Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Tour Divide Race 2016 (voorbereidingen) ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
GDABW

BerichtGeplaatst: Ma Jun 23, 2014 8:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

voorlopig eindresultaat:

lezyne achterlampje (usb oplaadbaar)

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Repelsteel

BerichtGeplaatst: Di Jun 24, 2014 3:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

marten schreef:
Repelsteel schreef:

Het gedoe wat je nu ervaart is echt te zot voor woorden...

Succes!

Welkom in fietsenland zou ik zeggen Wink

Je hebt twee soorten fietsmonteurs
de ene begint gefrustreerd te kwaken dat iets niet past, de andere denkt gut weer een en lazert de shadow in de kast om een gewone te proberen, of pakt de vijl, of wandelt naar de kolomboor om het pinnetje te verlengen, vist een ringetje uit de rommelbak enz...

Als je een Rohloff in zo'n Eierlegendewollmilchsau hangt kom je vast ook nog wel een dingetje tegen

Ik ben niet helemaal nieuw in fietsen land hoor Marten Very happy
Lekker freubelen in de schuur vind ik prachtig om te doen, moet alleen daarna wel goed werken. Gefrustreerd ben ik tot nu toe nog niet geweest, ik houd wel van een uitdaging.
Ook mijn Rohloff werkte niet meteen lekker in de KM...

In dit geval gaat het niet om lekker freubelen in je schuurtje, maar een fiets neerzetten waar je een monstertocht mee kan volbrengen.
Het lijkt mij dat de vereiste onderdelen daarvoor in de schuur aanwezig zijn. Ik zou toch niet graag een derrie er af fietsen en dan op zoek moeten naar een ratte staart oid om de nieuwe onderdelen pas te maken in the middle of nowhere...

Vind het appart om te zien dat de boel niet gewoon werkend te krijgen is, aangezien er toch allemaal standaard onderdelen zijn. Het is er voor gemaakt zou je zeggen...

Repelsteel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Repelsteel

BerichtGeplaatst: Di Jun 24, 2014 3:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

On topic

Fiets ziet er goed uit!
Alle spullen al eens op de fiets gehad, incl voeding ed?

Valt mij altijd weer tegen hoe snel de boel volgepakt zit...

Repelsteel
Naar boven
GDABW

BerichtGeplaatst: Di Jun 24, 2014 4:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Repelsteel schreef:

Vind het appart om te zien dat de boel niet gewoon werkend te krijgen is, aangezien er toch allemaal standaard onderdelen zijn. Het is er voor gemaakt zou je zeggen...

same here, denk toch dat het een ontwerpfout van Surly is (frame zal ontworpen zijn voordat shadow-plus om de hoek kwam kijken... ben al lang blij dat het kleinste tandje 11 is..... een 13t als kleinste tandje zou nog problematischer zijn)

advies voor de frame-ontwerpers van Surly
- of het derailleurophangoog meer naar achteren plaatsen (as snelspanner hoort voor as derailleuroog te liggen)
- of een langere achterbrug ontwerpen

andere oplossingen als SS of Rohloff zijn natuurlijk nog:
- uitschakelen van de 11 door het instelschroefje van de achterderailleur
- 1x10sp van maken met behulp van een wide/narrow chainring
- terug naar 9sp en dan "gewoon" met iets kortere ketting die TA-bladen proberen op het glimmende VO-crankje ( en dan gewoon gladde olie proberen ipv droogschurende wax Smile)
- bestaande dropoutspacer nog ietske inkorten

Idworx-wiel omspaken gaat niet gebeuren in mijn freubelgarage.... dan liever een extra 29-rohloff wiel erbij. Zit nog genoeg spaar- en testtijd tussen nu en juni 2015.

Binnenkort de Idworx eens optuigen (mooi nieuw frametasje van Lone Peak binnen gekregen) en de packlijst finetunen.

Paar weken geleden mooie testtocht gemaakt tussen Basel en Valkenburg,fully loaded, ging goed. En ja, de ruimte is redelijk snel op. Kwestie van first things first en een rugzak
Prioriteitenlijstje zou zijn: 1) regenkleding, 2) slaapsysteem, 3) drinken/eten, 4) reservemateriaal, 5) kleding, 6) camera/electronica)

PS
Gisteravond eventjes tussen de donkere sterren gereden..... Exposure Diablo op de helm en de Edelux2 op de fiets.... manmanman wat een bak licht.... en zelden zoveel stofjes, motvlinders, uilen, egels en kattenogen op me af zien komen. Een hoofdlicht is toch weer heel andere ervaring. Wink Maar het totaal aantal lumen/lux was enorm in de mix van de twee lampen. Fijne van een hoofdlamp is ook het om de hoek kunnen kijken. De combi is zeker een aanrader voor de nightriders.
Naar boven
GDABW

BerichtGeplaatst: Vr Jun 27, 2014 8:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

keuze nummero twee: Idworx Off Rohler bikepacking style

voordeel: iets lichter, stijf frame, degelijke wielen, rohloff
nadeel: kleinere omtrek wielen

Tasje is van Lone Peak op maat gemaakt n.a.v. wat bouwtekeningen

zo ziet het er dan opgetuigd uit

Vanochtend nog whatsapp contact gehad met een van de Nederlandse deelnemers aan de TDR. Hij had zijn Race-Kings 2.2" aan flarden gereden, de zijwangen eruit gescheurd. Hij vind de banden heel zwak en heeft ze weten te vervangen met Schwalbe Hans Dampfs. Banden, wel een cruciale keuze voor de TDR (welke banden te kiezen???.... toch maar Mondial, of toch maar Double Defense Racing Ralph).... net als die eeuwige tweestrijd (voor mij althans) tussen surly en idworx...... ben geneigd de idworx te kiezen, al was het alleen maar vanwege de looks Wink.
Naar boven
alain

BerichtGeplaatst: Vr Jun 27, 2014 8:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat looks ondergeschikt aan betrouwbaarheid zijn Laughing
Maar ik denk ook dat je met een Rohloff het minste kopzorgen hebt.
Naar boven
GDABW

BerichtGeplaatst: Vr Jul 11, 2014 12:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.outsideonline.com/outdoor-gear/gear-shed/cycle-life/Winning-the-Worlds-Toughest-Bike-Race.html

http://bikepackersmagazine.com/jefe-branham-tour-divide/
http://bikepackersmagazine.com/jefe-branham-tour-divide-part-2/
http://bikepackersmagazine.com/jefe-branham-tour-divide-part-3/
http://bikepackersmagazine.com/jefe-branham-tour-divide-part-4/

Voor de liefhebber wat leesvoer. Jefe Branham heeft als een beest afgezien door het enorm slechte weer in Alberta/Montana/Wyoming (sneeuw, hagel, regen, kou en heel veel slaapgebrek).

Voor wat betreft de twee Nederlanders moest er in ieder geval eentje afhaken ivm het halen van zijn vliegtuig en de ander zit nog wel in de "race", maar heeft op diverse punten afgesneden. De scheidslijn tussen race of fietsvakantie is in die zin voor de een belangrijker dan de ander:
http://bikepackersmagazine.com/the-rules-bikepack-racing-to-govern/
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Vr Jul 11, 2014 9:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is Jurgen Meijer soms degene die heeft afgesneden?

TBB
Naar boven
GDABW

BerichtGeplaatst: Di Jul 15, 2014 1:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tall Boy Bram schreef:
Is Jurgen Meijer soms degene die heeft afgesneden?

TBB

Volgens zijn spot wel..... zo te zien is ie inmiddels afgestoken naar Albuquerque (vliegveld?). Helaas geen Nederlandse finishers dit jaar, hoewel een ITT tot eind september nog steeds kan natuurlijk.
Naar boven
deadlikeme

BerichtGeplaatst: Vr Jul 18, 2014 4:18 pm    Onderwerp: tour divide 2014 Reageer met quote

Beste mensen dit jaar was ik 1 van de twee nederlanders Smile Jammer dat auke niet kon.

Heb Jurgen ook op de eerste dag ontmoet, jammer dat hij de "makkelijke" wegen heeft genomen. Helaas heb ik het net niet gehaald maar dat kwam puur door tijdgebrek en ben ik tot grants gekomen.

In woord was het erg zwaar.....regen en kou zijn geen vriend van een fietser Smile De eerste week was dan ook behoorlijk afzien Smile De rest was super, de fietsers onderling, de mensen in de kleine stadjes, het landschap.

Mochten er mensen zijn die vragen hebben dan ben ik uiteraard bereid hen te helpen, en mocht je twijfelen over deze tocht.....gewoon doen!!!!!

Jerry
Naar boven
dader

BerichtGeplaatst: Vr Jul 18, 2014 9:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk dat je hier op de DP bent Jerry.
Misschien kun je een topic aanmaken met foto's van je fiets en verhalen Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
GDABW

BerichtGeplaatst: Wo Okt 08, 2014 5:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

2015 is begonnen! Ter voorbereiding vorige week stukje van de TNNZ gefietst. Wat een prachtige route, complimenten aan de makers! Heerlijk om zo weinig mensen onderweg tegen te komen. Helaas door tijdsgebrek niet verder gekomen dan Oldenzaal, maar deze route staat op de shortlist om nog eens geheel verreden te worden.

Kleine zwart-wit ode alhier
Naar boven
GDABW

BerichtGeplaatst: Wo Okt 08, 2014 5:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

GDABW schreef:
2015 is begonnen! Ter voorbereiding vorige week stukje van de TNNZ gefietst. Wat een prachtige route, complimenten aan de makers! Heerlijk om zo weinig mensen onderweg tegen te komen. Helaas door tijdsgebrek niet verder gekomen dan Oldenzaal, maar deze route staat op de shortlist om nog eens geheel verreden te worden.

Kleine zwart-wit ode alhier

Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Do Okt 09, 2014 7:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Fijne foto's. Die gas- en oliepijpen hebben mij ook geintrigeerd toen ik daar langs kwam....maar gaan eruit, net als de windmolens. Jammer voor de foto's maar teveel asfalt. De track door de Provincie Groningen is vooral werk van de lokale helden.

Heb je de zaakjes nu beter op orde voor 2015? Weet je welke fiets je neemt, of het thuisfront je sponsort etc? Kun je al je aandacht richten op trainen Smile

Laatst aangepast door willem12 op Do Okt 09, 2014 2:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Do Okt 09, 2014 2:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

--zip--
Fred

BerichtGeplaatst: Do Dec 18, 2014 8:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kwam een mooi google earth verslag tegen van 2 jaar geleden.
https://tourbuilder.withgoogle.com/builder#play/ahJzfmd3ZWItdG91cmJ1aWxkZXJyEQsSBFRvdXIYgICA2JCG_QkM/ahJzfmd3ZWItdG91cmJ1aWxkZXJyJwsSBFRvdXIYgICA2JCG_QkMCxIJUGxhY2VtYXJrGICAgIDglYMKDA
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Di Jan 20, 2015 10:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

In Training? Tickets geboekt? Chain suck definitief voorbij?
Het TUIG

BerichtGeplaatst: Zo Jan 25, 2015 12:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Chain suck definitief voorbij?

GDABW lijkt er definitief klaar mee te zijn en zoekt de oplossing in een andere fiets zo lijkt het.

Laughing
bert

BerichtGeplaatst: Zo Jan 25, 2015 6:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het TUIG schreef:
willem12 schreef:

GDABW lijkt er definitief klaar mee te zijn en zoekt de oplossing in een andere fiets zo lijkt het.

Laughing
When in doubt..
GDABW

BerichtGeplaatst: Ma Jan 26, 2015 6:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert schreef:
Het TUIG schreef:
willem12 schreef:

Laughing
When in doubt..

Ah, er zijn nog nieuwsgierigen Smile

Zal binnenkort nog wel even een uitgebreidere update geven als ik iets verder gevorderd ben.
Updat zover:
- erg druk met werk en verhuizing, 10kg gegroeid, 4 maand niet gefietst.
- vanaf februari de draad echt weer oppakken (echter morgen 120km atb-asfaltritje in de planning, eens kijken of het fietsen nog lukt)
- eind maart kijken of de vorm er is
- wel goede tijd om nu de vliegtickets te bestellen, maar er zijn nog een paar maars
- rohloffwiel voor de ogre is in bestelling
- chainsuck was met de slx groep al opgelost, kortere ketting, hogere spanning
- schakelen naar de 11 gaf achter een probleem (geen chainsuck maar ontwerpfout derailleuroog) maar met een Problem Solvers Direct Mount Adaptor en een andere voorderailleur moet het achterwiel van de ogre meer naar voren kunnen, zodat het schakelen niet kan haperen en gelijkertijd de versnellingskabel niet tegen de band aanloopt.
- nog op zoek naar een goede regenbroek en overschoenen (endura mt500)
- nog budget over voor een fietsje erbij, vandaar het gekwijl naar cube/canyon/idworx (voorvering is voor snelheid beter, rs1 is erg mooi, en zo'n echte carbon fiets scheelt weer 5kg minder afvallen)

edit:
Weer een fiets in de stal erbij. Nu kan de OR weer teruggebouwd worden naar een traditionele trekkingbike en de surly ogre (straks ook met rohloff) blijft dan een betrouwbare trainingsbeul. De RnR dan voor het echte werk (nu nog een voorwiel met naafdynamo bij laten bouwen Smile.
Naar boven
BIGM

BerichtGeplaatst: Do Feb 19, 2015 10:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zonde van die framebag: voor de TD had al je gereedschap op het laagste punt in de hoek gepast als je de bag preciezer had laten maken. En de Schwalbes zou ik vervangen: veel te zachte wangen voor de TD. Succes!
BIGM

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 18, 2015 11:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zie trouwens dat je de Revelate saddlebag verkeerd hebt vastgemaakt. Rode strap hoort onderlangs door de rode lus en terug naar boven in de buckle.
GDABW

BerichtGeplaatst: Vr Jun 26, 2015 7:36 am    Onderwerp: 2016 Reageer met quote

Voor de liefhebbers die de TDR 2015 volgen: http://trackleaders.com/tourdivide15
follow the blue dots.

De finale is begonnen en wat voor finale. Twee koplopers (Jay Petervary en Neil Beltchenko) die samen gelijk op fietsen en nog een derde finalist er relatief vlak achter (Josh Kato). Ze overnachten nu ergens in het Gila National Forest (prachtig gebied) om dan nog een laatste etappe te gaan. Grote vraag zal straks zijn wie over de laatste grenzen van zijn slaapgebrek zal gaan en als eerste the final hot stretch vanaf Silver City zal afleggen tussen the Sky Islands of the Western Chihuahuan Desert. Dit jaar was echt een regenloos jaar, perfecte omstandigheden (je was een jaar te vroeg Jerry Smile), dus ze rijden zeer waarschijnlijk een nieuw record in de boeken om binnen 15 dagen (?) in Antelope Wells te eindigen... 315km per dag gemiddeld.

Meer te volgen op dit forum van bikepacking.net:
http://www.bikepacking.net/forum/ultra-racing/tour-divide-2015-race-discussion-thread/

Mijn persoonlijk queeste zal hopelijk in 2016 zijn (lastig te combineren met mijn nieuwe gezinsleven Smile, dus ik weet niet hoeveel kans het uiteindelijk zal hebben.... maar het ernaar streven is minstens zo leuk). Marten zal binnenkort even de laatste hand leggen aan een nieuw projectje en dan Willem's Dutch Divide eens onveilig maken Smile
Naar boven
GDABW

BerichtGeplaatst: Za Jun 27, 2015 9:07 am    Onderwerp: Re: 2016 Reageer met quote

Hier wat video's van net niet de allerlaatste meters
https://www.facebook.com/dejay.birtch/videos/10153423547248767/

https://www.facebook.com/dejay.birtch/videos/10153423510898767/?pnref=story

Josh Kato nieuw record in 14:11:37, (nog sneller dan Mike Hall in 2013 die iets meer asfalt had ivm omleiding bosbrand in 2013). Josh plaatste een mooie zoetemelk demarrage on Separ Rd net voorbij Silver City. Geweldige prestatie en dan ook nog eens zonder prijzengeld; alleen eeuwige roem eer en glorie van het handjevol forumtoeschouwers die vanachter het scherm de blue dots volgen. Weer eens wat anders dan Parijs-Brest-Parijs Smile
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Za Jun 27, 2015 7:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Was een strakke finish. Te mooi weer, te goede omstandigheden en........het begin van het einde; sponsor die 5 minuten voor de wedstrijd nieuwe fiets laat zien. Beetje F1 en TdF, beetje commercieel.
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 6 van 8

Ga naar: