Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Nieuwe tandem ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Tandem
Auteur Bericht
dubbelop

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 29, 2013 11:24 pm    Onderwerp: Nieuwe tandem Reageer met quote

Het was even zoeken maar nou is-ie er toch: een nieuwe MTB-tandem. En full-suspension, dat ook nog! De MSC Zion tandem lijkt een goede basis te zijn om een echt mooie fiets op te bouwen. Dus van Magura MT2 naar Hope V4, van MSC FR-wielen naar Hope Pro2 EVO's met Notubes Arch EX-velgen, van RockShox Revelation RLT naar Fox Talas 36 en van het 'Freedom Rotation' crankstel (met mogelijkheid om onafhankelijk te trappen) naar een vaste crankset. Als er nog iemand belangstelling heeft voor enkele van de te vervangen onderdelen: ze staan in de Te Koop sectie (voorvork is al verkocht). Maar een PB mag natuurlijk altijd!

Laatst aangepast door dubbelop op Ma Apr 01, 2013 3:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Za Mrt 30, 2013 12:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

is die rockshox wel tandem aproved?

ziet er goed uit, ook leuk voor tasja en mij...

wil ik wel eens een keertje (mis)gebruiken!

TBB
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Za Mrt 30, 2013 12:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

en Marieke kan dus alweer gewoon fietsen begrijp ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
dubbelop

BerichtGeplaatst: Za Mrt 30, 2013 10:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tall Boy Bram schreef:
is die rockshox wel tandem aproved?

ziet er goed uit, ook leuk voor tasja en mij...

wil ik wel eens een keertje (mis)gebruiken!

TBB
Die RS is niet tandem approved en gaat er dan ook af voor een Talas 36. Die is weliswaar officieel ook niet tandem approved maar het schijnt wel te kunnen. En wij wegen samen maar 130 kilo, dat scheelt Smile

Ja, Marieke kan weer gewoon fietsen. Het is allemaal wat minder dan het ooit was en daar zullen we het mee moeten doen. Ze heeft het MTB-tandemrijden wel steeds in ere gehouden en de achtervering maakt dat supercomfortabel. Eigenlijk is het dus een fully op medische grondslag Surprised
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Pino

BerichtGeplaatst: Za Mrt 30, 2013 11:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuke ziektekostenverzekering hebben jullie. Die wil ik ook!
Naar boven
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2013 5:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bruut!

waarom hebben jullie die aparte cranks verwijderd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
dubbelop

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2013 8:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Lars Cuevas schreef:
Bruut!

We kunnen er niet aan wennen, na 23 jaar synchroon trappen is dit een brug te ver. Er zit ook een voordeel aan: het apart stil kunnen houden van de benen is soms handig om te voorkomen dat een pedaal de grond raakt. Maar wat ons betreft komt er weer een klassieke crankset op.

Laatst aangepast door dubbelop op Zo Mrt 31, 2013 9:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2013 8:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pino schreef:
Leuke ziektekostenverzekering hebben jullie. Die wil ik ook!
We moeten alleen nog even de declaratie indienen, kijken of ze het merken Crying or Very sad
Naar boven
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Di Apr 16, 2013 6:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dubbelop schreef:
De Lars Cuevas schreef:
Bruut!

We kunnen er niet aan wennen, na 23 jaar synchroon trappen is dit een brug te ver. Er zit ook een voordeel aan: het apart stil kunnen houden van de benen is soms handig om te voorkomen dat een pedaal de grond raakt. Maar wat ons betreft komt er weer een klassieke crankset op.

Duidelijk. Ik heb inmiddels ook eens geroken aan dit soort cranks, en het verbaasde me eerlijk gezegd hoe snel het wende. Maar ik tandem nog geen 23 jaar natuurlijk Smile

Veel plezier met de fiets iig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
dubbelop

BerichtGeplaatst: Do Mei 02, 2013 7:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Voor wie ook een full-suspension tandem zoekt: op Marktplaats staat een Ventana El Conquistador des Montanas met Rohloffnaaf en achterdrager te koop: http://link.marktplaats.nl/672276234.
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Zo Mei 05, 2013 3:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En eindelijk zit het eerste stof erop: de 'maiden trip' is achter de rug. We moeten nog wat rommelen met zadelhoogtes, luchtdrukken en 'rebound settings' maar de kop is eraf. En ja, het bevalt uitermate goed, zo'n dubbel-boinktandem Clapping

De bijna-definitieve versie ziet er zo uit:

Hij is bijna-definitief want er zitten nu 650b-leenwielen in. Uiteindelijk komen er 26"-wielen in maar die waren door een misverstandje niet gemaakt.
Naar boven
Adze

BerichtGeplaatst: Ma Mei 06, 2013 7:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik mis alleen het trapje op erop te komen.
Naar boven
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Ma Mei 06, 2013 8:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dikke bak!

Wat voor bandbreedte rijden jullie?

En heb je wel genoeg spacers onder je stuurpen? Wink
Naar boven
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Ma Mei 06, 2013 8:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Imposant apparaat! Het voorste bracket lijkt vrij hoog te zitten. Hoeveel veerweg heeft ie?
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Ma Mei 06, 2013 9:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ruben schreef:
Imposant apparaat! Het voorste bracket lijkt vrij hoog te zitten. Hoeveel veerweg heeft ie?

Voorbracket staat vooral hoog doordat de vork hier nog op 160 mm staat en de achterkant op 127. Deze Talas kan ook nog op 130 en 110 mm gezet worden. Gelet op ervaring van anderen vermoed ik dat we gaan rijden op 160 voor en 147 achter. Lekker veel grondspeling én grote veerweg Smile
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Ma Mei 06, 2013 9:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Lars Cuevas schreef:
dikke bak!

Wat voor bandbreedte rijden jullie?

En heb je wel genoeg spacers onder je stuurpen? Wink

Ja joh, zat spacers Very happy Het zal van de Stijlpolitie wel niet mogen maar het frame - leverbaar in precies één maat - is vrij laag (zie het korte balhoofdsbuisje) en om een fatsoenlijke stuurhoogte te krijgen moet je toch wat, nietwaar? Voor de vergelijking: bovenkant zadel tot midden bracket is bij mij 83 cm en tsja ...... ik ben van 1960 dus zo'n duikboothouding is niet (meer) aan mij besteed Laughing

De bandbreedte op deze leenwielen is 2.35, als de definitieve wielen (26") er zijn komen in eerste instantie de nog beschikbare Fat Alberts (2.35) of Nobby nics (2.25) erop. We hebben nog geen specifieke keuze voor een bandbreedte gemaakt. Van "horen zeggen" begrijp ik dat je bij full suspension ook een smallere band kunt rijden, is dat ook de ervaring van anderen hier?

Laatst aangepast door dubbelop op Ma Mei 06, 2013 9:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Ma Mei 06, 2013 9:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Adze schreef:

Wij ook Cool
Naar boven
marten

BerichtGeplaatst: Ma Mei 06, 2013 9:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dubbelop schreef:
Adze schreef:

Wij ook Cool

ik krijg echt visioenen van een handig touwladdertje, opgerold in een tasje achter het zadel Wink
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Di Mei 07, 2013 4:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik had hetzelfde probleem. met een nóg hogere zadelstand Smile.

Misschien wordt het 2014 model in meerdere maten leverbaar?

'k zou trouwens gewoon met dikke banden blijven rijden als ik jullie was
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Di Mei 07, 2013 10:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Lars Cuevas schreef:
ik had hetzelfde probleem. met een nóg hogere zadelstand Smile.

Misschien wordt het 2014 model in meerdere maten leverbaar?

'k zou trouwens gewoon met dikke banden blijven rijden als ik jullie was

Die dikke banden komen wel goed: er ligt nog een setje Fat Alberts (60-559) te wachten. Laten we daar maar eens mee beginnen!

Of het 2014-model groter wordt is maar zeer de vraag. Van een product manager van Cannondale hoorde ik ooit dat mensen in Nederland, Noord-Duitsland en Zuid-Scandinavië verreweg het grootst zijn van de hele westerse wereld. Omdat dat eigenlijk vrij weinig mensen betreft (tenminste: als potentiële kopers van bijzondere fietsen) heeft C'dale destijds de grote maat tandem geschrapt. Dus of het voor MSC wél interessant is, is maar zeer de vraag. Mijn stoker heeft genoeg ruimte op dit frame maar ik zou ze eerder adviseren om de stokerlengte nog een tikje te vergroten.
Naar boven
dale c

BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2013 7:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een enorm koel apparaat zeg!
Beide vorken dus geprobeerd?...verschil van dag en nacht neem ik aan?
dubbelop

BerichtGeplaatst: Do Mei 09, 2013 10:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dale c schreef:
Wat een enorm koel apparaat zeg!
Beide vorken dus geprobeerd?...verschil van dag en nacht neem ik aan?

Nou, de Revelation hebben wij nooit geprobeerd, die zat "toevallig" op de fiets die we kochten. Eigenlijk wilden we namelijk alleen een frame maar een complete fiets werd heel aantrekkelijk gemaakt en daar zaten allerlei spullen op die gelijk via DP en Marktplaats nieuwe baasjes hebben gevonden.

We hebben zelf uitgebreid testgereden met een MSC tandem voorzien van RS Domain U-Turn voorvork. Tussen die vork en de Talas zit niet veel verschil. De eigenaren van deze testtandem - zeer ervaren MTB-ers - hebben wel de versie met Revelation geprobeerd. Daar waren ze niet over te spreken, vandaar dat zij kozen voor een Domain. En wij kozen dan weer voor extra bling-bling Smile

Daarbij blijkt vooral de Hope V4 wel heel goede bling-bling te zijn, zeker t.o.v. de standaard Magura MT2. Stel je voor dat je met 40 km/u de Amerongse Berg afkomt, met één vinger aan elke kant remt en vervolgens op de straat het voorwiel van de tandem (met Vredestein Black Panther 2.35) blokkeert! Dat zou ik willen noteren als 'fenomenale remkracht'!
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Ma Mei 13, 2013 9:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En nu is-ie helemaal klaar:

Vork staat op 130 mm, achtervering op 127 mm. We gaan nu eens proberen hoe het rijdt, daar zijn we nog niet aan toegekomen.
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2013 2:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En nu eindelijk ook gebruikt ......

Is wel wennen aan het zeer lichte stuurkarakter: de Santos met DirtJumper moet je vaak de bocht om dwingen, deze stuurt met de Talas heel licht, zodat ik af en toe 'overstuur'. Maar waar het écht om gaat, dát werkt: boomwortels, kuilen, de MSC strijkt ze allemaal bijna glad Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Tandem
Pagina 1 van 1

Ga naar: