
Ik rijdt met om en nabij de 0.5 bar voor en achter....
Dit zijn GEEN grappen nee.
diruk

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2014 1:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

0.5 sjonge... dat trek ik niet hoor. Ik rijd nooit onder de 0.7 bar. Meestal achter 0.9 en voor 0.8. Ben er zojuist mee naar mn fietsenmaker geweest en die gaat de importeur raadplegen. Even afwachten dus...
illuminatastigmata

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2014 12:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mijn Schwalbe metertje 0,57 voor en 0,65 achter....
Net ff getjekt....

Ben benieuwd naar het antwoord van Cosmic....
hansjelles

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2014 8:17 pm    Onderwerp: Breken rand van Knard Reageer met quote

Hoi Dirk

Ik heb het zelfde probleem net gehad met een achterband. Voor geen probleem. Al na 450 kilometer overigens. Even contact opgenomen met Jelle van Singlespeed.nl waar ik mijn bike en spullen had gekocht. Van hem een nieuwe gekregen en de andere gaat Jelle opsturen. De schade was niet door te lage handdruk! ik had met 0,75 bar achter. Dus dat is echt wel acceptabel. Ook de velg die ik heb een Velocity Dually had op die plaatsen geen scherpe rand. Lijkt meer op een productiefout, ook omdat het maar aan 1 kant was. Hierbij wat beeld.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
PaulRush

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2014 1:31 pm    Onderwerp: 29 x 3.00 Reageer met quote

Geen last van. Banden zijn nu 5 maanden oud, globaal 900 km gereden. Met mijn 92kg heb ik 0.75 bar voor en achter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
diruk

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2014 8:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren contact gehad met de fietsenmakert. Er is een nieuwe band onderweg en de slechte word opgestuurd naar cosmic ter beoordeling.
Komend weekend maar even een andere fiets uit gaan laten...
fools

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2014 9:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij nu een bijna een jaar rond met de Knards, ..geen problemen hier dus het zal een productie run zijn die niet deugt. Opsturen lijkt me.
Naar boven
diruk

BerichtGeplaatst: Za Mrt 01, 2014 12:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb er een nieuwe op liggen, nu nog het oordeel van de importeur afwachten..
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fatbikes
Pagina 1 van 1

Ga naar: