Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Fixed wielset 69,99, te mooi om waar te zijn? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Auteur Bericht
Aron K

BerichtGeplaatst: Zo Apr 14, 2013 9:42 pm    Onderwerp: Fixed wielset 69,99, te mooi om waar te zijn? Reageer met quote

Ik ben op zoek naar een fixed achterwiel, of wielset. Ik kwam deze winkel tegen die een set verkopen voor 69,99 (nu tijdelijk uitverkocht) ; [url]http://www.fietshokje.nl/index.php?module=categorie&cpath=51&cat=51 [/url]
Naar mijn idee is dat weinig geld voor een wielset. Ligt dat aan de kwaliteit?

Heeft iemand misschien tips waar ik voor niet al te veel geld(scholierenbudget) een achterwiel of wielset kan kopen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
maikelllll

BerichtGeplaatst: Zo Apr 14, 2013 10:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn, voor die prijs inclusief binnen en buitenband.
Er staan verder ook geen merken bij vermeld.

Ik heb zelf een setje Pista er onder, tussen de €100 en €150 op Marktplaats.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
@sph@ltdude

BerichtGeplaatst: Ma Apr 15, 2013 7:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.fietshokje.nl/index.php?module=categorie&cpath=51&cat=51
Basabc

BerichtGeplaatst: Ma Apr 15, 2013 2:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt het proberen maar ik ben bang dat het een enorme flop is :p

Pristine en Tonta hebben naar mijn mening goede wielsets. Ik zag deze laatst te voorschijn komen. http://www.salden.nl/default.asp?pid=52&catid=3201 is misschien de moeite waard?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
nutsjesmoar

BerichtGeplaatst: Ma Apr 15, 2013 9:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jup, die Miche zijn heel erg goed, rij er zelf 200-300km per week mee en de prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. Die wielset van 69 kunnen wij als winkel voor een inkoopsprijs van 40 euro krijgen, dus nog minder. Het is dus waarschijnlijk helemaal niets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
@sph@ltdude

BerichtGeplaatst: Wo Apr 17, 2013 6:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wut, wat een prijsknaller die Pistards!
Basabc

BerichtGeplaatst: Wo Apr 17, 2013 3:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Idd echt een super prijs voor dat setje. Alleen zag ik op een andere pagina van Math Salden dezelfde wielen voor een wat duurdere prijs. Maarja proberen waard?

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=16407&catid=4196
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=3993&catid=3201
Naar boven
thomasvannoten

BerichtGeplaatst: Do Apr 18, 2013 11:09 am    Onderwerp: wielset Reageer met quote

en heb je het al geprobeerd ??
Naar boven
Aron K

BerichtGeplaatst: Do Apr 18, 2013 4:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet eruit als een superset! Het liefste heb ik echter wielen met een remvlak, ik weet het, remmen zijn als vloeken in de kerk maar ben voorzichtig met mezelf als onervaren rijder. Ik ben niet van plan om structureel remmen in te zetten, maar voor het geval dat. Is het mogelijk om remmen te gebruiken op velg zonder remvlak? Of rem je dan de wielen naar de galemiezen bij een keer flink remmen?

Ik ben hoe dan ook nog even gedwongen om te wachten met kopen, tot m'n budget het na m'n verjaardag toelaat Laughing

Dit kwam ik ook tegen, geen idee of het echt wat is maar het scheelt sowieso in de kosten omdat het alleen een achterwiel is:
http://www.santafixie.com/wheels-fixie-bike/rear/700c-rear-track-weinmann-white-cnc.html
Naar boven
Basabc

BerichtGeplaatst: Do Apr 18, 2013 8:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Op een velg zonder remvlak kun je wel remmen, maar je hebt niet de optimale remkracht. Ook verniel je de lak, verflaag wat er dan ook op zit. Maar het is goed te doen.
De wielen die je liet zien zijn niet verkeerd, alleen kun je voor dat geld ook een tweedehands kwaliteit wiel kopen. Of je komt een nieuw kwaliteit wiel, dan heb je de zekerheid dat hij lekker lang mee gaat :p
Ik zou zowiezo kiezen voor een wiel met dichte lagers, in plaats van losse balletjes. Als je naaf versleten is moet je een nieuwe kopen, bij een wiel met dichte lagers kun je gewoon nieuwe lagers erin kloppen voor een paar euro, kost je weer wat geld Smile dus een goede naaf is essentieel.
Naar boven
Aron K

BerichtGeplaatst: Vr Apr 19, 2013 5:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien een domme vraag, maar kan je aan een wiel zien of hij wel of geen dichte lagers heeft?

En inderdaad, een tweedehands is een goede optie. Het probleem is alleen dat er weinig van te koop staan. Is er een andere plek dan marktplaats waar ze te koop kunnen staan? Tweedehands wiel van ebay van een buitenlander lijkt me geen goed idee.
Naar boven
Basabc

BerichtGeplaatst: Vr Apr 19, 2013 6:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Meestal staat er de details of een naaf dichte lagers heeft. Bij die link van jou staat "Sealed hub fixed/free" dus dan weet je dat ze dicht zijn. En op sommige plaatjes kun je het ook zien. Bijv
Misschien moet je eens of Lfgss site kijken. Hier worden veel spullen onder ander ook wielen aangeboden. Misschien dat er een paar aardige kerels tussen zitten die ook naar Nederland verzenden.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Pagina 1 van 1

Ga naar: