Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

kan ik met een 24inch fietscross fiets dirten ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirt / Street
Auteur Bericht
whip_ieks

BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2012 1:36 pm    Onderwerp: kan ik met een 24inch fietscross fiets dirten Reageer met quote

ik heb een fietscross fiets maar ik wil dirten kan ik met een 24inch zonder veervork gaan dirten waarom wel en waarom niet??
dirty old man

BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2012 10:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, dat kan. Het rijdt minder relaxed dan een 26" dirt jumper maar minder aggressief dan en 20" bmx.

Door de ongeveerde voorvork zullen je polsen echter vaker een klap krijgen als de landing niet 100% smooth is. Daarnaast is de stijlere hoek waarin de voorvork is geplaatst tov een dirt jumper wat nerveuzer en minder vergevingsgezind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2012 11:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kan wel maar ideaal is het niet. Niet door de starre vork, wel omdat de geometrie van een racebmx of cruiser minder geschikt is en ik met een carbon vork geen hangups zou durven hebben.

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
sherlock

BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2012 11:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Carbon kan heeeeeeeeel veel hebben, maar heeft 1 nare eigenschap. Het zegt in 1 keer krak terwijl bijvoorbeeld staal (meestal) eerst zal buigen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2012 6:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

sherlock schreef:
Carbon kan heeeeeeeeel veel hebben, maar heeft 1 nare eigenschap. Het zegt in 1 keer krak terwijl bijvoorbeeld staal (meestal) eerst zal buigen

Daarom vertrouw ik het dus niet. Dat carbon best wat kan hebben weet ik maar ik heb geen zin om mijn vork na elke crash op te moeten sturen voor röntgenfoto's.

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirt / Street
Pagina 1 van 1

Ga naar: