Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Koga Miyata - Project ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Auteur Bericht
Basabc

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2013 10:00 am    Onderwerp: Koga Miyata - Project Reageer met quote

Een tijdje geleden heb ik dit frame gekregen. Het frame was erg fanatiek gebruikt, en had zo zijn nodige beschadigingen, vanbinnen waren de frame buizen begonnen met roesten en zitten er twee kleine roest gaatjes onder de top tube. Maar dit heeft mij niet weerhouden om de fiets een nieuw leven te geven. De achtervork en de voorvork die op tafel ligt zitten nog goed in hun chrome.

Na een tijdje schuren is dit het resultaat geworden. (Achteraf besef ik dat ik veel beter had moeten schuren, zodat de verf laag beter hecht, maar alles moet de eerste keer zijn)

Ik heb besloten het frame voor de verandering te verven in plaats van te spuiten. Ik heb een potje hamerslag gehaald, en ben aan het werk gegaan.

Ik had nooit verwacht dat een geverfd frame ook mooi kon zijn. Ik ben tevreden met wat het geworden is.

Foto's van de opbouw volgen nog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2013 6:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nice! Weet je zeker dat die gaatjes door roest ontstaan zijn?

JJ
Basabc

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2013 6:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, helaas zijn ze door roest ontstaan. Ze zien er ongeveer uit als het onderstaande plaatje, maar dan 1 a 2 mm. De bovenste buis is hierdoor een beetje kwetsbaarder, waardoor de kans groot is dat ik snel door het frame zak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
marten

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2013 8:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

JJ schreef:
Nice! Weet je zeker dat die gaatjes door roest ontstaan zijn?

JJ

Frames die in een chroombad hebben gehangen zijn daarvoor compleet ontvet en gebeitst. Doorgeroest van binnen uit kom je dan vaak tegen!
Basabc

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2013 3:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals gezegd kwamen er nog een paar foto's aan.

Even tussendoor, iemand bekend met deze man? Cees Boer? Deze stuurpen zat in mijn Concorde frame.

Roest plekje, flinke laag Hammerite overheen om te zorgen dat hij niet verder gaat roesten.

En het totaal plaatje.
[/list]
Naar boven
nutsjesmoar

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2013 4:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Cees de Boer zal wel gewoon een recreant zijn Wink Een man in mn fietsgroepje rijdt op een flandria uit de jaren 90, ook met zn eigen naam op de stuurnok.

Leuk fietsje trouwens, alleen zou ik wel eens op zoek gaan naar een ander frame ;d, ziet er niet heel gezond uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Mattin

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2013 4:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er nice uit!! Arms wide open
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Basabc

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2013 6:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks, ik ben dagelijks druk zoekend naar een nieuwe opknapper. Maar ik hoop toch stiekem dat deze nog een tijdje mee gaat.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Pagina 1 van 1

Ga naar: