Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Offset vork ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fatbikes
Auteur Bericht
babbel

BerichtGeplaatst: Vr Jan 24, 2014 8:45 pm    Onderwerp: Offset vork Reageer met quote

Ik rijd op een on one fatty met een Saso geveerde vork. De standaard starre vork die bij de fiets wordt geleverd heeft een 55 mm offset. De geveerde vork die er nu inzit heeft een 45 mm offset. Is 10 mm verschil te corrigeren ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Mattin

BerichtGeplaatst: Vr Jan 24, 2014 8:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De hogere vork zou dat al moeten corrigeren lijkt mij?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
marten

BerichtGeplaatst: Vr Jan 24, 2014 8:54 pm    Onderwerp: Re: Offset vork Reageer met quote

babbel schreef:
Ik rijd op een on one fatty met een Saso geveerde vork. De standaard starre vork die bij de fiets wordt geleverd heeft een 55 mm offset. De geveerde vork die er nu inzit heeft een 45 mm offset. Is 10 mm verschil te corrigeren ?

die 45 of 55 mm is een getal, dat je in verband moet zien met wieldiameter en de balhoofdshoek. De balhoofdshoek hangt weer af van de vorklengte.

In beide gevallen, als het klopt dat de balhoofdshoek 68 graden is heb je met dat soort wieldiameters een naloop van een uur wandelen. Maakt die 10 mm ook niet meer uit Very happy
babbel

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2014 11:41 am    Onderwerp: Offset vork Reageer met quote

Als ik jou goed begrijp zou ik met het aanpassen van de balhoofdhoek iets kunnen doen. Cane Creek heeft een balhoofdset waarmee je de balhoofdhoek kunt aanpassen volgend mij.
Als ik de vork terugzet naar 80 MM, hoe kom ik met met een cane creek balhoofdset op
een waarde die (ongeveer) gelijk is aan de waarde met de standaad vork van On One ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
illuminatastigmata

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2014 12:46 pm    Onderwerp: Re: Offset vork Reageer met quote

marten schreef:
een naloop van een uur wandelen................

Hahaha, LOL.... Laughing Surprised
marten

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2014 8:33 pm    Onderwerp: Re: Offset vork Reageer met quote

babbel schreef:
Als ik jou goed begrijp zou ik met het aanpassen van de balhoofdhoek iets kunnen doen. Cane Creek heeft een balhoofdset waarmee je de balhoofdhoek kunt aanpassen volgend mij.
Als ik de vork terugzet naar 80 MM, hoe kom ik met met een cane creek balhoofdset op
een waarde die (ongeveer) gelijk is aan de waarde met de standaad vork van On One ?

Globaal in jouw geval:
vork 20mm korter -> balhoofdshoek 1 graad steiler

Een graad steiler -> naloop corrigeren door de sprong 7mm te verminderen
babbel

BerichtGeplaatst: Di Dec 09, 2014 9:21 am    Onderwerp: Offset vork Reageer met quote

Nog even voor de duidelijkheid.

Als ik mijn Saso vork terugzet van 110 MM naar 80 MM en de sag eraf haal kom ik op een lengte van 472 mm. De Fatty vork is 470 mm. Offset van de Fatty is 55 mm van de Saso 45 MM.

Hoeveel graden moet ik de vork stijler of juist minder stijl zetten om met de Saso hetzelfde stuurgedrag te creëren als met de vaste vork ? Ik wil graag het balhoofset bestellen maar wil wel zeker weten dat ik de juiste bestel.
Naar boven
babbel

BerichtGeplaatst: Wo Dec 10, 2014 11:58 am    Onderwerp: Re: Offset vork Reageer met quote

marten schreef:
babbel schreef:

Globaal in jouw geval:
vork 20mm korter -> balhoofdshoek 1 graad steiler

Een graad steiler -> naloop corrigeren door de sprong 7mm te verminderen

Dan zou 30 mm dus ongeveer 1,5 graad zijn ? Zou van 110 naar 80 mm veerweg gaan.
Stijler of minder stijl ?
De Fatty vork heeft toch juist meer offset, dus minder stijl dan de Saso.
Naar boven
Chmod

BerichtGeplaatst: Za Dec 13, 2014 7:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dude, rij er gewoon mee. Of zet de vork op 110mm.

506mm axle to crown (484mm w/sag) at 110mm
On-one awle to crown 470
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
babbel

BerichtGeplaatst: Za Dec 13, 2014 7:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Chmod schreef:
Dude, rij er gewoon mee. Of zet de vork op 110mm.

506mm axle to crown (484mm w/sag) at 110mm
On-one awle to crown 470

Als ik de vork op 80 mm zet en uitga van 10 procent sag is de axle to croon 472 mm. Scheelt maar 2 mm met de vaste vork. Ik ben benieuwd wat de 10 mm verschil in offset doet.
Naar boven
Chmod

BerichtGeplaatst: Zo Dec 14, 2014 7:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zal iets nerveuzer zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Chmod

BerichtGeplaatst: Zo Dec 14, 2014 7:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zal iets nerveuzer zijn.
Naar boven
babbel

BerichtGeplaatst: Zo Dec 14, 2014 2:00 pm    Onderwerp: Offset vork Reageer met quote

Dat is ook de bedoeling.
Hoop dat dit ook het geval is.
Naar boven
babbel

BerichtGeplaatst: Ma Apr 13, 2015 10:09 am    Onderwerp: Offset vork Reageer met quote

Ik kom hier toch nog even op terug om duidelijkheid te krijgen. De vork stond al op de kortste stand. De axle- crown is 510 MM.( offset 45 mm). Met sag kom ik dus op ongeveer 500 MM. Die van de vaste vork is 470 mm (offset 55 MM). Hoeveel graden moet ik corrigeren om hetzelfde scherpe rijgedrag te krijgen als ik had met de vaste vork ?
Naar boven
babbel

BerichtGeplaatst: Wo Apr 15, 2015 8:42 am    Onderwerp: HELP ! Reageer met quote

Confused
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fatbikes
Pagina 1 van 1

Ga naar: