Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

even voorstellen ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirty Pages Café
Auteur Bericht
Jerr.86

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2013 5:15 pm    Onderwerp: even voorstellen Reageer met quote

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jerry en ik woon in Utrecht. Na jaren niet meer te hebben gemountainbiked ben ik een tijdje terug met een stel vrienden gaan mountainbiken in Winterberg. Het was daar ook mogelijk aan downhill te doen dus hebben we dat ook gedaan. Was eigenlijk niet zo bekend hiermee maar het is me enorm goed bevallen.
Na dit weekend is het bij mij eigenlijk ook weer gaan kriebelen en zit ik er aan te denken een fiets aan te schaffen. Ik weet alleen nog niet wat voor een ( of weer een mountainbike of andere) Daarom vroeg ik me af of er toevallig downhill mogelijkheden zijn in Nederland? Aangezien het me heel goed was bevallen in WInterberg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
thomasmb

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2013 7:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Jerr,

Nederland is best actief op vlak van downhill.
Er zijn best veel rijders en ook worden er elk jaar de 'mini downhill cups' gehouden.
Ook vlak over de grens (Maasmechelen) is een mooi bikepark genaamd filthy trails, googel maar eens.

In de Ardennen zijn ook tal van downhill pistes waaronder 1 bikepark met lift in Malmedy, ideaal voor een dag vertier.

Je kan zeggen 'Ok goed, maar een echte downhill bak is toch overkill voor Nederland en 80% van de Belgische pistes', dit is ook zo MAAARRR...
Zelf heb ik ook tig van lichter geveerde fietsen gehad zoals de Specialized SX-trail, maar als je echt downhill gaat rijden in het buitenland wil je toch een volbloed downhill bak.

Je moet het al wat meer toekomst gericht zien. In mijn geval spendeer ik 80% van de tijd op mijn downhill bak in de Alpen of Duitsland. Het was dan logisch dat ik toch voor een echte downhill bak ging en heb daar nog geen seconde spijt van.

Je kan best een mooie 2dehands kopen voor een +-1500euro en er een jaartje of 2 met rijden. Als je het dan nog bevalt kan je voor een nieuwe gaan kijken en dan heb je de meeste crashes gedaan met een goedkopere fiets. Natuurlijk blijft de kans dat je af en toe eens goed op je bek gaat, al zal dit wel minder zijn als je al wat ervaring hebt.

Hou er wel rekening mee dat het een dure sport is (bescherming, liftpas, benzine, onderdelen die stukgaan, onderhoud aan demper & vork, etc).

Ga je voor een 2dehands neem dan iemand mee die ECHT iets van downhill bakken kent en weet waar hij op moet letten. Het is toch nét iets anders dan een XC fiets.

Moest je vragen hebben, er zijn hier tal van mensen die vast en zeker een antwoord willen geven!

Succes en welkom in de 'wondere wereld' van deze mooie sport!

https://www.facebook.com/pages/Monsieur-V%C3%A9lo/457063741086362?fref=nf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
DESL

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2013 7:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Allereerst welkom op DP zou ik zeggen.

Om maar met de deur in huis te vallen, downhill en nederland is een combi die helaas niet samen gaat. Voor die zaken moet je al gauw rekenen op een autorit van ongeveer drie uur +.

Mijn advies is kijk eens naar een meer enduro/lichte freeride georienteerde fiets.
Hier kun je waarschijnlijk beter mee uit de voeten in nederland en af en toe downhill in de grenslanden gaan deze bikes ook niet direct dood aan. (neem aan dat je niet full-on dh wil gaan).

'T is maar een tip he!

Laughing Zie boven (was tussendoor ff koffie zetten, en tja dan ben je spuit 11)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jerr.86

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2013 9:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Spuit 11 of niet alle adviezen worden gewaardeerd. Bedankt voor de adviezen mannen!
Ik was inderdaad al bang dat in Nederland niet zo heel veel downhill mogelijkheden waren. Was het zelf nog niet tegen gekomen, maar in Winterberg vond ik het heel erg leuk om te doen. Maar ik zal zeker eens googlen naar Maasmechelen ben benieuwd. Had zelf ook wel een vermoeden dat het geen goedkope sport was zoals ik in andere topics al had gelezen. Ik kwam daar ook een paar 'fiveten' schoenen tegen?? Wat is de meerwaarde van die schoen? Ik kwam bij een ander topic ook de site www.bikester.nl tegen en op jou advies heb ik daar even gekeken voor een enduro/ freeride fiets. Alleen wat zijn een beetje degelijke merken voor deze fietsen? Had namelijk een paar jaar terug een MTB van corratec, maar zag op die site geen enduro fiets van dat merk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
WitteReus

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2013 10:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo en welkom natuurlijk Arms wide open

Het is heel eenvoudig eigenlijk voor je fiets keuze; Angel...
Voor een echte downhill bak moet je kijken naar fietsen met minimaal 180mm veerweg (minder en dan is het geen échte downhill bak) en die kosten minimaal €1000,- 2ehands. NIeuw moet je rekenen op minimaal €2000,-

Voor de freeride/enduro bakken moet je kijken voor een veerweg tussen 160 en 180mm. Ook hier weer vanaf €1000,- 2ehands. Nieuw moet je rekenen op minimaal €2000,-

Alles goedkoper dan bovenstaande prijzen is goed kope sh*&#t waar je spijt van gaat krijgen of afgeragde bakken waar je ook spijt van gaat krijgen Wink

In nederland zou je eens rondom het drie-landen punt moeten kijken voor wat leuke tracks, daarna heb je Filty-trails in Maasmechelen, dan weer Malmedy (met lift) en diverse andere in de Ardennen, dan heb je Winterberg/Willingen en nog een aantal op ongeveer een uurtje of 2 rijden en als laatse natuurlijk op ongeveer 9 uur rijden Zwitserland/Oostenrijk en Les deux Alpes.

Ik zelf heb een freeride/endure fiets met 180mm veerweg waarmee ik heerlijk kan spelen in de buurt (Nederland) met een lichte wiel/bandenset. En waarmee ik met een zwaardere wiel/bandenset heerlijk kan knallen in Oostenrijk/ Winterbeg/Willingen Cool

http://wittereus.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jerr.86

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2013 1:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tips!
Naar boven
Flip van Veen

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2013 4:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom als eerste als 2e 5.10 schoenen zijn top schoenen voor als je met flatpedals rijd en zitten super en zien er mooi uit als je met klik pedalen rijd hebben ze ook n paar mooie modellen de meerwaarde zit in de zool van stealth rubber super grip. Als 2e Coratech is een redelijk bekend merk in Duitsland en heeft bij mijn weten een Freeride fiets en wat enduro / Allmountain modellen maar voornamelijk xc fietsen. Andere merken die meer Freeride gericht zijn zijn Specialized YT Giant Nukeproof Canyon Cube etc etc maar er is zoveel moois te koop op gebied van fietsen en onderdelen en kleding ik zou google als mn beste vriend gaan zien Wink
Jerr.86

BerichtGeplaatst: Do Okt 31, 2013 12:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begon google inderdaad al als mijn beste vriend te beschouwen. Maar bedankt voor de adviezen. Er is zo veel keuze dat ik af en toe door de bomen het bos niet meer zie, dus sorry als ik lastig ben met vragen
Naar boven
Flip van Veen

BerichtGeplaatst: Do Okt 31, 2013 12:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geen probleem probeer alleen beetje gericht te zoeken en als je dan vragen hebt horen we t wel weer Wink
Jolly Roger

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2014 4:27 pm    Onderwerp: Even voorstellen Reageer met quote

Hallo,

ik ben Mick uit Arnhem. Kwam op dit forum via vrienden en heb en post gedaan in de 'te koop'-thread. Beetje bot om alleen daar wat te posten, en ook helemaal niet gezellig, dus bij deze even een korte voorstelronde.

Naam staat hier boven al vermeld, ben 35 jaar, vader van een dochter van 9 maanden, zefstandig grafisch ontwerper en ik fiets elke zondag met een groep uit Arnhem in onze 'achtertuin'.

Voorheen op een mooie Kona Unit, nu op een 2014 Kona Honzo. Vreemde move wellicht, maar ik doe dit nog niet zo lang, dus ik wil verschillende dingen proberen. Single Speed is geweldig! Heb er enorm van genoten, met name in de klim. Op de Honzo rijden is iets totaal anders; klimmen is niet z'n hobby, maar naar beneden- en door de bocht lust 'ie wel pap van. En laat dat nu net mijn niet zo sterke kanten zijn. Dus een goede fiets op dit moment om aan mijn vaardigheden te werken.

Ik ga de komende tijd ens lekker rondneuzen op dit forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2014 4:40 pm    Onderwerp: Re: Even voorstellen Reageer met quote

Jolly Roger schreef:
Hallo,

ik ben Mick uit Arnhem. Kwam op dit forum via vrienden en heb en post gedaan in de 'te koop'-thread. Beetje bot om alleen daar wat te posten, en ook helemaal niet gezellig, dus bij deze even een korte voorstelronde.

Naam staat hier boven al vermeld, ben 35 jaar, vader van een dochter van 9 maanden, zefstandig grafisch ontwerper en ik fiets elke zondag met een groep uit Arnhem in onze 'achtertuin'.

Voorheen op een mooie Kona Unit, nu op een 2014 Kona Honzo. Vreemde move wellicht, maar ik doe dit nog niet zo lang, dus ik wil verschillende dingen proberen. Single Speed is geweldig! Heb er enorm van genoten, met name in de klim. Op de Honzo rijden is iets totaal anders; klimmen is niet z'n hobby, maar naar beneden- en door de bocht lust 'ie wel pap van. En laat dat nu net mijn niet zo sterke kanten zijn. Dus een goede fiets op dit moment om aan mijn vaardigheden te werken.

Goeie keus. Omdat hij zo stabiel is kom je met een hoop weg terwijl je toch zelf het werk moet doen, ideale fiets dus om het op te leren. Ik zou wel een dropper post nemen als je die nog niet hebt, op die manier haal je het maximale uit dat ding op de afdalingen.

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
Jolly Roger

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2014 5:05 pm    Onderwerp: Re: Even voorstellen Reageer met quote

de lachende derde schreef:
Jolly Roger schreef:
Hallo,

Goeie keus. Omdat hij zo stabiel is kom je met een hoop weg terwijl je toch zelf het werk moet doen, ideale fiets dus om het op te leren. Ik zou wel een dropper post nemen als je die nog niet hebt, op die manier haal je het maximale uit dat ding op de afdalingen.

Dat van die stopper post merkte ik bijna direct, inderdaad. Bij rit nr.2 begon jet me te dagen. Elke keer handmatig het zadel omlaag en omhoog wordt op den duur een beetje vervelend.
Naar boven
Jolly Roger

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2014 7:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Waar ik schreef 'stopper post' moet staan 'dropper post'. Stop de klok.
Auto correctie sucks!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirty Pages Café
Pagina 1 van 1

Ga naar: