Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

TNNZ - Prelude ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Pino

BerichtGeplaatst: Di Okt 08, 2013 8:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik meen een plaatje bij het 3-landenpunt te hebben gezien. Maar misschien is de jury nog in beraad?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Di Okt 08, 2013 9:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Even kort nu, zit in de trein naar huis. Wauw wat, ik, een gaaf avontuur. Moe maar voliaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
fools

BerichtGeplaatst: Di Okt 08, 2013 9:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wauw indeed, ..grote klasse bikkel.
Naar boven
Pino

BerichtGeplaatst: Di Okt 08, 2013 10:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geweldig, Bram! Die staat.
Naar boven
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Di Okt 08, 2013 10:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie prestatie, Bram! Zal denk ik nog wel even duren voordat dit geëvenaard wordt...
willem12

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2013 8:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

sneeuwpop schreef:
Mooie prestatie, Bram! Zal denk ik nog wel even duren voordat dit geëvenaard wordt...

Gisteravond met Bram gebeld, na zijn finish. Laatste dag viel hem erg zwaar, uren met 12,5km gemiddeld. Versnellingen haperden, dus soms lopen op de klimmen. De overgang van plattelandsbiken naar Limburgs mountainbiken was heftig. Iets voor 7h gefinished en via Aken naar huis.

Bram heeft wel meer dan 600km op de teller, dus daar is nog wel wat halen voor iemand die het sneller wil doen. Wink
Bronco Billy

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2013 8:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gefeliciteerd Bram! Echt straf.
Naar boven
Repelsteel

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2013 8:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Grote klasse Bram!

Ben erg onder de indruk.
Als ik mij wat beter voel ga ik dit weekend een stuk van de route fietsen met 1 overnachting. Heb de boel toch klaar staan.
Baal als een stekker dat ik niet een poging kan wagen....
Schrale troost is dat het toch slecht weer wordt.

Hoeveel uur heb je er nou over gedaan?
Netto fiets uren op de fiets?

Repelsteel
Naar boven
dader

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2013 9:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Respect Bram!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
didadunlop

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2013 12:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dikke plus voor Bram!!!

En idd tot noord Limburg is het redelijk vlak. Mooie afsluiter om dan even op je flikker te krijgen..Very happy

En 600K kan best hoor. Als de GPS track stukkies afsnijdt kan die lager uitkomen dan de daadwerkelijke afstand op je trip computer. Mijn tracks zijn vaak korter dan de tripcomputer aangeeft. Dit is het gevolg van de instellingen van je GPS. Ik ga ondertussen altijd ervanuit dat een track op de GPS ongeveer 5% korter is dan de daadwerkelijke afstand. Dit bij een track wat je zelf gereden hebt. Als de track wordt uitgezet op een kaart kan het verschil makkelijk 10% zijn.
dader

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2013 12:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je nou in Vaals begint mag dat ook? Met de auto het drielandenpunt op en dan in één lange afdaling naar Groningen .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
van den Mountainh

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2013 12:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De TNZN is toch een andere tocht Daan!
Naar boven
knerbert

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2013 3:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

TBB hulde!
ben benieuwd naar je verslag, hoe je dagen eruit zagen en hoe je de lange dagen op t zadel verteerd hebt.
Naar boven
Frank Z

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2013 7:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sterk staaltje, Bram! Ben benieuwd naar je verhaal (met plaatjes!).
Naar boven
marx504

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2013 8:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Fantastische prestatie TBB, 600 keiharde kilimeters hoe hou je het vol. Bandana
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2013 9:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben bezig met een verslag te maken, ik zal daar ook de nodige foto's instoppen. Er missen nog wat foto's op de feesboek pagina namelijk.

Iedereen bedankt voor alle aandacht en felicitaties, heel erg leuk!

Ik moet eerst een beetje herstellen, ben helemaal kapot nu.

TBB
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2013 12:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bestudering van de tracklog van Bram leert dat een goede beheersing van je GPS apparaat essentieel is om TNNZ tot een succesvol einde te brengen. Er zijn drie track segementen die meer dan 500 punten hebben en die verkeerd zijn ingelezen op de GPS. Bram heeft hierdoor 11,5 + 3 + 39 km zonder goede GPS track greden, afgerond 50km.

Verder is de tracklog incompleet want de interne buffer van de GPS was ingesteld op 10.000 punten. Ik heb nu een tracklog van 10.000 punten die pas begint bij Haaksbergen. 350km track waarvan zo'n 40km foutief. Diverse singletracks gemist en over de weg door Venlo. Het "bewijs" zuigt dus aan alle kanten en TNNZ is dus niet correct gereden. Wel leuk om te zien hoe Bram zonder GPS er toch in slaagt om de correcte route herhaaldelijk te kruisen en zelf op zoek is gegaan naar onverharde paden die mogelijk in de TNNZ zouden passen. Maximale inzet !!

Goede raad is duur. Het is een fenomenele prestatie, terwijl men hier discussiert over 4 dagen, fietst Bram hem eventjes een dag korter. Bram heeft gelukkig ook al z'n Polar bestanden meegestuurd en onderweg foto's gemaakt dus we kunnen een hoop reconstrueren. Bij deze mijn grote respect en bewondering voor:

De 2013 Bram Verbout Special
- 602,7 km afgelegd
- 18,96 km/u gemiddeld in 31:26 uur zuivere rijtijd.
- 2410 hoogtemeters
Totale tijd: 60 uur en 7 minuten

Laatst aangepast door willem12 op Do Okt 10, 2013 9:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Peter V

BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2013 12:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad een prestatie van formaat!
Naar boven
fools

BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2013 2:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bram legt de lat voor de anderen die sneller willen erg hoog, ..de stukjes gemiste track ten spijt.
Het recept is van 7.00u tot 00.00u deurtrappn( met hier en daar een eet pauze) en wildkamperen.
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Vr Okt 11, 2013 1:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij kan de naam van dit topic veranderd worden.

Wanneer is de huldiging van meneer TBB? Hij heeft een prestatie geleverd die nog wel even zal blijven staan. Evenaren of zelfs overtreffen zal moeilijk worden. Nadoen en in de buurt zien te komen... Hmmm. Op z'n vroegst ergens in 2014?
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Okt 11, 2013 2:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zal idd wel 2014 worden en de eerste die route wel compleet aflegt is meteen recordhouder Smile
Maar dit gaat toch vooral om de belevenis en zelfvoldoening ?
Repelsteel

BerichtGeplaatst: Za Okt 12, 2013 9:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga over een uurtje met de trein richting Hengelo en pik daar ergens de track op.
Ben nog helemaal niet opgeknapt, maar ik heb te lang uitgekeken hiernaar om niet op z'n minst in "vol ornaat" een stuk te trappen over de route.
Als ik mij niet slechter ga voelen, dan overnacht ik ook ergens langs de route en zie wel wat ik morgen ga doen. Of ik vervolg de route verder naar het zuiden en pak morgenavond ergens de trein, of ik fiets meteen naar huis.
Het weer zit niet mee, dus daar hoef ik mij geen zorgen over te maken...

Repelsteel
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Za Okt 12, 2013 9:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

succes man! Have fun. Had ik ook.

TBB
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Za Okt 12, 2013 7:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

TBB had beter weer. Sterkte Repelsteel.
Repelsteel

BerichtGeplaatst: Za Okt 12, 2013 10:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, zit weer thuis op de bank.

13:15 gestart in Hengelo. 84 km verder was ik helemaal zeiknat.
Snackbar geplunderd in Gaanderen om een uurtje of 19:00 en met het lampje aan weer op de fiets. Ik was ondertussen zo koud en nat geworden dat ik het rillen niet onder controle kon krijgen tijdens het fietsen. Ik had een droog shirtje bij me, maar als ik die aan trek en ik regen meteen weer zeiknat dan heb ik een probleem 's nachts in mijn tentje. Weet trouwens ook niet of dat tentje wel voldoende waterdicht is bij deze plensbuien en/of mijn slaapzak nog wel droog is.
Als je je 's nachts niet droog en warm kunt houden, dan ligt onderkoeling op de loer.
Goede raad is duur, ben naar de trein gefietst en weer naar huis gegaan.

Ik heb mij bijzonder goed vermaakt, erg leuk om je GPS achterna te fietsen.
De paadjes zijn soms zo smal en verscholen, dat het haast niet voor te stellen is dat ze onderdeel zijn van zo'n lange tocht. Alleen iemand met grondige locale kennis van de omgeving kan dit in de route opgenomen hebben.
De route zelf is soms lastig te volgen, omdat mijn GPS sommige snelle draaien niet bij kan houden of de pijl op een pad naast de route plaatst.
Zeker na Hengelo volgt de route globaal een mtb route, maar mijn GPS gaf aan het zandpad naast de singletrack te volgen. Singletrack is leuker, dus eigenwijs de mtb route gevolgd parallel aan de track (oa leuke northshore achtige obstakels)
Verder veel bagger, maar dat is voor mij alleen maar een plus...
De GPS heb ik op 50 meter ingesteld, dat bleek voor mij het beste te werken. Sommige bossages waren dusdanig lastig door te komen dat 30 meter beter werkte.

De fiets deed het prima (afgezien van een doorslaande Rohloff), de tassen zitten prima in balans op de fiets. Wheelies, met losse handen fietsen, allemaal geen probleem. Kleding is (voor deze omstandigheden) onvoldoende gebleken. Merino whool biedt denk ik uitkomst.

Dit smaakte absoluut naar meer!
Kan niet wachten op beter weer, doe ik weer een poging. Misschien dit jaar nog wel.
Koude zonder regen is geen probleem voor mij.
Anders van het voorjaar.

Al iemand een idee van een groepsstart datum?

Repelsteel
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Volgende
Pagina 10 van 12

Ga naar: