Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Spuiten fixed gear ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Auteur Bericht
thomasvannoten

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 7:57 pm    Onderwerp: Spuiten fixed gear Reageer met quote

Hey allemaal,

K ben nog een leek in het ombouwen van een oude koersfiets naar een fixie... Aldus heb ik er een op de kop kunnen tikken en zou ik hem graag herspuiten. Hoe doe ik dit het beste? ik dacht zelf de oude lak er afslissen met schuurpapier (100) en erna nog is met een schuurpapier van (150)? is dit gebruikelijk? en wat voor lak kan ik het best gebruiken?

Merci
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
psychoaiko666

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2013 3:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

hoi Thomas, de orginele lak hoef je niet persé volledig te verwijderen. een egaal oppervlak (natuurlijk ruw genoeg dat de niewe verf kan hechten) volstaat. na het schuren stofvrij maken en ontvetten met een doek en wasbenzine. eerste laag primer aanbrengen (wel dekkend, maar niet te dik), volledig laten drogen, ligt opschuren daarna weer stof en vet verwijderen. nieuwe laag primer aanbrengen en weer laten drogen, nogmaals ligt opschuren en stof en vet afnemen. als het allemaal in orde is kan je dan beginnen met kleur spuiten(je hoeft nu niet meer te schuren, wel moet je nog voor iedere nieuwe laag verf ff stof en vet verwijderen), de eerste laag hoeft niet te dekken. voeg zoveel (DUNNE) lagen verf toe als jou aanstaat, dat mag wat meer zijn als je voor een mat verfwerk gaat. wil je een glanzende finish moet je nog een stuk of twee lagen heldere lak d'r tegen aan spuiten.

nog een tip, trek iedere keer voor je met je handen aan je frame komt latex handschoenen aan. dat voorkomt natuurlijk vieze vingers, maar nog veel belagrijker is dat je zo geen huid eigen vetten overdraagt.

wat verf betreft, gewoon goedkope spuitbussen van gamma of hema, ofzo. motip is niet slecht, maar veel te duur.
hoop dat je d'r wat mee kan en sucsex.
psychoaiko666

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2013 3:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

oja, en 100 en 150 grain papier is wel ok, gewoon voor grof werk grof papier en fijn papier voor fijn werk.
thomasvannoten

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2013 10:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Super bedankt man': kan k er is aan beginnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Huubonator

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2013 11:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
na het schuren stofvrij maken en ontvetten

Ontvetten kun je beter doen voor het schuren anders schuur je het vet in de lak.....
vervolgens spuiten met een goede kwaliteit (motip o.i.d.) spuitbus en je krijgt een top resultaat.

Veel succes!
nutsjesmoar

BerichtGeplaatst: Ma Jan 14, 2013 7:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hopelijk ben ik niet te laat, schuur niet tot op het kale metaal. De originele primer die fabrikanten destijds gebruikten is ijzersterk en zou ik erop laten als ik jou was. gewoon de lak wat opschuren en eventuele rare plekken weghalen. Dan spuiten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2013 9:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Precies. Eerst ontvetten en dan pas vlakschuren. Als je het echt goed wil doen zou ik hier eens naar kijken: http://www.spraymax.com/index.php?id=361&L=1

Of anders graffitibussen van Montana, die dingen kosten 4 euro per stuk en hechten supergoed.

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
knaplullig

BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2013 9:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je voor een leuke prijs wil poedercoaten moet je hier eens kijken.
www.kingstralen.nl

Bedrijf in Den Haag wat voor een (in ieder geval voor mijn frame) zachte prijs alle ral kleuren kunnen poedercoaten.
thomasvannoten

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2013 7:16 pm    Onderwerp: glans Reageer met quote

allemaal al heel hard bedankt, maar ik ben bang als k hem spuit dat hij niet die mooie glans gaat krijgen. hoe bekom ik het beste resultaat met zo'n mooie glans? een extra coating aanbrengen na het spuiten?
Naar boven
marten

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2013 7:48 pm    Onderwerp: Re: glans Reageer met quote

thomasvannoten schreef:
allemaal al heel hard bedankt, maar ik ben bang als k hem spuit dat hij niet die mooie glans gaat krijgen. hoe bekom ik het beste resultaat met zo'n mooie glans? een extra coating aanbrengen na het spuiten?

heel veel lage blanke lak, en tussendoor schuren met 320 en 600
thomasvannoten

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2013 10:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wat is blanke lak juist? en wanneer en hoe pas je dit toe?
Naar boven
gertjanvd

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2013 7:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

even een vraagje voor de duidelijkheid, moet je tussen de lak lagen ook schuren of niet ?
Naar boven
knaplullig

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2013 8:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

gertjanvd schreef:
even een vraagje voor de duidelijkheid, moet je tussen de lak lagen ook schuren of niet ?

Tussen de lagen door heel licht opschuren zodat je oneffenheden er zo veel mogelijk uit haalt. Daarna een laag of 3 blanke lak (niet te dik) zodat je de mooie glans krijgt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Pagina 1 van 1

Ga naar: