Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

IJsland ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Auteur Bericht
didadunlop

BerichtGeplaatst: Di Sep 03, 2013 6:57 pm    Onderwerp: IJsland Reageer met quote

Ik kom er langzaam aan toe om mijn foto's van IJsland te verzamelen en vooral overbodige spullen weg te donderen.

Eerste blik:

En

Meer en een verslagje komt nog. Combi met de bikepacking avond van JJ.
willem12

BerichtGeplaatst: Di Sep 03, 2013 7:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie Pica's..wel heeeel groot Smile
Ben benieuwd naar de rest.
Frank Z

BerichtGeplaatst: Wo Sep 04, 2013 9:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hier wordt ik heel nieuwsgierig van...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
TOMS

BerichtGeplaatst: Vr Feb 14, 2014 5:24 pm    Onderwerp: Re: IJsland Reageer met quote

didadunlop schreef:
Meer en een verslagje komt nog.

Ik wacht nog altijd op het vervolg hiervan. Rolling smile

Mijn vriendin en ik plannen een vakantie in ijsland voor deze zome ren we zijn ideetjes aan het op doen. Welke doorsteek heb je genomen? Hoe waren de rivieroversteken te doen? Tips?
Ik heb er een jaar of 20 al eens rondgetoerd maartoen vooral de ringweg en de westerse fjorden. Ik zou deze keer graag een oversteek msken maar ben niet zeker of het een goed idee is met mijn vriendin.

Bedankt voor alle info.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
didadunlop

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2014 1:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ola,

Ja ik had wat andere prioriteiten. Je kan al wel een zwik foto's zien op mijn flickr pagina.

Ik heb de F26 en de F35 genomen door het binnenland. Nergens problemen met doorwaden op de 26 en op de 35 is alles overbrugd.

Ik ben zelf nu 100% van mening dat een IJsland trip zonder het binnenland geen echte IJsland trip is.
TOMS

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2014 7:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dida,

Bedankt voor de tip ivm uw foto's. Nice work.

Ik denk dat onze route er een beetje als volgt zal uitzien: Kevlavik - Reykjavik (of via Selfoss) - Pingvellir - Geysir - Gullfoss - doorsteek over de 35 en dan terug over de ringweg terug langs het westen. Enige andere suggesties niet te ver van deze route?

Ik denk dat zo'n 50-60 km per dag het maximum zal zijn om het voor de vriendin ook nog 'prettig' te houden.

Tom.
Naar boven
didadunlop

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2014 8:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nadeel van de 35 is dat het een lange washboard is. Erg onprettig fietsen. Die afstanden zijn goed te doen als de wind een beetje meezit.

Ik zou de 26 nemen. Mooiere route en minder washboard. Wel wat meer kans op wildkamperen en iets zwaarder fietsen. Alleen in het midden een mooie campsite.
Gieltje

BerichtGeplaatst: Vr Feb 28, 2014 9:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zowel de 26 als 35 zijn mooie routes, maar redelijk tam en "druk", al is dat natuurlijk relatief. Als je een dag of wat geen autos tegen wilt komen en wat avontuurlijk bent ingesteld dan kan ik je de oude Sprengisandur aanbevelen. Deze begint net ten noorden van Nyidalur aan de F26, direct na de rivier rechtsaf. Google maps kent de weg niet, dat zegt denk ik voldoende over het karakter van de route. Ik heb hier met een paar markers de hoofdlijnen uitgezet (http://goo.gl/maps/Um1FT). Als je flinkt inzoomt en naar de satelliet beelden kijkt dan kun je de sporen volgen. Mijn IJsland kaart van 15 jaar geleden had deze route er nog op staan. Je zou even moeten kijken of dat bji de nieuwere uitgaven nog steeds het geval is. Uiteindelijk kom je in centraal IJsland bij het kratermeer Askja uit, uit m'n hoofd was het iets van 110-120km. Vandaar kun je weer over normale wegen richting Myvatn in het noorden en de ringweg oppakken.

Er zitten aardig wat rivier oversteken in deze route, allen komen van de gletscher Vatnajokull af en kunnen, afhankelijk van de temperatuur, behoorlijk snel stromen. Over het algemeen is het waterniveau is 's ochtends vroeg op z'n laagst.

Have fun! Giel
Naar boven
didadunlop

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 05, 2014 12:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Yups. Die wou ik ook nemen en via de Askja afdalen. Maar die weg was nog gesloten toen ik ging. En met enorme waarschuwingsborden...Very happy

Ik wil nog wel terug en een oost/west crossing doen. Zeg maar Tingvellir/Askja/Oostkust.
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Pagina 1 van 1

Ga naar: