Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

TNNZ - Prelude ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
marten

BerichtGeplaatst: Ma Jun 24, 2013 9:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
fools schreef:

Willem; your turn!
Maat Bert meldt zich voor deze tocht.

My turn...ja ja Smile Hier de status: ik denk aan ruim 550km Smile

Route:
Groningen & Drenthe: Status Goed
- Uithuizermeden > Grun Route en gereden door Sloof & Bert
- Grun - Assen Route en gereden door Sloof

voor een second opinion wil ik best nog een blik op het traject rond mijn achtertuin werpen

Quote:

- Start 1e trein 's ochtends of laatste trein avond?
Staatsbosbeheer
SB is not amused door het nachtfietsen vanwege verstoren beesten en de kans dat ze dode fietsert vinden die 's nachts onderuit gegaan is. Ik vond de lampen van TNWO redelijk heftig, die kunnen wel iets minder, maar zonder hulp is zonder hulp......

Terug naar jullie Smile

Als je s'avonds laat start is de eerste nacht redelijk SBB vrij lijkt me
ochikiro

BerichtGeplaatst: Ma Jun 24, 2013 8:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

W12, je voorstel voor Gennep-Venlo ontbrak het imho aan wat gnarly mtb tracks. Ik heb je een tegenvoorstel tegemoet doen komen Shades

Mocht het weer een beetje uitkomen deze zondag wil ik wel Cuijk-Venlo gaan rijden. Met de auto naar Cuijk, kan Dida carpoolen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Ma Jun 24, 2013 9:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zit ik me daar in houden om geen "Gold Copy", "Master" of "RC" te gebruiken en
wat is het eerste dat ge-up-loaded wordt...... Laughing Laughing
ott

BerichtGeplaatst: Di Jun 25, 2013 7:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb voor volgende week mijn agenda leeg gepland, kan ik al iets voorrijden?
Planning is om Groningen aan te doen (sneeuwpop)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Di Jun 25, 2013 8:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zekers, zeg maar welk stuk. Maar kun je ondertussen al met gps overweg Wink
ott

BerichtGeplaatst: Di Jun 25, 2013 1:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Zekers, zeg maar welk stuk. Maar kun je ondertussen al met gps overweg Wink

Telefoon gps Cool zo`n 100K naar eindbestemming groningen en begin een station en/of 100K vanaf doetinchem
willem12

BerichtGeplaatst: Di Jun 25, 2013 8:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Trail Kabouters zijn hard aan het werk. Bedankt Emiel !!

Trail Zoekert schreef:
.....rond Doetinchem kun je beter over het industrie terrein gaan ivm de veiligheid en zo kom je ook langs de McD, BP, Shell en de massage salon (met happy ending). Dan langs Stroombroek (mooie pauzeplaats) en dan natuurlijk door het Montferland. Daar volg je grotendeels het Pieterpad tot Elten. Na Elten zit er weinig anders op dan verhard (maar wel een mooi paadje) naar Emmerich te gaan. Erg leuke track !

San Francisco am Rhein

Dwars over het Oude-Dames-van-50-wandelpad Thats the Spirit !!

didadunlop

BerichtGeplaatst: Wo Jun 26, 2013 12:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hahaha dat was ook ongeveer mijn idee. De vraag is hoe ver we terug willen naar Nijmegen om de "bergen" rond groesbeek mee te pakken. Er is een pontje bij Millingen aan de Rijn. Maar het pad daarna naar NMGN is eigenlijk alleen maar asfalt (ik heb in Millingen gewerkt en daar is weinig onverhard).

Vanaf NMGN tot Venlo is 80% onverhard denk ik wel mogelijk.
willem12

BerichtGeplaatst: Wo Jun 26, 2013 1:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, hoe dan ook 5-6km doorbijten. Aangezien het pontje alleen voor voetgangers en fietsers is en slechts één keer per uur gaat was de keuze snel gemaakt.
Zeddam > Elten > Emmerich > Kleve > Reichswald > Gennep.
Gieltje

BerichtGeplaatst: Do Jun 27, 2013 7:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als er rond Kleve verkent moet worden kan ik daar aan bijdragen.

Groeten, Giel
Naar boven
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Do Jun 27, 2013 5:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ott schreef:
Planning is om Groningen aan te doen (sneeuwpop)

Check je PB!
didadunlop

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2013 9:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren stukke Groesbeek / Venlo gereden onder begeleiding van W12 en Ochi.

W12 was overdonderd door de kwaliteit van de trails. En 116KM gedaan. Iets langer dan mijn planning maar desondanks een goede dag.
Peter V

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2013 9:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Is er al een datum? Voorkeur gaat uit naar volgend voorjaar (heb nog maar 1 weekend vrij in sept/okt).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
didadunlop

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2013 10:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij eerst maar eens de track in orde maken. Cool

En als ik het zo aanzie is de kans groot dat het wel langer dan een weekendje gaat worden. We heten niet allemaal Elias van Hooydonck.
willem12

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2013 10:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, nog geen datum. Het project krijgt langzamerhand vorm en het wordt steeds duidelijker dat als we voor kwaliteit gaan, dwz zoveel mogelijk singletracks gebruiken en waar mogelijk asfalt vermijden, dat dit geen tochtje wordt om even in een lang weekend af te raffelen. Het zou maar zo kunnen zijn dat je 4 dagen onderweg bent met 3 overnachtingen. Er zitten nu nog vrij veel fouten in de track en die moeten eruit want anders kost het veel teveel tijd om je weg te vinden. Kortom we zijn nog wel even bezig.

Tijdens het spoorzoeken met Alexander en Michiel ook wel discussies gevoerd over het concept. Kies je de tracks zodanig dat het in 3 dagen te doen is of haal je het maximale uit elk stuk en dat train je maar wat harder als je het in 3 dagen wil doen Wink

Met TNWO kreeg ook wat negatieve feedback over wortelpaadjes midden in de nacht. Stuur je mensen midden in de nacht met regen over een technische singletrack ? We hebben daar ook één uitvaller extra door gekregen. Voor TNWO is dat een overweging, voor TNNZ niet. Het is een meerdaagse, je zoekt maar uit wanneer je wil slapen en wanneer je wil fietsen.

Gisteren Cuijk > Venlo gedaan:
- Plasmolen - Reichswald allemaal bekend en snel.
- Rechtsaf is naar rechts. Dus naar de kant waar aan je hand je duim links zit.
- Vervolgens veldfietsen en stukje asfalt
- Singletracks vliegen je om de oren. Diverse hike-a-bike's door het zand (gaan eruit)
- Nog meer singletracks, meer dan in heel noordelijk TNNZ
- Overnachtingsplek gevonden, gesponsord door Dutroux.
- Natuurherstel (sic) in Maasduinen creëert nieuwe zandverstuivingen...grr.
- Iedereen had de MTB routes van Bergen vergeten, leuk opeens die paaltjes
- Snacketaria in Wellerlooi is lekker maar langzaam. IJsjes zijn megagroot
- Bosbeheerder ten zuiden van Wellerlooi heeft mooie bordjes gemaakt waar bosfietsers nadrukkelijk uitgesloten worden
- Michiel is gek
- Bossen bij Venlo zijn te gek; heuvels!! Moet TNNZ omdopen in Twei-Länder Radfahrt om alles te kunnen gebruiken
- Michiel is te licht
- Kortingskaart van de NS werkt niet op de Veolilala treinen
didadunlop

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2013 10:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Goede samenvatting Willem.

Met TNWO kreeg ook wat negatieve feedback over wortelpaadjes midden in de nacht. Stuur je mensen midden in de nacht met regen over een technische singletrack ? We hebben daar ook één uitvaller extra door gekregen. Voor TNWO is dat een overweging, voor TNNZ niet. Het is een meerdaagse, je zoekt maar uit wanneer je wil slapen en wanneer je wil fietsen.

Eensch. De track is de track. Je fietst maar wat voorzichtiger. Als je wil winnen moet je tough zijn.
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2013 10:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
... het wordt steeds duidelijker dat als we voor kwaliteit gaan, dwz zoveel mogelijk singletracks gebruiken en waar mogelijk asfalt vermijden, dat dit geen tochtje wordt om even in een lang weekend af te raffelen. Het zou maar zo kunnen zijn dat je 4 dagen onderweg bent met 3 overnachtingen....
...Tijdens het spoorzoeken met Alexander en Michiel ook wel discussies gevoerd over het concept. Kies je de tracks zodanig dat het in 3 dagen te doen is of haal je het maximale uit elk stuk en dat train je maar wat harder als je het in 3 dagen wil doen...

Persoonlijk ben ik voor de 3 dagen-variant, zodat de meeste mensen slechts 1 vrije dag op hoeven te nemen en deze tocht redelijk makkelijk in hun vaak overvolle programma kunnen inplannen. Een snelle variant zal al zo'n 500km opleveren, een uitgebreide variant met maximale hoeveelheid singletracks kan wel eens het dubbele gaan worden!

Voor de routebouwers is het trouwens ook wel handig om dit van tevoren te bedenken.
Wellicht kunnen we een snelle weekend-variant (voornamelijk zandwegen en schelpepaadjes) en een uitgebreide week-variant (zoveel mogelijk singletracks) maken van de TNNZ. Dan heb je zelfs de mogelijkheid om in een lange week de heen- en terugweg te rijden!
willem12

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2013 10:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

We rijden geen rondjes, dus 1000 km is iets te optimistisch.
Het zal richting de 600 km gaan en je rijdt 99% van de tijd naar het ZW,Z of ZO.

Het leuke van dit projectje is de diversiteit die je in Nederland aantreft over een relatief korte afstand. In Groningen ben je blij met elke meter schelpenpad en doe je alles om de klei te vermijden. In Drenthe vind je de eerste zandruggen en singletracks. Zuid Drenthe is drama, vechten voor elke meter off-road en we snijden af door Duitsland. Twente en Achterhoek zijn weidse landschappen met doorgaande brede zandpaden. De stuwwal bij de Rijn is steil en bebost. De Maasduinen zijn echte rivierduinen met zand en grind. Limburg heeft voor het eerst gesteente en heuvellandschap.

Voor het Noorden naar Zuiden wordt de route steeds moeilijker en zwaarder Cool

We pakken trouwens regelmatig een stuk Duitsland mee. Deels om af te korten (Itterbeck en Kleve) maar ook om bijv. Venlo te vermijden. De Duitse bossen zijn ook wat relaxter, veel tracks en weinig bordjes.
didadunlop

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2013 12:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben voor een goede route. Ik neem wel een extra vakantiedag op. Beperking in tijd is de laatste van mijn zorgen.
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2013 1:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
...Zuid Drenthe is drama, vechten voor elke meter off-road en we snijden af door Duitsland...

Tot aan Emmen is er goed te rijden en heb ik het grootste deel wel voor elkaar, alleen voor de zekerheid nog een keertje in z'n geheel voorrijden. Het stuk Emmen->Hengelo wil ik binnenkort wel eens gaan verkennen!

Ik neem bij deze aan dat we dus voor een aantrekkelijke route gaan met veel singletracks, en niet voor eentje die bij hard buffelen (FOOLS) binnen 2 dagen te doen is???
willem12

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2013 1:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Rolde >> Itterbeck. Laatste versie.
Inclusief tracks Toertocht Oosterhesselen van fietsert uit Nieuw Amsterdam.
De Technical Trail Features van Sleenerzand zitten er nog niet in Smile

floepert

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2013 4:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Afdeling Achterhoek heeft met goed gevolg het traject tussen Vr(o)agender en Gennep verkend. Veel onverhard, veel afwisseling en hier en daar zelfs wat hoogte meters Surprised

Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2013 5:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja en gewoon 180km (gpx = bewijs) op de teller!! Met die achterhoekers kom je nog eens ergens!!
Aan de GPX-track te zien hebben we elkaar gekruist......maar dan wel uren na elkaar. Angel... Angel... Angel...
fools

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2013 5:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En David, ..hoe was Rolde -Itterbeck?
Naar boven
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2013 8:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

fools schreef:
En David, ..hoe was Rolde -Itterbeck?

Na op zaterdagavond een gat in m'n geheugen gedronken te hebben omdat ik eindelijk afgestudeerd ben, lag ik zondag voor pampus op de bank te slapen... Volgende week Dida's "Brabant Dirtroad", de week erna naar Teutoburgerwald; het schiet niet erg op met mijn bijdrage Embarassed
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 2 van 12

Ga naar: