Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Enduro routes (zelf gevonden mag ook!) ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
WitteReus

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 22, 2013 11:25 am    Onderwerp: Enduro routes (zelf gevonden mag ook!) Reageer met quote

Omdat ik niks concreets kon vinden deze topic!

Ik heb deze al gevonden:
Quote:
Typ bij google maps dit in: P63, Allée des Sports, 4000 Liège, Belgium
Daar boven bij de rotonde parkeren en dan het fietspad naar links volgen, ongv. 50m, en dan naar rechts het bos in, daar beginnen een paar leuke enduro tracks

Ff gejat van pinkbike: http://www.pinkbike.com/video/246607/

Ik zelf zit te denken aan Malensbosch/Epenerbosch bij Vaals/Epen eens te bezoeken; wat denken jullie hiervan?

Verder zou ik de status van het rijden rondom het 3 landen punt weten; mag je daar gewoon rijden zonder dat je bang hoeft te zijn voor een bon?

http://wittereus.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeStiO

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 24, 2013 12:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij het 3 landen punt mag je alleen nog over de aangelegde (verharde) paden/wegen rijden. (dus niet meer de paadjes het bos in) Dat is tenminste wat ik heb vernomen. (boete is geloof ik 150/180 euro)
Heb wel nog nooit iemand gezien die controleert maja je weet maar nooit.
jojo

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 24, 2013 3:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Weet niet hoever je wilt rijden, maar in het Teutoburgerwald (Bad Iburg) liggen een hoop mooie paden!!
nonsens

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 24, 2013 6:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er wordt daar nog volop gereden hoor Wink zelf ben ik er een tijdje niet meer geweest laatste keer was ergens in oktober.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeStiO

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 25, 2013 6:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien eens met trailhunters.be mee gaan. Die hebben vaak echt leuke routes.
Overigens Malmedy en de Ardennen (+- 1 uurtje rijden) is veel te doen
WitteReus

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 25, 2013 8:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Graag iets specifieker dan "in de ardennen"

Ik heb er nog eentje:
Parkeerplaats tegenover "hotel restaurant st Ludwig" en dan het bos in erachter.
Je fietst dan rondom het terrein van de maharishi in Vlodrop.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
GW

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 25, 2013 9:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk niet dat je veel enduro ritjes gaat vinden. Ook ik houd deze liefst voor mezelf omdat je op veel wandelpaden of plaatsen komt waar ze een bike niet zo graag als een gek naar beneden zien knallen. En als deze dan verspreid worden ... Nou,je snapt het wel. Cool

Zelf maken is nog de beste tip. Wink

Met wat knip en plakwerk maak je een rit in basecamp. Daarna ga je die rit dan rijden en verder verkennen. Als je dan iets tegen komt wat er echt bij in moet of uit moet pas je de rit aan en ga je hem weer rijden en zo verder tot je rit perfect is. Je gaat er van schrikken hoeveel vette trails je tegenkomt. Zelfs kort bij huis.Very happy

Zo hebbben wij al 6 riten zelf gemaakt en enkel leuke plaatsen ontdekt om te spelen.

Misschien kun je ook eens een ritje maken met de trailhunters,wij hopen dat dit jaar ook eens te mogen doen. Very happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
voodoo

BerichtGeplaatst: Di Mrt 26, 2013 9:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

De Vallei van de Warche tussen Beverce(Malmedy)en stuwdam van Robertville,gewoon wat spelen met de paadjes en of met een topo-kaart de stippellijntjes zoeken=gegarandeerd FUN.De vorige keer 55km op een hele dag spelen.
Hier in de buurt de helling Reuver-Belfeld-Swalmen,genoeg mogelijkheden(30km 1000+Hm) Evil
Succes
Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Di Mrt 26, 2013 10:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk daar kunnen we al meer mee!
En de bult bij Swalmen, reuver en belfeld ken ik Wink

Naar boven
dnuz

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2013 12:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

topo kaarten kopen en stippellijntjes spotten is beste tip inderdaad. Favoriete plek (naast Malmedy) is Ambleve vallei (een van de diepere valleien) bij Coo. Maar ook in Ferrieres veel leuke paadjes te vinden. Mijn ervaring is dat er in productie bos over het algemeen wat minder te beleven valt.
Naar boven
stennis

BerichtGeplaatst: Do Mrt 28, 2013 2:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Interessante topic!
Ik wil ook wat vaker enduro gericht gaan fietsen , en evt ooit in de toekomst mee te doen met een wedstrijdje.
Keep em coming!
Naar boven
Tomgt

BerichtGeplaatst: Za Mrt 30, 2013 7:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Komt van de site van mtb Discovery

Aachenerstadtwald
geplaatst op 18 maart 2013
Niet alleen aan ons eigen parcours wordt flink getimmerd, ook bij het 3 landenpunt staat het een en ander te gebeuren! Recent bereikte ons het slechte nieuws dat mountainbiken in het Aachenerstadtwald verboden zou gaan worden. MTB Club Discovery werd uitgenodigd voor een overleg met de Duitse bikers en de (duitse) boswachterij. Bij het 3-landenpunt wordt dit jaar aan de duitse kant een downhill/freeride en single trail parcours aangelegd onder supervisie van de ons welbekende routebouwer "Styles". Doel van dit parcours is het stoppen van de illegale bouw van parcoursen her en der in het Aachenerwald. Na 2 jaar wordt e.e.a. geevalueerd en wordt bekeken of en hoe er met de MTB-ers verder in het Aachenerwald wordt

http://www.mtbclub-discovery.com/
Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Za Mrt 30, 2013 9:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heel goed Tom Cool

En de rest: laat maar komen! Arms wide open

Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Ma Apr 15, 2013 9:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren in het Malensbosch/Epenerbosch bij Vaals/Epen gaan rijden. Top!
Moet je in je navi de kruising van "Rugweg" en "Epenerbaan" in Vaals ingeven en je komt bij een parkeer plaats midden in het bos uit Wink
ik zal eens een filmpje posten Cool

Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Ma Apr 22, 2013 9:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Filmpje van Malenbosch:
&feature=youtu.be
En op pinkbike:
http://www.pinkbike.com/u/wittereus/channel/Diverse-video/

Naar boven
JR

BerichtGeplaatst: Ma Apr 22, 2013 10:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wauw! Ziet er me vrij leuk uit Surprised
Hoe ver is dit van je thuis dan? Wel zalig als je dit relatief dichtbij hebt liggen.
En beetje te doen om telkens naar boven te fietsen?
WitteReus

BerichtGeplaatst: Di Apr 23, 2013 11:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Is 50min rijden; dus niet echt in de buurt, maar goed te doen.
Het omhoog fietsen zal ik nog aan moeten werken Embarassed Na 2uurtjes fietsen was ik helemaal leeg Laughing

Naar boven
pieterp

BerichtGeplaatst: Di Apr 23, 2013 3:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een beetje zoeken op Strava en Garmin Connect wil ook nog wel eens wat opleveren. Vooral tochtjes met veel hm voor de km...
racingralph

BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2014 9:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik mag de mazzel hebben dat ferrieres zo ongeveer mijn achtertuin is. GR. Wandelroutes richting vieuxville, sy, izier, barveaux en heyd zijn top. Veel loofbos. Veel singletrack. Veel geklooi;-) houffalize en la roche kunnen er naar mijn mening niet tegenop.
epic-marco

BerichtGeplaatst: Wo Mei 14, 2014 3:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

FF een beetje ongegeneerd reclame maken.
Maar als jullie zin hebben in echt technisch werk is er dit jaar (28 sept) aan de bikeboutique/ singletrack toertocht een echte trail tocht toegevoegd.
Geen huis tuin en keuken tochtje maar een echte technische trail tocht met alles wat een fanatieke technische rijder een grote smile op zijn/haar gezicht tovert.
Drops, switchbacks, worteltapijten alles zit er in.
Omdat singletrack limburg rijders graag rijden over technische paadjes in Limburg en ook daarbuiten hebben wij een uniek parcours uitgezet.
Voor de gewone toertocht rijders hebben wij een normaal ronde maar voor de fanatieke trail/enduro rijders (waar wij ons zelf ook toe rekenen) hebben wij dit jaar een echte aparte trail tocht toegevoegd.
Let op, wel met voorinschrijving om overbevolkte trails te voorkomen, 250 deelnemers max. Arms wide open Arms wide open

www.singletrack-limburg.eu/online-inschrijving/
Naar boven
racingralph

BerichtGeplaatst: Wo Mei 14, 2014 4:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt top, moet alleen m'n vriendin dan vragen alleen te bevallen;-)
WitteReus

BerichtGeplaatst: Zo Jun 08, 2014 10:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb me net ingeschreven Arms wide open
Registratie nr.269 Wink

Naar boven
rubkuh

BerichtGeplaatst: Zo Aug 10, 2014 9:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

heeft er iemand die route op gps?
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Zo Aug 10, 2014 11:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, ik vermoed dat ze het expres geheim houden zodat het een verassing blijft. Ik sta trouwens ook ingeschreven, ben wel benieuwd waar ze mee aankomen. Kleine bolle op een witte Honzo.

On topic, wat het beste werkt is zelf je huiswerk doen: bos met veel reliëf uitzoeken (bij voorkeur rond waterloopjes), googlen en kijken hoe het eruit ziet. Dan het bos inrijden en maar zien wat je tegenkomt. De mooiste paden die ik ooit gereden heb heb ik allemaal op die manier gevonden.

Verder is het denk ik een beetje hetzelfde verhaal als met bmx trails: op een forum vragen levert weinig op omdat die paden anders overbelast worden en de locals er uiteindelijk niks meer aan hebben.

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
alain

BerichtGeplaatst: Zo Aug 10, 2014 11:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hou ze nadien ook voor jezelf en gooi ze niet op het internet.

Aachener Wald was ook heel mooi rijden, tot het te bekend was en er teveel volk op kwam en de verkeerde aandacht trok.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: