Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Belgische dh licentie first time ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill wedstrijden
Auteur Bericht
voltage

BerichtGeplaatst: Di Jan 15, 2013 10:57 pm    Onderwerp: Belgische dh licentie first time Reageer met quote

De vergunning is inorde enkel nog even bij de dokter paseren

Rij met team cyclepassion scott mtb team

Nu had ik wat vraagjes
Ik heb de licentie aangevraagd via internet wielerbond vlaanderen

Nu moest ik dh freeride aankruisen ipc elite of belofte of master of amateur

Hoe gaat dit in zijn werk bij welke mag/kan ik dan meerijden

Ben aant zien voor eerste trainingen te hervatten en zo wel de rocdazur dhwedstrijd te rijden

Maar evenals vele dh races in belgie nederland enzovoort

Wie kan me hier wat duidelijkheid over geven

Alvast bedankt
Stefan
Scott team cyclepassion borgloon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
christoff

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2013 9:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Voor iemand dat gesponserd word zou je dat eigenlijk moeten weten.
Je kan idd best de 4x/dh licentie nemen.
Je mag alle wedstrijden mij rijden (op wc na daar heb je UCI punten voor nodig) maar voor buitenlandse wedstrijden moet je wel minimaal 2 maand op voorant aanvraag doen bij de Vlaamse wielerbond en €3 storten aan de Vlaamse wielerbond. Mag je zeker niet vergeten want er hangen sancties aan als je dat niet doet. Je bent ook verplicht om telkens met je licentie te rijde.
Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
voltage

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2013 10:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Maar hoe delen ze me in bij xc en marathons?
Elite of fun/amateur/master
Ben zelf 23 jaar in maart 24j
Naar boven
christoff

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2013 10:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Met een licentie voor dh/4x mag je geen licentie xc races rijden. Lijk min vrij logisch. Dan moet je een elite licentie aanvragen.
Vraagje, hoe lang rij je al dh? Of mountainbike in algemeen? Wat zijn je doelen en welke wedstrijden wil je eigenlijk rijden?
Naar boven
voltage

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2013 12:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dh wedstrijden

Xcs belgacom cup walonia cup
Marathons
Montes des ardeche
Roc dazur
Op licentie als neven activiteit toch mtb aangeduid
Naar boven
christoff

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2013 1:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voor wa jij wil doen heb je de algemene elite licentie nodig.
En dh wedstrijden is nogal vrij makkelijk om te zeggen. Wil je enkel de Belgische en Nederlandse cup rijden of, herman ixs cup of europeese ixs cup, de Noort franse cup. Er zijn zo veel verschillende wedstrijden. Maar dat zou je moeten weten.
Hoe lang rij je nu al dh of mountainbike?
Naar boven
voltage

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2013 1:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mtb al 3 jaar dh first year

Dus best een elite zc licentie nemen ? Dan mag ik overal starten ?
Naar boven
christoff

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2013 1:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Idd ja. Succes
Naar boven
IRI3dAILY

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2013 6:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik wil dit jaar deelnemen aan wat wedstrijden in de downhill scene. Dit voornamelijk in Belgie en Nederland. Denk niet dat ik daarbuiten kom voor wedstrijden.

Nu ben ik verder alleen om alles uit te zoeken en ken dan ook verder niemand die dit ook wil. Ik spreek geen woord Frans en vind het verder allemaal erg onduidelijk m.b.t. licenties en dergelijke. Daarnaast is het voor mij ook allemaal de 1e keer en weet er helemaal niks van. Wel heb ik heel wat jaren in de motorcross mee gelopen en daarbij was het allemaal niet zo ingewikkeld om ergens deel te nemen. Inschrijven bij bijv. de KNMV voor een licentie en klaar was kees. Wanneer je die had, kon je overal rijden en tijdens wedstrijden kiezen voor een dagpas of je koos er aan het begin van het seizoen voor om je ergens bij een bond in te schrijven of competitie of wat dan ook. Als je maar die KNMV licentie op zak had. In het downhill vind ik het allemaal zon onduidelijk gedoe en kan je er bijna niks over vinden!!?

Het was de bedoeling om enkel de Nissan DH cup mee te rijden en de mini downhill cup in Nederland. Alleen zoals je (christoff), in een ander topic al hebt aangegeven is het nog niet bekend hoe het zal gaan dit jaar met die Nissan DH cup.
Wat betreft de mini downhill cup weet ik dat ik moet wachten totdat ze die site updaten vooraleer er meer bekend over is. Tevens m.b.t. licenties voor deelname aan die cup! Die site van de Nissan downhill cup hou ik al van november vorig jaar in de gaten, maar word er geen steek wijzer van. Ook lekker handig dat alles in het Frans staat..... NOT!

Ik heb geen idee meer nu wat te doen!
Wel weet ik dat ik hopelijk vanaf februari weer kan gaan rijden/trainen in de bergen als het weer het al toe laat, alleen wil ik verder ook niet te laat zijn met me aan te melden voor een licentie enzo..... want dan kan ik misschien niet deelnemen aan een mooie cup dit jaar!

Please Help Cool

Progravity teamrider

www.progravity.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
christoff

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2013 6:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

in belgie en nederland heb je geen licentie nodig, en zeker niet het eerste jaar. voor de mini dh cups in nederland moet je wel een daglicentie aanvragen bij de nederlandse bond (ik weet niet of dat ook geld voor belgische rijders, 2010 in elk geval niet)

voor de inschrijvingen van wedstrijden word meestal mee gedeeld op fb waneer die open gaan (benelux meestal 1 maand voor de wedstrijd zelf) en geld kan je overmaken via overschrijving of ter plekken betalen is soms ook nog mogelijk.

ik probeer op facebook zo veel mogelijk informatie te geven van de wedstrijden voor de nederlanders en vlamingen die weinig frans spreken. ter plekken is er wel altijd iemand die nederlands of engels spreekt van de organisatie, of er zullen altijd wel mensen zijn die 2 talen spreken en u zeker willen verder helpen.

voor komend jaar in belgie stopt zowel nissan als xfree met de sponsering van de belgische cup en is er een nieuwe organisatie opgericht door een paar van de organisatie van Xfree die de voormalige belgische nissan dh cup organiseerde. er zijn ook net gemeentenraatsverkiezingen geweest, waardoor de aanvragen voor de wedstrijden iets langer duurt dan normaal. van zo snel ik meer info krijg laat ik het zeker weten.

moest je nog vragen hebben mag je die altijd stellen.
Naar boven
IRI3dAILY

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2013 6:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Alright,

thnx man.... Erg duidelijk!

Arms wide open

Progravity teamrider

www.progravity.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Downhill wedstrijden
Pagina 1 van 1

Ga naar: