Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Concorde - Fixie ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Auteur Bericht
Basabc

BerichtGeplaatst: Vr Feb 15, 2013 3:21 pm    Onderwerp: Concorde - Fixie Reageer met quote

Tiidje geleden heb ik een oud roestig Concorde frame van de straat geplukt. Opgeschuurd en later slordig een laagje erover heen gespoten. Deze laag kwam na een paar maanden alweer eraf. Gister had ik besloten om deze ook te gaan beschilderen met het potje Hammerite hamerslag wat ik nog had liggen van mijn vorige project.
Helaas heeft dit frame ook weer zo zijn nadelen, de zadelpen buis is in het verleden ingescheurd en slordig terug gelast. Ook is de headtube flink uitgeslagen door de vorige eigenaar, hij zal waarschijnlijk een te groot balhoofd erin hebben gemept. Maar ik laat me niet tegenhouden, voor alles is een oplossing Smile
De verchroomde voorvork wat op de plaatjes is te zien komt er weer in, hij is helaas wel een beetje verroest en begint een beetje mat te worden.. Iemand enig idee om deze voorvork weer een nieuw leven te geven?

Fixie voorheen:

Fixie nu:

Hier en daar hangen helaas nog wat uitgezakte druppels verf, maar die schuur ik allemaal weg voordat de volgende laag erop gaat.

Eerste laag hamerslag zit erop, nu moet hij 4 uur drogen maar dit zal waarschijnlijk het dubbele worden omdat de temperatuur in de kelder flink wat lager is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Basabc

BerichtGeplaatst: Zo Feb 17, 2013 9:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Balhoofd erin geslagen, voorvork erin > Resultaat.

Het balhoofd wat erop momenteel in zit bestaat uit verschillende onderdelen, ik ben van plan deze te vervangen als ik een nieuwe heb gekocht.

Weet iemand misschien een balhoofd van ongeveer 20 euro. Ik zat zelf te denken aan een Tange Levin of Tange Passage, maar ik heb nog geen webshop in Nederland gezien die deze tegen een redelijke prijs levert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
marten

BerichtGeplaatst: Zo Feb 17, 2013 10:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Basabc schreef:
Balhoofd erin geslagen, voorvork erin > Resultaat.
Het balhoofd wat erop momenteel in zit bestaat uit verschillende onderdelen, ik ben van plan deze te vervangen als ik een nieuwe heb gekocht.

Weet iemand misschien een balhoofd van ongeveer 20 euro. Ik zat zelf te denken aan een Tange Levin of Tange Passage, maar ik heb nog geen webshop in Nederland gezien die deze tegen een redelijke prijs levert.

Als dat balhoofdstel draait, draait het. IPV een nieuwe te kopen zou ik het geld opzij leggen voor een volgend frame zonder lomp bak en braad werk. Kan maar zo zijn dat daar dan ook al een balhoofd in zit Wink
nutsjesmoar

BerichtGeplaatst: Zo Feb 17, 2013 11:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat marten zegt. Ziet er niet heel netjes uit met die lak zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Basabc

BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2013 8:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Balhoofd draait redelijk soepel ondanks dat het onderste kooitje met lagers uit model/ verbogen is. Daarom dat ik aan het twijfelen ben om een nieuwe te kopen, want stel ik koop een nieuw lager kooitje, past hij dan wel.. Ik ga nog eens meten en zoeken op internet na een nieuw kooitje.
Is het misschien een oplossing om zonder kooitje te draaien, maar gewoon genoeg lagers op de crown race te stoppen, en deze flink invetten?
Naar boven
marten

BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2013 8:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Basabc schreef:
Balhoofd draait redelijk soepel ondanks dat het onderste kooitje met lagers uit model/ verbogen is. Daarom dat ik aan het twijfelen ben om een nieuwe te kopen, want stel ik koop een nieuw lager kooitje, past hij dan wel.. Ik ga nog eens meten en zoeken op internet na een nieuw kooitje.
Is het misschien een oplossing om zonder kooitje te draaien, maar gewoon genoeg lagers op de crown race te stoppen, en deze flink invetten?

Dat is het eerste wat je doet: de ring wegflikkeren, het lager helemaal vol met de juiste maat kogels stoppen en en dan (bij een balhoofd) weer eentje uithalen voor de speling
Basabc

BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2013 2:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga het meteen uitproberen, thanks!
Naar boven
Basabc

BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2013 5:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het kooitje weggegooid en de crown race flink gevuld met lagers. Alleen de lagers nemen elke positie aan wat maar mogelijk is, toen ik de vork eruit haalde zaten er op sommige plekjes 2 lager balletjes op elkaar, en op sommige plaatsen helemaal niks? Kan dit kwaad of is dit normale zaak?
Naar boven
psychoaiko666

BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2013 3:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

uhm... das nie goed, dit gebeurt normaal bij teveel speling, als je daar te lang mee rond rijd zullen de lagers uiteindelijk elkaar aanvreten en ook het balhoofd.

wat het chroom aan je vork betreft, alu-folie. op tonta staat beschreven hoe en wat.
sucsex sjeng Wink
psychoaiko666

BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2013 4:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik kan natuurlijk ook 'ns een keertje langs komen, mestreech is ja niet zo ver.
Basabc

BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2013 8:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Aluminiumfolie, metaal polijst, staalwol van alles geprobeerd maar geen resultaat op het chroom.
De fiets is momenteel volledig opgebouwd. Als stuur rij ik met een omafiets stuur omdat ik geen passende stuurpen meer over had.. Het rijd enorm klote maar zodra ik een nieuwe stuurpen heb gaat het oude stuur naar de schroot :p voor de rest rijd hij wel lekker! Foto's volgen nog.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Pagina 1 van 1

Ga naar: