Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Bolt on cog ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Auteur Bericht
Basabc

BerichtGeplaatst: Vr Mei 31, 2013 10:35 am    Onderwerp: Bolt on cog Reageer met quote

Iemand ervaring met Bolt on cogs? En waar kan ik eentje voor een redelijk prijsje in slaan ik vind de prijs bij Velosolo iets aan de hoge kant.
Ik vroeg me ook af of ze zelf te maken zijn met een cassette kransje maar die zijn tamelijk dun.. heeft iemand het ooit geprobeerd?

Laatst aangepast door Basabc op Do Jun 13, 2013 8:12 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
TIthomas

BerichtGeplaatst: Vr Mei 31, 2013 11:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

welke maat heb je nodig? Ik heb eventueel nog iets liggen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Basabc

BerichtGeplaatst: Vr Mei 31, 2013 12:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog niet echt bedacht en berekend wat voor maat tandwiel ik wil. Hoeveel tanden heb je er op zitten?
Naar boven
TIthomas

BerichtGeplaatst: Vr Mei 31, 2013 12:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb er nog een paar liggen.

Velosolo is trouwens zeker niet duur, het gehard stalen tandwieltje gaat vele duizenden kilometers mee. Goedkoop = duurkoop.
Naar boven
Basabc

BerichtGeplaatst: Vr Mei 31, 2013 9:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf een tandwiel maken is volgens mij geen oplossing. Heb net een halfuurtje geprobeerd om maar één focking gaatje te boren in een oud cassette tandwiel maar dat staal is echt enorm taai.. Kwam er maar niet doorheen. Binnenkort eens met een kolomboor proberen waardoor ik de kracht beter kan verdelen en recht boor, maar als dat niet lukt wordt het toch een tandwieltje aanschaffen voor mijn prachtige Klein Sad
Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Za Jun 01, 2013 4:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Problem Solvers, 14.95. Welke maat heb je nodig? Kan in een envelop.

JJ
nutsjesmoar

BerichtGeplaatst: Za Jun 01, 2013 7:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb hier geen ervaring mee maar alleen maar goeie reacties over gehoord, verder is die van Velosolo juist erg goedkoop, een goed fixed tandwiel betaal je ook al snel 20-30 euro voor.
En als je een Klein hebt dan mag je best wat extra geld uitgeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Basabc

BerichtGeplaatst: Zo Jun 02, 2013 7:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Iemand enig idee wat voor gear ratio ideaal is voor een fixed mtb voor in het Limburgs landschap? Dan kan ik me gaan uitrekenen wat voor voorblad ik moet kiezen met achterblad.
Tsjaa en over dat geld uitgeven.. Ik ben maar een arme student met een gedoneerde Klein.

@JJ, Ik denk dat ik niks heb aan die problem solvers omdat mijn oldskool uniglide cassette daarin niet gaat passen..
Naar boven
Wytze

BerichtGeplaatst: Di Jun 04, 2013 11:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de doe-het-zelvers:
jaren geleden heb ik wel zelf zo'n tandwiel gemaakt, omdat ze simpelweg nog niet te krijgen waren.
Ik had een 'stads' sprocket gebruikt, oftewel eentje voor op een Nexus naaf, die zijn iets dikker en zachter dan de tandwielen van je cassette.
Maar ik had destijds wel een freesbank om het op te doen, dat heb je wel nodig, want het is nog steeds erg hard. En ook wel handig dat met een freesbank de gaatjes ook echt goed uitgelijnd zijn Smile
Met de handboor wordt het idd erg moeilijk. En nu die dingen makkelijker te krijgen zijn zou ik niet weer de moeite nemen, je bent er echt wel even mee bezig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Basabc

BerichtGeplaatst: Di Jun 04, 2013 12:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wytze, thanks voor de tip! Tijd is geen probleem heb toch paar maandjes vakantie. Ik heb nadat ik erachter was gekomen dat mijn cassette tandwiel enorm taai is heb ik hem verhit en getemperd, hierdoor is de buitenkant ietsjes zachter geworden maar van binnenuit is hij nog enorm taai. Dus ik ga eens proberen of ik een tandwieltje van een oude fiets kan vinden. En als het met de handboor niet lukt dan ga ik effe naar een maat die een kolomboor heeft en dan moet het wel lukken.
Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Di Jun 04, 2013 5:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Basabc schreef:
@JJ, Ik denk dat ik niks heb aan die problem solvers omdat mijn oldskool uniglide cassette daarin niet gaat passen..

Dan snap ik je probleem niet helemaal. Sorry Smile

JJ
@sph@ltdude

BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2013 4:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf een Shimano DX kransje boren kán, maar is een PITA. (been there, done that)

Velosolo is z'n geld meer dan waard, gaat eeuwig mee (en je kunt ze 'keren' voor nog meer km's)
Basabc

BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2013 9:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben er definitief uit, het wordt toch maar een Velosolo tandwiel. Lifetime garantie ftw Smile?
Zelf een tandwielboren is veel te veel moeite, eerste kransje wat ik heb proberen te maken is helemaal krom geboord waardoor de gaatjes niet meer uitlijnen.. achja lesje voor de volgende keer eh.
Naar boven
Basabc

BerichtGeplaatst: Za Jun 22, 2013 8:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tandwiel is na een weekje eindelijk binnen. Vanmiddag eventjes nieuwe ketting halen en halflinkje ertussen duwen en hopelijk dat hij perfect gaat passen. Foto's volgen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Pagina 1 van 1

Ga naar: