Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Fox Rampage Pro Carbon ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties

Wie wint er volgens jullie?
Troy Lee Designs
50%
 50%  [ 1 ]
Fox Racing
50%
 50%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 2

Auteur Bericht
dleidelmeijer

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 1:39 pm    Onderwerp: [nieuws] Fox Rampage Pro Carbon Reageer met quote

Fox Racing gaat naast hun kleding nu ook de strijd aan met Troy Lee Designs op het gebied van helmen. Volgens Fox hebben zij de meest comfortabele en geavanceerde helm van het moment ontwikkeld en zelfs voor de komende tijd! De Fox Rampage Pro Carbon.

Wat maakt deze helm zo fantastisch volgens Fox?
  • Uitstekende pasvorm doordat er gebruik gemaakt wordt van 2 verschillende buitenschalen en 3 binnenschalen. Dit komt weer ten goede in de veiligheid.
  • Er is veel aandacht besteed aan de ventilatie. Oververhitting was geen optie voor het designteam. Daarom kwamen ze met in totaal 17 ventilatieopeningen. Met name het mond/kinstuk heeft extra grote openingen waardoor je gezicht goed geventileerd wordt en je niet belemmerd wordt in je ademhaling.
  • Ook is er uitgebreid gekeken naar het interieur van de helm. Doordat er gebruik is gemaakt Dri-Lex wordt het zweet direct afgevoerd en blijft je hoofd droog en comfortabel in de helm tijdens de extra hete dagen!
Het klinkt allemaal erg goed maar waarom kopen mensen een TLD helm? Voor de veiligheid en de pasvorm? Over het algemeen zijn alle helmen veilig en de pasvorm verschilt toch per persoon. Naar mijn idee kopen de meeste mensen een TLD voor de looks en daar zegt Fox Racing nou juist niks over...

Wie wint er volgens jullie? Bekijk de helm hier: http://www.foxhead.com/rpc/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Santa Cruz

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 9:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij zou in eerste instantie de helm winnen die goed past. Ik weet dat een Troy Lee mij goed past, als de Fox ook goed past zou het mij niet uitmaken. Ziet er ook goed uit en, tja, hij zal ook best wat euro's minder kosten denk ik...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Trekrules

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2013 12:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Op gebied van protectie algemeen is Troy Lee Designs nog een stapje vooruit dan Fox,tis nietzo zeer hoe de helm eruit zien maar meer wat de veiligheids features zijn.Een D3 heeft net als bij zijn grotere moto broer SE3 dat de wang kussen eruit kunnnen getrokken worden door de EHBO personeel waardoor erge nek letsel enorm wordt voorkomen,dit geeft voor velen een zeer veilig gevoel dat de helm heel erg veilig is mocht er iets ergs gebeuren.

Ik weet niet of deze nieuwe Fox een single eps liner helm is of een dual eps liner helm is?,persoonlijk zou ik liever een helm dragen met dual eps liner voor alle redenen.Troy Lee blijven de meesters in style maar dat is soms niet de belangerijkste ding maar meer hoe veilig de helm is los van de looks.

Maar hoe dan ook ik moet zeggen deze nieuwe Fox helmen zien er heel erg goed uit Very happy
illuminatastigmata

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2013 7:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Fox ziet er op het plaatje mooi uit, maar als ik dan iemand zie rijden met zo'n Fox is hij altijd HUGE.
Of iedereen met een Fox heeft een gruwelijk dikke knetter of die helmen zijn gewoon gruwelijk GROOT.
Wat dat betreft snel een D2 of THE die ik dan toch wel VEEL strakker vindt ogen op het bolletje......
Jean-Pierre

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2013 9:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Precies wat hier boven wordt gezegd, HUGE! Met name het kin stuk... Daar kan ik niet echt over uit. Het is een prachtige helm, en zal zeker een concurrent worden/zijn van de D3. Maar echt een D3 overtreffen? Dan zou je eerder een KABUTO IXA tegen over een D3 moeten zetten. Waar ze sowieso allemaal de fout in gaan is het feit dat de klep bevestiging nog steeds met alu schroeven wordt gedaan. Een flinke crash en die gaat dwars naar binnen. In de mx wereld zijn ze daar al heel lang geleden van af gestapt.

Puur looks dan even. Ik durf zelf niet zo veel te zeggen over de IXA.. Helm zie je bijna alleen maar op het WC circuit en verder niet.
Berg-Ab.de
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Trekrules

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2013 9:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jean-Pierre schreef:
Waar ze sowieso allemaal de fout in gaan is het feit dat de klep bevestiging nog steeds met alu schroeven wordt gedaan. Een flinke crash en die gaat dwars naar binnen. In de mx wereld zijn ze daar al heel lang geleden van af gestapt.

MX merendeels van alu schroeven af gestapt?? dan heb je dat mis zelfs bij MX houden nog de meesten aan Alu schroeven en bij sommigen zelfs nog van Titanium(TLD).

Alleen Arai & Shoei bijv gebruiken plastic schroeven omdat het veel veiliger is dan Alu & Ti schroeven voor de helm klep in een flinke crash.
DESL

BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2013 11:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

De OGK Kabuto ixa is een erg fraai en betaalbaar pletter petje, maar idd. die Fox "Hydrocefalus" hmmm.
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: