Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

TNNZ - Prelude ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2013 9:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

sneeuwpop schreef:
...omdat ik eindelijk afgestudeerd ben...

Van harte, mijlpaal! Fuck het route verkennen Wink

JJ
marten

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2013 9:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

sneeuwpop schreef:
fools schreef:
En David, ..hoe was Rolde -Itterbeck?

Na op zaterdagavond een gat in m'n geheugen gedronken te hebben omdat ik eindelijk afgestudeerd ben

ben je nu je hele studie weer vergeten? (toch maar gefeliciteerd denk ik Wink )
didadunlop

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2013 8:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gefeliciteerd!!!! (met je afstuderen en het gat in je geheugen).
willem12

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2013 8:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi David !!
En nu een pak kopen en een kantoorbaan Smile
willem12

BerichtGeplaatst: Wo Jul 03, 2013 11:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Fotos Cuijk - Venlo.

Off-road == off-road

Boothy van Dida

Gevaarlijke grazers

Hard werken

Grote kans dat we hier niet terug komen...

Und Jetzt..

Don't ask, don't tell.

didadunlop

BerichtGeplaatst: Wo Jul 03, 2013 7:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bothy gewaymarked, andere slaapplekken gewaymarked.

Goede zondagbesteding en likewise picas.
fools

BerichtGeplaatst: Wo Jul 10, 2013 10:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nog maar es met het materiaal lopen stoeien, ..eerst een REBA in de KM om de gevoelige polsen en handen te ontzien, ..100 mm reed nog beter ook. Alleen alle lijnen die je in het hoofd hebt pakken net anders uit. Ff wennen dus maar verder wel positef over het resultaat.

En de Krampus maar es voor het eerst uitgelaten en WOW wat een fiets!!
Overtreft al mijn hoge verwachtingen, ...nu het zo droog is en de zandpaden super mul zijn speel je met een krampus direct het grootste voordeel uit. Man wat rijdt dat ding goed over zand zeg, ..je kan er wel een perfecte strandracer van maken.
Stuurgedrag is ook veel beter dan de KM naar mijn smaak, ..echt een carver.
Mijn houding op de fiets is met een carnegie bar en een 120 mm stuurpen 'spot on'.

Fiets houdt niet van versnellen, bij een demarrage ben je de laatste die aansluit, veel superkort draaien en keren houdt ie ook niet van.

Nu nog een opzetstuur erop en ik zou de TNNZ er prima op kunnen rijden, ..maar waarschijnlijk kies ik toch voor een lichtere en efficientere 29 er. 600 km track met banden van 950 gram stuk, dat is wel een psychologische drempel die ik moet nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
fools

BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2013 2:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Klei op de dijk is uitgehard, ..behoorlijk hobbelig maar definitief begaanbaar verklaard Clapping Clapping
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2013 5:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi. We hebben nu min of meer een te rijden route en ...... we hebben allemaal vakantie.
De hele route zal zo'n 550km zijn en niet in een lang weekend te doen zijn, de zuidelijke kilometers zijn zwaar en niet al te snel. De karakteristieken van de verschillende provincies komen goed naar voren.

Wie wil kan gaan rijden Angel...
fools

BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2013 5:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Mooi. We hebben nu min of meer een te rijden route en ...... we hebben allemaal vakantie.
De hele route zal zo'n 550km zijn en niet in een lang weekend te doen zijn, de zuidelijke kilometers zijn zwaar en niet al te snel. De karakteristieken van de verschillende provincies komen goed naar voren.

Wie wil kan gaan rijden Angel...

Je bedoelt: geen gezamenlijke start maar rijden wanneer je tijd en zin hebt en vervolgens tracklog inleveren?

Laatst aangepast door fools op Zo Jul 14, 2013 10:38 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2013 5:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, ik organiseer zelf voorlopig geen groepsstart, of i.i.g. een groepsstart waar ik aan deelneem. Als er voldoende belangstellenden zijn en een datum ben ik volledig bereid om het startschot te lossen en de gpx-tracks te evalueren.

Eerst op vakansie Wink
fools

BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2013 10:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben week 30-33 weg ( Pyreneeën, Krampus en Km mee jippie) en daarna zien we wel wat er bekokstooft is/wordt.
Naar boven
Repelsteel

BerichtGeplaatst: Di Jul 16, 2013 10:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dit lijkt mij bijzonder gaaf!

Vooropgesteld dat het inpasbaar is in mijn agenda, zou ik graag mee willen fietsen.
"Vrij rijden" heeft dan ook mijn voorkeur (Mudrun 29-09 / verjaardag dochter 28-09, er gebeurd al een hoop in September).

Ik denk aan vrijdag-maandag. 4 dagen, 3 nachten.

Heb dan ook eindelijk een valide excuus om een framebag aan te schaffen voor de KM.
Stiekem denk ik ook dat de Big dummy best geschikt zou kunnen zijn. Het ding rijdt eigenlijk erg lekker en je kan eenvoudig een beste lading voedsel mee sleuren...
Naar boven
marx504

BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2013 1:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja belangstelling is er zeker wel. Lijkt me een mooie route die de heren samengesteld hebben en kan ik ook nog eens een keer naar mijn geboortegrond terug daar in Grun.

Zal vast wat lichtgewicht kampeerspul gaan verzamelen, de Dutch Oven kan denk ik wel thuis blijven.
Fiets, Singular, staat in elk geval al klaar met all weather schoeisel er op. Dus het jaargetij maakt mij niet zoveel uit.
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2013 11:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Meld me aan voor deelname. Waar is de wachtlijst?
Repelsteel

BerichtGeplaatst: Do Aug 15, 2013 1:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat begin oktober mij wel gaat lukken.
Als ik op de wachtlijst gezet kan worden of de track kan krijgen, zou dat super zijn.

Ik ga op de Surly KM, tarpje moet voldoende zijn denk ik.

Heb er zin in!
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Do Aug 15, 2013 2:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het concept van TNWO was: we doen dit binnen een tijdsbestek van ca. 18 uur en daar was het parcours ook op afgestemd. Lekker lang rechtuit en buffelen maar. Bedoeld en geschikt voor de middelbare kilometervreter.

Wat wordt het concept voor TNNZ? Een preview laat zien dat het aantal kilometers flink omhoog gaat. De koersdirecteur belooft meer dan 400km. Ik tel er al meer dan 500 en dan ontbreken er nog stukken.
Snelheden op de testtrajecten variëren tussen 30 en 12 kmh. Drie á vier dagen fietsen dus. Iets voor het Hemelvaartweekende van 2014 wellicht.

Voor welke type fietser is TNNZ geschikt? Waarschijnlijk een man(!) met veel tijd en niet gebonden aan weekenddagen of met een lange verlofkaart.
Heeft deze man (wie wordt de vrouw die mijn ongelijk gaat bewijzen?) een mountainbike of een cyclocrosser? Rijdt hij met bagage en campeerspullen en overnacht hij onderweg op de camping? Daar moet de track wel op aangepast zijn.

Of rijd je van B&B naar B&B?
Vereisen de reglementen overigens dat je in éen keer van Noordkaap naar Vaals rijdt, of mag je spreiden in de tijd? Dat doen wandelaars die het Pieterpad lopen ook. Die lopen een paar dagen, gaan naar huis en pakken een paar weken/maanden later de draad van de vorige keer weer op.

Persoonlijk heb ik een bezwaar tegen teveel Duitse stukken. Ik ga er niet over, maarrrr het moet wel TN blijven. Met de N van Nederland. Achter de grens liggen hele mooi stukken (iemand wel eens in de Hümmling (http://de.wikipedia.org/wiki/H%C3%BCmmling) geweest?) maar dan wordt het een TD met de D van Duitsland. Dat kan ook.
fools

BerichtGeplaatst: Do Aug 15, 2013 7:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga uit van 4 dagen fietsen, ..het moet toch mogenlijk zijn voor een hardwerkende man/vrouw een paar snipperdagen op te nemen.
In oktober zijn de meeste campings alweer gesloten maar sommigen zien misschien niet op tegen een low- profile wildkampeer nachtje. De lol is natuurlijk ook dat je moet gaan 'bike packen' dwz een manier moet zien te vinden om met een letterlijk uitgewogen uitrusting een hanteerbare MTB over te houden waarmee het prettig rijden is. Als je met klassieke fietstassen en een slaapzak van 2,5 kg enz. op pad wil; niet doen, ..je komt ook single tracks tegen en je bent dan veel te log.
De track is dacht ik redelijk uitgekristaliseerd maar het is wel erg stil hier de laatste tijd.
Ik ga of 5-8 sept danwel het tweede weekend van oktober rijden, ..met een Surly KM en voorvering. Crosser is veel te vermoeiend over zo''n lang stuk.
Zijn er nog meer die in plannen hebben voor de nazomer/najaar?
Naar boven
marten

BerichtGeplaatst: Do Aug 15, 2013 8:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

fools schreef:

De track is dacht ik redelijk uitgekristaliseerd maar het is wel erg stil hier de laatste tijd.

Tussen Zuidlaren-Gieten is er volgens mij nog wel een korter alternatief mogelijk, maar ik ben er nog niet helemaal uit
bert

BerichtGeplaatst: Vr Aug 16, 2013 9:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

fools schreef:
Zijn er nog meer die in plannen hebben voor de nazomer/najaar?
In het najaar wil ik wel een paar verkenningstochten rijden. Daar heb ik bij WO ook veel lol aan beleefd. Dus wie weet ben ik wel je compagnon voor éen dag. Op moment denk ik aan het HV-weekende van 2014. Op het overnachten moet ik nog puzzelen. Lapzwans die ik ben, kan het zomaar zijn dat ik voor een B&B kies. Of strategisch vooraf een paar kartonnen dozen onder een viaduct plant.
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Aug 16, 2013 1:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is momenteel te warm en te druk om 's avonds GPX logs weg te werken, maar ik heb een hoop updates binnen gekregen tijdens mijn vakantie. De route spionnen werken hard!

Concept
De track is leidend, niet de tijd. Onverhard gaat altijd boven verhard en singletrack gaat boven alles. De track gaat niet door afgesloten en verboden gebieden (voor zover ik weet Smile ) er wordt alleen zo hier en daar een toegangsbordje wat ruimer geinterpreteerd. In ons hart zijn we allemaal wandelaars ten slotte. Track wordt niet actief verspreid maar is ook niet geheim.

Met welk materiaal je hem rijdt is je eigen keus. Een goed getrainde jongeman kan hem doen op een cyclocrosser, voor rest van de mensheid zou ik dikke banden adviseren.

Geen ondersteuning
Je mag te alle tijde stukken rijden als voorbereiding, veel plezier, maar je hebt hem pas gedaan als je hem in één keer, zonder onderbreking, aaneengesloten hebt gereden. Het idee is om hem unsupported te rijden, Bikepacking dus. Geen voedseldepots, rondrijdende busjes met vriendinnen etc. Mocht je naar een herberg willen uitwijken, dan is dat OK, maar de route weer oppikken precies op de plek waar je hem verlaten hebt.

Afstand
Het wordt ruim boven de 500km. Drie dagen zou dus moeten kunnen Smile maar dan ben je wel in topvorm. Het leuke van NZ is dat de route steeds zwaarder wordt naarmate je zuidelijker komt. Bij verkennen was dat duidelijk te merken in afstanden die afgelegd werden. Het gehalte singletrack neemt ook dramatisch toe als we de provincie Limburg binnenkomen, de Maasduinen zijn een genot om doorheen te fietsen.

Duitsland
De route, of i.i.i.g. mijn route, gaat soms door Duitsland. Ik zie geen redelijk alternatief voor een drietal passages:
- ten zuiden van Emmen
- de oversteek van de Rijn bij Emmerich, geen 15km omrijden naar het westen
- rondom Venlo. Of door de stad, of 1km Duitsland in.
David had een alternatief voor Emmen gemaakt, via Hardenberg, maar dan sla je ook een groot deel van oostelijk Twente over. Zou kunnen, zou kunnen.....

Groningen
Op mtb.nl is iemand enthousiast bezig, misschien een tiip?
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=103207

Misschien dat ik tweede weekend Oktober ook wel een meerdaagse zou kunnen rijden...kan ik toch mijn veels te zware expeditie slaapzak meenemen Smile Zondag 1 sept misschien Sittard <> Vaals.
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Aug 16, 2013 1:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

marten schreef:

Tussen Zuidlaren-Gieten is er volgens mij nog wel een korter alternatief mogelijk, maar ik ben er nog niet helemaal uit

MTB Route van Anloo volgen?
fools

BerichtGeplaatst: Vr Aug 16, 2013 4:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

It giet oan!
Wij; Bert P, Jan P em Steven S gaan in ieder geval los. We starten vroeg in de ochtend donderdag 5 september en hopen zondag 8 op het drielandenpunt te staan.
We gaan niet racen maar rijden wel vlot door en hebben afgesproken bij elkaar te blijven. Verder respecteren we de oorsprokelijke opzet die op de 'great devide' gebaseerd is. We eten bij gelegenheden onderweg, bivakeren met zelf meegetorste spulletjes en houden een tracklog bij.(daar waar je de track verlaat om eten of overnachting te regelen, ..daar hervat je de track ook weer.)
Het wordt zoals het nu lijkt de eerste keer dat de track gereden wordt en we maken van de gelegenheid gebruik om verbeteringen, waypoint aanwijzingen e.d aan te brengen.
Als er meer gegadigden zijn hier die het kunnen regelen voor die datum en een gezamelijke start willen maken; graag en leuk!! , zorgt welmdat je self supported ben en goed toegerust want ons 3 tal houdt een eigen tempo aan, ..afhaken, aanhaken of sneller rijden is allemaal mogelijk en prima.
Hou er wel rekening mee dat het pionieren is, de track misschien niet perfect is en het niet eens zeker is of het in 4 dagen haalbaar is.

Laatst aangepast door fools op Vr Aug 16, 2013 6:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bronco Billy

BerichtGeplaatst: Vr Aug 16, 2013 4:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Even voorstellen: ik ben Bert oet Grunn en partner in crime van Fools. Ik heb dit voorjaar met veel belangstelling de verwikkelingen rond de TNWO gevolgd en wilde zeker van de partij zijn bij dit avontuur. Twee weken geleden heb ik de route van Rolde naar Itterbeck proefgereden. Heb me niet heel erg in alternatieven met meer onverhard verdiept, maar ook in sommige stukken Drenthe blijkt gewoon nauwelijks onverhard te liggen. Volgens mij is dat stukje Duitsland wel prima. In ieder geval levert het een heel fraai stuk gravel grinding op, vlak voor Itterbeck. En anders noemen we het toch gewoon de Borderline-route ipv TNNZ?

Wat betreft de route tussen Waterhuizen/Groningen en Rolde: die is 30,4 km, veel korter kan niet. Loopt volgens mij over mooie doorgaande zandpaden met af en toe een gezellig single trackje er tussen door. Heb Fools nog één minieme wijziging voorgesteld, maar wellicht heb ik ook een oude versie van de route.

Op naar 5-8 september. Smile
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Aug 16, 2013 5:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi mannen!!
Ga zowiezo kijken of ik jullie onderweg kan aanmoedigen. Ik ken de route Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 3 van 12

Ga naar: