Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Gezocht: crankstel voor oude peugeot racefiets ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Auteur Bericht
MartijnZ

BerichtGeplaatst: Vr Sep 06, 2013 2:52 pm    Onderwerp: Gezocht: crankstel voor oude peugeot racefiets Reageer met quote

Ik heb een oude (rond 1980?) peugeot racefiets waarvan de (rechter) crank kapot is. Ik ben er nog niet aan toe om die oude fiets dan maar helemaal weg te doen, dus ik wil 'm nog oplappen. Helaas zit ik met Franse schroefdraad in de bottom bracket, dus een nieuwe as vind ik er niet zo makkelijk voor. Ik denk dat mijn enige optie dan is om of dezelfde crank weer te vinden, of op goed geluk wat oude cranks te proberen en te kijken of dat op de as pas en de kettinglijn acceptabel is. Ik kan dan waarschijnlijk het beste op zoek gaan naar oude, europese cranks (en een beetje mazzel).

Heeft iemand toevallig ergens nog een oude crank liggen van een ombouw naar een fixie die ik eens zou kunnen passen? Er zat een 52/45 crank op, met label peugeot (maar waarschijnlijk gemaakt door stronglight..?), iets in die richting zou mooi zijn, maar maat en looks zijn ondergeschikt aan het feit dat ik vooral iets zoek waarmee de fiets het weer doet. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Paul Chris

BerichtGeplaatst: Vr Sep 06, 2013 3:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Deze ligt in mijn parts bin. Komt van een Peugeot Aubisque uit de eighties. Het 52 tands buitenblad zit vast aan de crank en is afgeslepen tot bashguard, er zit een 42 tands blad op wat nog best wel prima is. Als ik goed zoek vind ik denk ik ook de resterende bladboutjes nog wel.
Als je denkt dat het past en je er wat aan hebt mag je hem gratis ophalen in Ede of kan ik hem naar je verzenden voor tnt tarief. Past niet door de brievenbus helaas.

Edit: o, wacht es, nu zie ik pas dat het een gewone racefiets is, gezien de rubriek was ik helemaal uit gegaan van een fixie... My bad!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
MartijnZ

BerichtGeplaatst: Zo Sep 08, 2013 8:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Paul Chris,

Het gaat om een racefietsje ja, ik had hier juist gepost in de hoop dat er nog wel restmateriaal van fixieprojecten ligt. Zoals bij jou dus. Smile En eigenlijk zou ik best wel blij zijn met je crank, ik heb nog niets passends gevonden en hiermee kan ik in ieder geval weer fietsen. Ik ga je even een PB sturen!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Pagina 1 van 1

Ga naar: